welk type masterkoppelingscilinder makkelijk te bleeden?

Forumindex Forums Modellen Zafira, Sintra (MPV’s) welk type masterkoppelingscilinder makkelijk te bleeden?

1 bericht aan het bekijken (van in totaal 1)
  • Auteur
    Berichten
  • #18491328
    rinus747
    Deelnemer
      Lid sinds:
      31 May 2010

      Ik heb (bij mijn  Zafira A) ontdekt dat er  diverse soorten masterkoppelingscilinders (bij het pedaal) zijn. Welk merk of type moet ik kopen om het leven makkelijk te houden? Uitleg:

      De makkelijke: Er zijn mastercilinders er  die  bij de koppelingspedaal in de bovenste stand gewoon lucht doorlaten zodat het systeem zich “vanzelf” ontlucht. Ook laten ze gewoon vloeistof doorstromen, zodat je ze met een vacuum pompje via het kraantje op de versnellingsbak probleemloos kunt bleeden/ontluchten.

      Er zijn er echter ook die doorstroming blokkeren in elke (!) stand van het pedaal. Je kunt het systeem dan niet ontluchten/bl;eeden met een vacuumpompje.

      Wie kan me een type en merk geven van een mastercylinder die makkelijk te bleeden is? Ik moet een nieuwe gaan kopen en wil de makkelijke versie, maar de specificaties vermelden niets over de inhoud en het bleed-gedrag.

      Getekend

      Pensionado en eerste eigenaar van een Zafira A  met 388.000 km, die probeert hem het eeuwige leven te geven.

      :help:

       

    1 bericht aan het bekijken (van in totaal 1)
    • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.