Webasto standkachel inbouwen in een Astra-J met ECC

Forumindex Forums Modellen Astra Webasto standkachel inbouwen in een Astra-J met ECC

6 berichten aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)
  • Auteur
    Berichten
  • #18344210
    Riesje69
    Deelnemer
      Lid sinds:
      3 March 2012

      Goedemiddag Medeforumers,

      ik heb een Astra-J Sportstourer A16LET automaat met ECC.
      Daar zou ik graag een motorblokverwarming in willen bouwen van Webasto.
      Ik heb reeds een Webasto aftermarket set en een klokje en een HTM 100 setje.
      Nu wil ik echter ook het interieur verwarmd krijgen echter wil ik daar geen €900 aan uitgeven voor een originele set.
      Opel heeft dat aardig afgeschermd, echter denk ik dat het toch kan.
      De kachelmotor krijg ik buiten het canbus om aangestuurd op circa 20% van het maximale draaivermogen en daar komt zeer waarschijnlijk nog een aparte thermostaat tussen zodra het interieur de bereikte temperatuur heeft bereikt de kachelmotor wordt uitgeschakeld echter dat doe ik pas als de rest werkt.
      Nu vraag ik mij af of het kleppenmechanisme voor de warme lucht blijft staan als ik mijn ECC aanzet om maximaal te verwarmen en daarna het contact uit zet.
      Deze vraag heeft echter natuurlijk ook betrekking op het kleppenmechanisme m.b.t. de ventilatie stand dat deze blijft staan zoals hij staat als men het contact uitzet.

      Ben heel benieuwd naar jullie reacties en wie weet als ik het werkend krijg ik daar een verslag van ga maken, toch een mooie aangename optie!

      #18344224
      liviu2004
      Deelnemer
        Lid sinds:
        6 April 2014
        #18344225
        Riesje69
        Deelnemer
          Lid sinds:
          3 March 2012

          Hallo Liviu,

          de Webasto krijg ik wel ingebouwd en de motor wordt gewoon verwarmd.
          De Webasto inbouw set 1315901B is idd alleen voor een manuele airco. Dat wist ik echter al en excusses dat ik dat niet in mijn 1topic geschreven had.
          De kachelmotor krijg ik wel werkende buiten het canbus om en zal dan ongeveer op 20% draaien alhoewel ik daar een regelbare unit in wil zetten en dus een grotere range ga krijgen waardoor ik op moet passen dat hij de accu niet leeg trekt.
          De vragen die ik had m.b.t. het kleppenmechanisme in de kachelhuis dat die blijven staan waar ik ze op zet als ik het contact daarna uitzet is een hele belangrijke dat dat inderdaad zo is.

          #18344226
          liviu2004
          Deelnemer
            Lid sinds:
            6 April 2014

            Wat ik zien op internet, dat opel heeft webasto als een optie voor astra j met ecc, maar webasto praten op wbus met ECC.
            Dus kleppenmechanisme nog in ECC control. Denk ik met contact uit, allees staat dicht (ventilatie rooster).
            Helaas voor autos >2009, niemand kan enige instellingen wijzigen zonder toestemming van opel Duitsland (google VCI code).

            #18344310
            Riesje69
            Deelnemer
              Lid sinds:
              3 March 2012

              ik zal eens kijken binnenkort wat mijn bevindingen zijn van het kleppenmechanisme als het concact wordt uitgezet en de deur op slot en dmv van een externe accu de ventilator draaiende.

              Mocht iemand anders hier ook al een antwoord op weten dan hou ik mij aanbevolen.

              #18347817
              Riesje69
              Deelnemer
                Lid sinds:
                3 March 2012

                Hallo medeforummers,

                het gaat er toch naar uit zien dat ik het ECC gedeelte kan omzeilen.
                Het klopt inderdaad dat deze in een soort van nul-stand terecht komt nadat het contact is uitgezet en de deur op slot wordt gezet.
                Echter heb ik hem weten te manipuleren zodat het kleppenmechanisme wel blijft staan op de stand waarop ik de auto verlaat zonder dat dit extra stroom kost :whistle:
                Ook het ventilatiemotor heb ik weten te manipuleren, daar waas ik overigens niet zo bang voor dat dat niet zou lukken.
                Nu nog een inbouwset kopen zodat alles fatsoenlijk ingebouwd kan worden en Ries heeft van de winter een hele lekkere warme auto zowel de motor als het interieur.

              6 berichten aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)
              • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.