Forumindex › Forums › Modellen › Ascona › weer een terug met een ascona c en meteen 2 vragen
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
27 september 2011 om 19:24 #17233512
ja het is weer ff geleden en ik ben er weinig op maar heb me toch een belastingvrije ascona gehaald voor daily omdat een auto delen toch me te lastig werd ,zal zsm foto’s plaatsen :D maar heb toch even 2 technische vragen en wie kan me hiermee helpen.
auto rijd zo super alleen met optrekken in de 1 rammelt en schokt ie wie een rammelkast, ik dacht de motorsteunen? maar kan er zo niks aan zien
en met recht rijden beetje raar gevoel in het stuur als een wiel een beetje meezwabbert maar heb hem opgekrikt en kan zo niks raars voelen van speling ?
jullie enig idee over deze 2 dingen ;)
ohja betreft een ascona c 1.3 s van 82
27 september 2011 om 19:41 #17826738toch weer terug bij de een ouwe opel kerel ;) :thumb
persoonlijk vind ik die c wel leuk, maar zonde van de aandrijfing.
maargoed, mijn idee. ;)dat schudden van de wagen dacht ik ook aan de motorsteunen,
mogelijk dat de bus binnenin losligt in het rubber?
of heb je al een steun losgehad?dat trillen en zwabberen kan vanalles wezen,
maar balanceren, uitlijnen en schokbreker controleren doet al veel uitsluiten.succes
27 september 2011 om 20:08 #17826737he ghanz ,ja het is geen manta maar hij doet het goed , en ik kan tenminste weer gaan en staan waar ik wil zonder een auto te delen werd toch te lastig ,en belastingvrij was nu de beste optie , ik denk dat ik de steunen idd eens stuk voor stuk los ga gooien en kijken of die bus idd niet los ligt,
en het is niet trillen of zwabberen ,hoe kan ik het je het beste uitleggen net alsof je lager met flink speling hebt schobrekers had ik ook al gecheckt zijn goed , als of je een stoeprand flinkt hebt getikt en dacht ook aan een velg maar het lijkt eerder een soort speling heel vreemd gedrag als je een wiel niet hebt aangedraaid zeg maar zo’n gevoel ,pffff moeilijk uitleggen zeg :D
27 september 2011 om 20:23 #17826744heb je de draagarm rubbers ook na gekeken ?? dat zou het evt kunnen zijn .
27 september 2011 om 21:00 #17826740of een totale misse uitlijning van de wielen.
28 september 2011 om 08:03 #17826741ikdenman goeie tip we gaan het checken :thumb
ghanz zou ook kunnen dees week ff langs de uitlijn fabriek :D
28 september 2011 om 08:23 #17826739Heb zelf ook een c ascona SR van 81 ,maar ook daar heb ik af en toe idee van dat er wat los ligt voor bij de ophanging,maar toch is dat niet zo
denk dat het speling is door de jaren heen
heb het ook met opschakelen dat het lijkt alsof voor terein gewoon op en neer gaat
:jerry
ouderdom zullen we maar zeggenDit is mijn asi meeste kennen hem wel denk ik
28 september 2011 om 12:18 #17826743Ik had dat met mn ekadett.. en daar was de voorophanging van de bodem aan het rotten.
Vandaar dat het bewoog. Check eens op n brug of die ophangpunten by jou ng n btje fris zijn!
Anders zijn het de rubbers daar. Icm fusee en stuurkogels.
Succes met de ascona! Leuke bak ook ;)28 september 2011 om 15:51 #17826742inmiddels de ophanging volledig gecheckt alle kogels etc goed en spelingvrij ik denk dat ik het toch in de rubbers van de motor moet gaan zoeken dan :hmmz ,als ik iets meer met slippende koppeling optrek heb ik zo goed als geen last van:P
en nou viel me nog iets vreemd op miss dat jullie het weten ,ik heb op het uitlaatspruitstuk 2 buisjes zitten die omhoog lopen naar een slang met een tonnetje en daarnoo afgekoppeld met een aluminium rond geval iemand enig idee zal zsm foto’s maken
29 september 2011 om 15:54 #17826746zeker een duitse import wagen.
Zal wel een soort achteraf ingebouwde EGR wezen.
Wel vaker gezien.
Overigens dat schudden en trillen zou zomaar een niet helemaal rechte aandrijfas kunnen wezen,zit op de rechter het balansgewichtje nog wel??
Voel ook maar eens of de homokineten geen speling hebben,dan gaat de handel ook slaan met accelereren.29 september 2011 om 15:55 #17826747dubbelpost!!! :jerry :jerry
30 september 2011 om 07:08 #17826748dat is een hele goeie tip wat je me geeft asconahobbyist , daar had ik nog niet aan gedacht ,daarom hier vragen kom ik er wel achter:P
maar volgens mij ontbreekt idd het gewichtje want die had ik volgens mij niet zien zitten , maar is het een speciaal gewichtje of kan ik die ook van een vectra of derg gewoon pakken als hij ontbreekt.
en ik had al aan de steekassen gevoeld ,op en neer gaand geen speling wel lichtelijk beide kanten als ik zeg maar zijwaarts voel van bak naar wiellager ,hoe op te lossen als het dat mocht zijn?
6 oktober 2011 om 17:19 #17826749en ik doe hem weer weg ,hij rijd verder prima maar ik krijg met langere afstanden slapende benen in de wagen :( hij is toch kwa zit komfort net iets te klein maar ik kijk wel verder weer voor een opel :D ook weer belastingvrij.
snap het niet zo goed in de b ascona van mij had ik veel meer ruimte ?? maar goed
6 oktober 2011 om 20:25 #17826750Heb ik geen last van met m’n 1.89m in mijn Ascona C…
Zijn je stoelen niet uitgezakt? Ik zou gewoon een ander stoeltje erin zetten anders :) Ze rijden ultiem op de langeafstand :)
6 oktober 2011 om 21:15 #17826751@Aapje wrote:
Heb ik geen last van met m’n 1.89m in mijn Ascona C…
Zijn je stoelen niet uitgezakt? Ik zou gewoon een ander stoeltje erin zetten anders :) Ze rijden ultiem op de langeafstand :)
het is een 4 deurs en de stoelen zijn niet uitgezakt ,inmiddels vandaag al 2 andere stoelen uitgeprobeerd en het blijft gewoon pet ,ik ben gewoon te lang voor de auto :(
8 oktober 2011 om 16:44 #17826753Heb mij C ascona SR ook te koop/ruil staan
kan er ook niet aan wennen .
op de lange afstand vind ik ze ook niet echt super zitten en heb een 2 deurs,met Recaro stoelen derin wat zeker niet door gezeten zijn8 oktober 2011 om 22:45 #17826754@mantadevil wrote:
Heb mij C ascona SR ook te koop/ruil staan
kan er ook niet aan wennen .
op de lange afstand vind ik ze ook niet echt super zitten en heb een 2 deurs,met Recaro stoelen derin wat zeker niet door gezeten zijndus een 2 deurs is ook al geen optie voor mij wel vreemd want de b ascona zit daar entegen wel weer prettiger stom :hmmz
9 oktober 2011 om 07:55 #17826745ben zelf ook 1.90,maar de ascona vind ik op Lange afstand niet goed zitten
terwijl de manta ook wat meer ruimte lijkt te hebben
je zit anders lijkt het wel,of het is gewenning hahahaha
te lang manta gereden om ergens anders aan te kunnen/willen wennen :jerry :jerry :jerry :thumb9 oktober 2011 om 08:16 #17826752@mantadevil wrote:
ben zelf ook 1.90,maar de ascona vind ik op Lange afstand niet goed zitten
terwijl de manta ook wat meer ruimte lijkt te hebben
je zit anders lijkt het wel,of het is gewenning hahahaha
te lang manta gereden om ergens anders aan te kunnen/willen wennen :jerry :jerry :jerry :thumbdat laatste zal hem zijn sta ik volledig achter :jerry :jerry
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.