Weer een spiraalveer gebroken..

Forumindex Forums Modellen Zafira, Sintra (MPV’s) Weer een spiraalveer gebroken..

3 berichten aan het bekijken - 1 tot 3 (van in totaal 3)
  • Auteur
    Berichten
  • #18468247
    22voeter
    Deelnemer
      Lid sinds:
      4 November 2018

      Vorige winter brak mijn linker spiraalveer (voorpoot links), dat was tijdens flinke vorst. Ik heb toen links en rechts compleet vervangen voor jong gebruikte exemplaren van het demontage bedrijf. Nu reed ik vandaag de oprit af, en met enorme klap breekt de rechter spiraal veer in 3 stukken! Met een rechts doorhangende auto als gevolg.

      Afijn Opel rijden betekend ook regelmatig sleutelen…na de Pinksteren maar weer langs de sloper om een andere set veerpoten. Nu lijkt op op het zicht de voorpoot van de Astra H (2004-2010) er heel veel op, en die zijn volop op voorraad. Weet iemand of dat idd dezelfde voorpoten zijn? Complete poot overzetten is namelijk zo gebeurd, en de veer vervangen zonder speciaal spangereedschap wordt hem niet.

      #18468252
      liviu2004
      Deelnemer
        Lid sinds:
        6 April 2014

        Kapote shockdempers. Bekend. Je kan duizend veeren vervangen, maakt niet uit.

        #18468407
        22voeter
        Deelnemer
          Lid sinds:
          4 November 2018

          Veerpoten van een Astra H zijn inderdaad hetzelfde, 2 stuks gescoord bij de sloper. Ik heb nu de complete veerpoten overgezet incl de schokbreker. Wat opviel was dat de zijde die niet gebroken was een lekke schokbreker had. De veren van de Astra hebben een witte stip op de veer, dat had de oude gebroken veer ook. Die stip zegt kennelijk iets over de stugheid van de veer.

        3 berichten aan het bekijken - 1 tot 3 (van in totaal 3)
        • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.