Wat vinden jullie van de pieten discussie?

Forumindex Forums Overige Slap Geouwehoer Wat vinden jullie van de pieten discussie?

  • Dit onderwerp is leeg.
13 berichten aan het bekijken - 76 tot 88 (van in totaal 88)
  • Auteur
    Berichten
  • #18257239
    Anoniem
      Lid sinds:
      1 January 1970

      t is voor 1 keer te hopen dat de pvv hun zin krijgt

      die willen een wet doordrukken waarin staat dat zwarte piet zwart moet zijn

      dan zouden regenboog pieten zelfs strafbaar zijn

      kan meteen dit stompzinnige topic dicht
      lijd toch enkel dat onderlinge strijd
      en heeft niets met onze auto hobby te maken ;)

      #18257240
      TedMechanic
      Deelnemer
        Lid sinds:
        9 January 2007

        @Haasje17 wrote:

        Weet je waar ik me aan t ergere ben, tegenwoordig op de tv maken ze er een kermis van en zeker nog ongeloofwaardiger.

        En waarom ineens nu klagen als het al honderde jaren zo gaat en nog niet eens bij de zwarte medemens was opgekomen dat dit met discriminatie had. En sinds een twee jaar ineens wel? Omdat er een Amerikaan over is gevallen.

        Honderden jaren is overdreven. De eerste vermelding van zwarte Piet in boeken was pas in 1850.

        Daarbij heb je gelijk, dat is nu eenmaal de kracht van de media.

        Overigens vind ik het wel belachelijk dat er dan weer zo nodig mensen de boel moeten verstoren tijdens de intocht van Sinterklaas. Je mag het best ergens mee oneens zijn, maar daarvoor hoef je nog niet de dag voor al die kinderen te verpesten.

        En ja haha, PVV… Die moeten gewoon hun bek houden. Die weten precies wat ze moeten zeggen om de kortzichtige medemens voor zich te winnen. Die lui hebben nog nooit iets gezegd wat ze kunnen waarmaken.

        #18257241
        Haasje17
        Moderator
          Lid sinds:
          8 September 2009

          Ken jij wel politici die iets waargemaakt hebben? De pvv kreeg de 130km/h wel erdoor geduwt.

          #18257242
          aapje1963
          Deelnemer
            Lid sinds:
            28 July 2006

            Wij geen zwarte pier maar zij wel……

            https://www.youtube.com/watch?v=f9R-p61giVg” onclick=”window.open(this.href);return false;

            #18257243
            soepkiepe
            Deelnemer
              Lid sinds:
              10 August 2010

              haha vond het stukje in het sinterklaas journaal wel lekker sarcastisch trouwens!
              ondanks dat er te ronde ging dat hun met regenboog pieten zouden komen en dus ook niet zo veel meer met zwarte piet had blijkt dit dus niet het geval.

              ff kijken vanaf 5.05 zo ongeveer.
              ik heb er goed om kunnen lachen.
              http://www.npo.nl/embed/het-sinterklaasjournaal/17-11-2014/VPWON_1221922″ onclick=”window.open(this.href);return false;

              #18257244
              asconahobbyist
              Deelnemer
                Lid sinds:
                23 June 2008

                Tsja!
                Dan haal je bij de xenos een paar van die jute zakken om de kadootjes in te doen (dochtertje van 3,dan doe je dat he!) ,afgebeeld daarop een sinterklaas en een aantal ZWARTE pieten,zoals het hoort,staat er op het labeltje,made in Bangladesh ,uhm,wat voor mensen wonen daar ook alweer???
                Een kennis van mij is surinaams,hij heeft daar ook sinterklaas gevierd,met zwarte pieten (die wonen daar natuurlijk zat) en een wit geschminkte sinterklaas op een paard,dus tja………………………………

                #18257245
                TedMechanic
                Deelnemer
                  Lid sinds:
                  9 January 2007

                  @asconahobbyist wrote:

                  staat er op het labeltje,made in Bangladesh ,uhm,wat voor mensen wonen daar ook alweer???

                  Bangladesh ligt in Azië ;)

                  #18257246
                  smileyspeedster
                  Deelnemer
                    Lid sinds:
                    10 October 2010

                    Geenstijl had van de week wel een mooie samenvatting waar ik me goed in kan vinden.

                    Het maakt de Nederlander in princiepe geen drol uit welke kleur Piet is, zolang die kids maar niet kunnen herkennen dat het stiekem ome Willem of tante Ans is onder die schmink.
                    Maar het gros van de Nederlandse bevolking is pislink in de discrimatiehoek geduwd te zijn, alleen omdat ze graag zwarte piet willen laten blijven. (in welke vorm dan ook)

                    #18257247
                    wim-v6
                    Deelnemer
                      Lid sinds:
                      12 August 2005

                      @aapje1963 wrote:

                      Wij geen zwarte pier maar zij wel……

                      https://www.youtube.com/watch?v=f9R-p61giVg” onclick=”window.open(this.href);return false;

                      Die meid is ook zo krom als het maar zijn kan.

                      Wel hun tradities behouden.
                      Maar zwarte piet, dat kan natuurlijk niet.

                      Verbannen dat festival dan, als het zo moet
                      Wij niks zij niks.

                      Traditie is traditie maakt niet uit van wie of wat.
                      Als buitenstaander gewoon niet mee bemoeien en lekker laten zoals het is.

                      Dat is wat mij op kwan na het zien van dit filmpje.

                      Eerlijk is eerlojk

                      verstuurd door WIM-V6 via zijn SAMSUNG S5-mini

                      #18257248
                      smileyspeedster
                      Deelnemer
                        Lid sinds:
                        10 October 2010

                        @wim-v6 wrote:

                        Verbannen dat festival dan, als het zo moet

                        Het kwakoe festival is door de VVD ook ingeperkt naar 2 weken vanaf volgend jaar.
                        De hint zal wel duidelijk zijn nu.

                        #18257249
                        asconahobbyist
                        Deelnemer
                          Lid sinds:
                          23 June 2008

                          @TedMechanic wrote:

                          @asconahobbyist wrote:

                          staat er op het labeltje,made in Bangladesh ,uhm,wat voor mensen wonen daar ook alweer???

                          Bangladesh ligt in Azië ;)

                          Maar daar woont ook allemaal van dat giro 555 spul,dus toch een beetje de doelgroep van de discussie.
                          Maar voordat we afdwalen,het is gewoon jammer dat op deze manier een kinderfeest wordt verknald.
                          Zag een fragmentje van de wereld draait door over die discussie,zegt beau van erven doorens nog van even wachten want er kijken mischien kinderen,loopt die klootzak van een prem rahadishkan meteen te brullen dat sinterklaas niet bestaat,hufter!!! :puke :fy1 :fy1 :fy1
                          En voor zulke asbakken moeten we het aan gaan passen??? aan me nooit niet,al moet ik zelf elke dag als zwarte piet gaan lopen om de boel te provoceren.

                          #18257250
                          TedMechanic
                          Deelnemer
                            Lid sinds:
                            9 January 2007

                            @asconahobbyist wrote:

                            Maar daar woont ook allemaal van dat giro 555 spul,dus toch een beetje de doelgroep van de discussie.

                            Gadverdamme, het niveau is nu wel tot een dieptepunt gedaald. Ik ga niet meer reageren in dit topic. Ondanks dat ik het ermee eens ben dat Prem z’n bek dicht moet houden, heb ik geen respect meer voor jouw mening, wat je ook post. Jij bent net zo erg als Prem, maar dan aan de andere kant van de discussie.

                            Ik heb een hekel aan kortzichtige mensen, ongeacht aan welke kant je staat.

                            Zowel pro-zwarte Piet die racistische opmerkingen maken om aan te tonen dat ze absoluut niet racistisch zijn en ook con-zwarte Piet die kinderen gaan uitschelden voor racist.

                            #18257251
                            asconahobbyist
                            Deelnemer
                              Lid sinds:
                              23 June 2008

                              @Ted.
                              Misschien ben ik met de term giro 555 volk wat te ver gegaan.
                              Ik bedoelde het niet zozeer racistisch,maar meer in de zin van,de mensen die daar wonen,die wonen hier ook,en enerzijds wordt er hier van alles geroepen over racisme,maar die spullen daar maken kan blijkbaar wel.
                              Waar ik moeite mee heb,is dat een relatief kleine hoeveelheid mensen wordt opgehitst door mensen als prem en daarmee een traditioneel nederlands kinderfeest verkloten.
                              Op ,met name, Powned zie je mensen van allerlei afkomst compleet uit hun stekker gaan,wegens deze discussie,zeker ook mensen uit suriname,terwijl ze het daar ook vieren!!!
                              Het is gewoon jammer dat iets waar we als kind altijd van genoten en naar uitkeken nu om zeep wordt geholpen,en iedereen maar proberen het te sussen met witte pieten,kaaspieten,stroopwafelpieten.
                              Dat een feest geleidelijk iets verandert,met de tijd mee gaat,is tot daar aan toe,maar nu onder dreiging van geweld (kijk naar de intocht in Gouda) om de lieve vrede te sussen,ja,DAAR wordt ik pissig om!!!

                            13 berichten aan het bekijken - 76 tot 88 (van in totaal 88)
                            • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.