Weinig vertrouwen in airco

Forumindex Forums Modellen Vectra, Signum Weinig vertrouwen in airco

  • Dit onderwerp is leeg.
5 berichten aan het bekijken - 1 tot 5 (van in totaal 5)
  • Auteur
    Berichten
  • #17268066
    wagnas
    Deelnemer
      Lid sinds:
      10 May 2007

      Ik heb 1.5 jaar geleden mijn Vectra C 1.8 bouwjaar 2006 gekocht, dat was in januari 2013. Wat toen opviel de eerste maanden is dat het interieur niet goed opgewarmd werd wanneer de kachel aanstond.

      Er zit Climate Control in de Vectra maar niet de volledige gescheiden versie voor bestuurder/bijrijder. Maar als ik hem op 22 graden zette dan was het mischien 18-19 graden in de auto na een half uur rijden. Opel dealer gaf de schuld aan de manier van meten en zeiden dat volgens hun het allemaal prima werkt. Ben nooit echt tevreden erover geweest en vindt dat de auto nooit goed het interieur opwarmt. Alhoewel vanaf koude start hij wel lekker snel begint warme lucht binnen te blazen. Blijkbaar houdt hij het niet vol, of vertellen sensoren dat ie moet kappen? Er zit een sensor midden op het dasboard bij het voorraam…..

      In de zomer de andere kant uit. Airco aan met als temperatuur 18 graden volgens de knop maar na een half uur rijden staat me nogsteeds het zweet op de rug. Auto is niet koud te krijgen en al helemaal niet dat de vochtige lucht eruit gaat.

      Ik heb de airco opnieuw laten bijvullen met nieuwe koude vloeistof en ze hebben ook grof gekeken met speciale lamp of er ergens lekkage was van de airco in de motorruimte. Na bijvullen concludeerde de monteur dat het ijskoud werd in de auto.

      Om een lang verhaal kort te maken. Het vervangen heeft niks geholpen. Wel hoor ik een kleine joel wanneer de airco aanstaat die zelfs motortoerental afhankelijk is?

      Wat kan er nog meer stuk gaan aan een verwarmingsysteem van een Vectra? Condensor of zo? Hebben andere mensen ook weleens ellende gehad met de Climate Control?

      Hulp graag.:)

      #18252640
      POLOKEN
      Deelnemer
        Lid sinds:
        23 October 2013

        Heb beetje hetzelfde probleem als bij jou. Onlangs ook de airco laten kuisen en hervullen maar krijg hem nt echt koud. Bij mij ook nog warm in de wagen, zelfs op 16 graden.

        Daarom besloten airco gewoon uit te zetten en met ruiten open te rijden momenteel.

        Ook de mijne is van bwj 2006.

        Benieuwd naar nog andere verhalen of oplossingen.

        :D

        #18252641
        jraaf
        Deelnemer
          Lid sinds:
          12 January 2008

          Idd de droger/condensor eens laten nakijken. De aircopomp zelf kan ook het euvel zijn. Dat het systeem niet lek is zegt eigenlijk alleen maar dat ie niet lek is en dus zijn capaciteit op pijl kan houden. Bovengenoemde onderdelen zijn cruciaal voor een goede airco werking. Mijn vec is 10 jaar oud (2004) en ik heb recent de condensor en de droger laten vervangen, koelt als een dolle :-)

          Groet jraaf

          #18252642
          wagnas
          Deelnemer
            Lid sinds:
            10 May 2007

            @jraaf wrote:

            Idd de droger/condensor eens laten nakijken. De aircopomp zelf kan ook het euvel zijn. Dat het systeem niet lek is zegt eigenlijk alleen maar dat ie niet lek is en dus zijn capaciteit op pijl kan houden. Bovengenoemde onderdelen zijn cruciaal voor een goede airco werking. Mijn vec is 10 jaar oud (2004) en ik heb recent de condensor en de droger laten vervangen, koelt als een dolle :-)

            Groet jraaf

            Bedankt voor je antwoord.:)

            Wat kost dat een condensor en droger? Ik zal eerst door mijn garage in het dorp het laten onderzoeken en nog niet klakkeloos laten vervangen, maar dan weet ik in ieder geval prijzen.

            Ik moet ook zeggen dat ik mijn parafaan bak al een keer goed schoongemaakt hebt, en ook het afvoer rubber (wat standaard een smalle kleine opening heeft, daar heb ik een 1.5cm afgeknipt zodat de doorvoor ook groter is voor water en vuil. Interieurfilter ziet er ook normaal en niet vies uit. En als het goed is vervangt de Opel dealer die elk jaar?!

            #18252643
            Famempeters
              Lid sinds:
              8 March 2008

              eens een belletje geven naar Airco Herstel Twente !!! deze hebben div montage plaatsen in Nederland
              voor Jou zit deze in Amsterdam tegen Oostzaan aan de oude ADM werf en men werkt daar op afspraak op Zaterdag

              deze meten en werken top en moet je dan aan een nieuwe pomp kost deze voor mijn Zafira gemonteerd en afgevuld met 2 jaar garantie 225€ let op op werking van de installatie, is wel een revisie pomp maar !!! op een nieuw pomp makkelijk aangepraat maar 1 jaar en kost vaak 650€

              ik was inkl condensor blad en nieuwe droger 400€ kwijt in zeg maar Amsterdam ik kan het niet vlotter in me zak houden . en met Factuur dus geen geknoei .

            5 berichten aan het bekijken - 1 tot 5 (van in totaal 5)
            • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.