waterpomp vectra C

Forumindex Forums Modellen Vectra, Signum waterpomp vectra C

  • Dit onderwerp is leeg.
7 berichten aan het bekijken - 1 tot 7 (van in totaal 7)
  • Auteur
    Berichten
  • #17273852
    wagnas
    Deelnemer
      Lid sinds:
      10 May 2007

      Ik heb sinds jaar en dag al de meest lichte lekkage van koelvloeistof bij de Vectra C 1.8 uit 2006. Oftewel, de boordcomputer zegt niveau te laag iets van eens in het half jaar. De Opel dealer had een paar jaar geleden gezien dat het waarschijnlijk kwam door een miniscuul gaatje onderin de radiator. Meestal vulde ik een beetje bij (ongeveer 1.5cm niveau in het potje en dan was het weer goed voor lange tijd.

      Nu is gelukkig de radiator eindelijk vervangen vorig jaar November. Lekker met de auto gereden maar nu heb ik in begin dit jaar, en begin deze week gehad dat er weer te laag niveau was.

      Heb bij m’n dealer vanochtend het systeem onder druk laten zetten, en we hebben gevonden dat er licht iets lekt bij de waterpomp.

      Nu is mijn vraag, zit de waterpomp inderdaad los van de distributie bij een Z18XER?

      En om beter idee van kosten te krijgen, wat kost het om de waterpomp bij deze auto te vervangen? Alle prijzen mogen, los de pomp, bij de lokale dealer, bij de officiele Opel dealer. Ik ben benieuwd.

      Hulp graag.:)

      #18299090
      arjontje
      Deelnemer
        Lid sinds:
        31 March 2006

        Ja de pomp zit op de multiriem ipv de distributie riem.
        Als je de motor kap open doet zit hij aan de voorkant van de motor.

        Prijzen kan ik niet noemen.

        #18299091
        Wbruininks
          Lid sinds:
          1 October 2014

          ik rij al maanden nu rond met een ” lekke ” waterpomp, de kosten waren ongeveer voor mij 400 euro, incl montage, maar de auto lekt zoo minimaal dat ik er niks aan doe, moet een keer in de 2 maanden een heel klein scheutje koelvloeistof erbij doen

          #18299092
          Opeltje17
          Deelnemer
            Lid sinds:
            18 January 2012

            Bij een Z18XER is het goed zelf te doen.


            @Wbruininks
            bij een Z22SE is het wat meer werk om de waterpomp te vervangen is ook speciaal gereedschap nodig.

            #18299093
            wagnas
            Deelnemer
              Lid sinds:
              10 May 2007

              Bedankt voor de reacties. Ik denk dat ik het nog een paar weken aankijk maar wel nauw in de gaten blijf houden wat hij verbruikt en doet.

              #18299094
              Fearless
              Deelnemer
                Lid sinds:
                9 January 2005

                Ik kan je een pomp leveren, skf rond de 70 euro.
                Zo’n beestje is simpel te vervangen.

                Ik weet niet wat zo’n pomp kost bij Misterauto bijv? zal misschien niet veel schelen.

                Edit: misterauto…vanaf 20 euro :jerry
                http://www.mister-auto.nl/fl/waterpomp/opel-vectra-c-gts-1-8-140pk_v19268_g1260.html” onclick=”window.open(this.href);return false;

                #18299095
                bart-gsi
                Deelnemer
                  Lid sinds:
                  7 July 2012

                  http://www.fsrs-opelwebshop.nl/waterpomp-opel-astra-corsa-insignia-meriva-mokka.html” onclick=”window.open(this.href);return false; (origineel)

                  mister auto is rond de 75 euro…

                7 berichten aan het bekijken - 1 tot 7 (van in totaal 7)
                • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.