Forumindex › Forums › Modellen › Astra › Welk inlegfilter?
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
28 november 2011 om 14:26 #17243702
Ik ben vandaag maar eens begonnen met opzoeken van mijn luchtfilterbox, ik ga hem terugplaatsen zonder restrictors. Die heb ik er nu uitgehaald.
Ik bemerk nu het kouder word dat mijn auto lekkerder rijdt en dat kan alleen maar (het gebrek aan) aan de koudelucht toevoer liggen. Dus ik ga terug naar orgineel ‘with a bite’ zeg maar want het geluidje was wel lekker. Maar nu ben ik benieuwd, ik moet hier nog een goed inlegfilter voor kopen, wat bevelen jullie me aan? Bijv. K&N, Green, Pipercross? Wat zijn de voordelen vd een tov de ander?
28 november 2011 om 14:43 #17947789Green en Pipercross vind ik beter dan K&N Zeker Pipercross heeft mooi spull.
28 november 2011 om 20:09 #17947790Okee, jah K&N is de grote bekende maar die andere twee hoor en zie ik regelmatig, nu rij ik niet met 400pk ofzo, maar waar uit dat zich in, levensduur, onderhoudsvriendelijkheid, geluid of vermogen? Ik rij nu met originelefilter en zonder restrictors is hij wel lekker stil tov k&n 57i. Vind het wel lekker eigenlijk.
28 november 2011 om 21:07 #17947791Ik heb sinds een paar maanden een Pipercross inlegfilter, deze heeft in tegenstelling tot K&N geen olie erin wat volgend hun de LMM spaart. Ben er erg tevreden over.
28 november 2011 om 21:13 #17947792Ik heb een K&N-filter, vind het geluid zo mooi!
Dat van de LMM heb ik nog nooit gehoord.28 november 2011 om 21:43 #17947793Jah ik wel, maar een LMM heb ik bij mijn weten niet (x16xel II), maar geen olie is sowieso voordelig want das altijd een pokkewerk als je dat ding hebt schoongemaakt om hem weer in de olie te zetten, niet teveel, niet te weinig.
29 november 2011 om 18:49 #17947794hoe pas je je luchtfilter dan aan? die bak bedoel ik.
er wordt gesproken over pijpjes, maar die heb ik nog niet kunnen vinden…heb zelf tijden met een cold air intake gereden, maar pas geleden de orginele bak weer terug geplaatst en wil er ook graag een inlegfilter in hebben.
hoor je er echt wat van dat er een sport filter in licht? daar twijfel ik wel aan….
2 december 2011 om 21:26 #17947795@robert_corsa wrote:
hoor je er echt wat van dat er een sport filter in licht? daar twijfel ik wel aan….
ik heb daar ook m’n twijfels over of je een vetter geluid krijgt door een sportinleg filter icm de originele filterbak.
zoals een openluchterfiler zal het iig niet klinken.2 december 2011 om 23:47 #17947796Mwa ik was ook wel een beetje klaar met me open filtertje, vandaag naar Duitsland geweest, en het is echt wel een stukje rustiger in de auto als ik 170 rij. Zo’n inlegfilter schijnt met het geluid wel iets te doen maar ik geloof dat de grootste winst word behaald doordat de airflow minder word belemmerd.
@ robert_corsa
Die pijpjes zitten in je luchtfilterbox, kijk hier maar eens naar…
http://www.astraownersclub.com/documents/technical/derestrict.pdf” onclick=”window.open(this.href);return false;
Is 10 minuutjes rommelen.3 december 2011 om 08:29 #17947797die pijpjes heb ik er ook uitgehaald een paar maanden terug, ook bij laag toerental heb ik het idee dat de motor wat “zwaarder” klinkt, maar minimaal hoorbaar hoor.
3 december 2011 om 11:33 #17947798Nee echt geluidsverschil is amper hoorbaar, heel mini beetje verschil misschien..
3 december 2011 om 11:39 #17947799Is afhankelijk van het type filter bij pipercrosss is het beter hoorbaar dan bij green of k & N
3 december 2011 om 11:56 #17947800Das mooi, en geen olie begreep ik al, dus dan denk ik dat het een Pipercross word. :thumbup
4 december 2011 om 09:06 #17947801Verstandig, in de toekomst wil ik, er ook een in leggen zonder olie ipv de originele.
De pijpjes(uit het luchtfilterhuis) zijn er makkelijk uit te halen en scheelt vooral in het lage toeren gebied aan trekkracht en hij maakt dan iets meer aanzuiggeluid.
Mark
http://www.AstraTuningClub.nl” onclick=”window.open(this.href);return false;4 december 2011 om 11:53 #17947802Jah ik het vooral als ik hier in de buurt de 60 zone uitrijdt en ik wil accelereren naar de 80. Dat duurde eeuwen in de 5 en bromde de motor heel erg, dus ging altijd ff terug naar de 4 maar nu pakt ie mooi op en maakt goed vaart. Rijdt erg lekker in de bebouwde kom, alsof er een 1.8 of 2.0 in ligt.
4 december 2011 om 12:22 #17947803@Astraman wrote:
Jah ik het vooral als ik hier in de buurt de 60 zone uitrijdt en ik wil accelereren naar de 80. Dat duurde eeuwen in de 5 en bromde de motor heel erg, dus ging altijd ff terug naar de 4 maar nu pakt ie mooi op en maakt goed vaart. Rijdt erg lekker in de bebouwde kom, alsof er een 1.8 of 2.0 in ligt.
nou zoveel scheelt dat toch niet als je die pijpjes eruit haalt. tenminste bij mijn z18xe niet hoor.
4 december 2011 om 12:23 #17947804haha, heb de aanzuingbuis aangepast bij mijn Vectra-B 3.0 V6, en de Buis in het filterhuis ingekort, ik kan je melden, t loopt geen streep vlotter of harder, of zuiniger, maakt geen ene reet uit!!!
Willem
4 december 2011 om 12:33 #17947805@wim-v6 wrote:
haha, heb de aanzuingbuis aangepast bij mijn Vectra-B 3.0 V6, en de Buis in het filterhuis ingekort, ik kan je melden, t loopt geen streep vlotter of harder, of zuiniger, maakt geen ene reet uit!!!
Willem
en met zo’n sport inleg filter dan? van green of k&n?
4 december 2011 om 12:57 #17947806ik heb met bijde gereden, maar de auto rijdt in mijn geval net zo goed met een inlegmatje nog geen 10 euro van de grossier, welke een keer in de 40 a 50.000 vervangen hoeft te worden..
Willem
4 december 2011 om 13:28 #17947807Bij mij in de astra was het duidelijk te merken dat het bruikbare gebied, vooral onderin de toeren, breder werdt, en dus ook minder snel hoeft terug te schakelen na de restrictie uit het luchtfilterhuis van de astra H gehaald te hebben.
En ik ben niet de enige die dat verschil gemerkt heeft.4 december 2011 om 14:44 #17947808met een cold air systeem merk je ook wel verschil.
alleen vond ik de filter zo snel vies worden, en heb liever geen troep in de motor. dus de orginele bak maar terug gezet.
pijpjes haal ik er van de week uit, kan ook meteen de filter erin. pipercross4 december 2011 om 15:06 #17947788@derartz wrote:
@Astraman wrote:
Jah ik het vooral als ik hier in de buurt de 60 zone uitrijdt en ik wil accelereren naar de 80. Dat duurde eeuwen in de 5 en bromde de motor heel erg, dus ging altijd ff terug naar de 4 maar nu pakt ie mooi op en maakt goed vaart. Rijdt erg lekker in de bebouwde kom, alsof er een 1.8 of 2.0 in ligt.
nou zoveel scheelt dat toch niet als je die pijpjes eruit haalt. tenminste bij mijn z18xe niet hoor.
Jah ik bemerk echt verschil hoor. Maar goed ik kwam af van een open k&n filter. Nu met een goede koudeluchttoevoer, en zonder pijpje en mijn K&N was ook wel toe aan een schoonmaakbeurtje.
13 juli 2012 om 20:09 #17947809Ik heb mijn luchtfiterbak oon ontgrenst. Maar bij mijn Astra G 2.0 16v DI (X20DTL) merk je ook verschil. Hij pakt eerder op en blijft ook langer doorpakken dan met de restrictiebuisjes erin. Voor mij zeker positief. :thumb
13 juli 2012 om 20:20 #17947810ik heb een x20xev 2.0 maar ik merk geen verschil na die pijpjes deruit gehaalt te hebben .
Over tijdje een K&N kitje geen inleg maar cold air intake :) in de orginele box beter kan niet :P
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.