wegligging/hobbelen

Forumindex Forums Modellen Insignia wegligging/hobbelen

2 berichten aan het bekijken - 1 tot 2 (van in totaal 2)
  • Auteur
    Berichten
  • #18354286
    roschr
    Deelnemer
      Lid sinds:
      27 March 2018

      Hallo,

      Ik heb een Opel Insignia 2.0 diesel van eind 2011, hatchback. Ik rij nu ongeveer een klein jaar in deze auto en dat bevalt prima. Hiervoor reed ik drie Vectra’s.

      Wat mij opvalt aan het weggedrag van mijn Insignia is dat deze op iets te oneffen wegdek (zeker ook op de snelweg) bij hogere snelheden (boven de 110 per uur) flink kan hobbelen. Dit is niet comfortabel en was ik zeker anders gewend in alle voorgaande Vectra’s. De auto rijdt verder overigens prima en is o.a. in bochten uiterst stabiel en ligt super vast op de weg.

      Opel zelf geeft aan dat bij hen dit probleem niet bekend is maar hier en daar online lees ik wel soortgelijke ervaringen (maar ook mensen met een zelfde auto die dit ‘probleem’ helemaal niet herkennen. Helaas wordt er niet beschreven of hier iets aan te doen is of dat het gewoon bij deze auto hoort?

      Ik vraag me bijvoorbeeld af of andere schokbrekers wellicht uitkomst kunnen bieden? Wie heeft er soortgelijke ervaringen en/of adviezen? Alvast bedankt.

      #18354323
      BBBrr
      Deelnemer
        Lid sinds:
        6 July 2017

        Wat bedoel je precies met hobbelen: klapperen van de banden, nadeinen van de auto, of…

      2 berichten aan het bekijken - 1 tot 2 (van in totaal 2)
      • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.