Wat moet ik doen? Verkopen of uit elkaar halen?

Forumindex Forums Modellen Corsa Wat moet ik doen? Verkopen of uit elkaar halen?

  • Dit onderwerp is leeg.
22 berichten aan het bekijken - 1 tot 22 (van in totaal 22)
  • Auteur
    Berichten
  • #17260791
    wagnas
    Deelnemer
      Lid sinds:
      10 May 2007

      [ geen verkooptopic maar ik heb advies nodig :) ]

      Vandaag weer eens gereden met de Corsa, en het blijft prachtig, maar de hobby/lol is er wel vanaf. Ik heb de auto zelf nieuw in 1998 gekocht, geheel opgebouwd en ben nogsteeds 1e eigenaar. Auto heeft na de eerste paar jaar alleen maar als hobby auto in de garage gestaan. Auto roest niet en is zeker voor een Corsa B GSi in zeer goede staat, ook motorisch. Ik rijd er de afgelopen 10 jaar maar iets van een paar duizend kilometer per jaar mee en alleen wanneer het zonnig is. Hij wordt alleen gewassen voor de stof en de rubbers goed te houden. Auto heeft zeker al 10 jaar geen regen meer gezien. Ook heeft de auto 17 prijzen gewonnen op Concours D’elegances in binnen- en buitenland. Zelfs nog een reportage in een Tuningsmagazine gehaald.:D Auto staat momenteel op 134000km.

      Ik heb een lijst gemaakt van de onderdelen met wat groffe prijzen en ik kom wel over de 2000 euro heen excl. carosserie zelf (staalprijs?). Ik zou het niet erg vinden de auto uit elkaar te halen het komende half jaar daar mijn garage toch nergens anders voor gebruikt wordt.

      Maar met een goede prijs voor het geheel hoef ik hem niet uit elkaar te halen. Ook is dat mooier want het is toch een zeldzaam mooie Corsa B GSi. Lak is zeer goed en auto heeft nog nooit een ongeluk gehad. Maar wat voor prijs betaalt men tegenwoordig voor zo’n speciale auto? Ik wil er geen jaar mee lopen leuren om hem verkocht te krijgen. Ook het wegenbelasting blijven betalen is niet gunstig voor me.

      Nu is mijn vraag, wat kan ik het beste doen, verkopen als geheel of uit elkaar halen en alle onderdelen verkopen? En is onderdelen verkopen, zijn veel dingen wel gewild? Ik heb het idee dan veel op Marktplaats te zetten.

      Hulp graag.:)

      Hier nog een paar plaatjes van de auto:

      #18175063
      Ewoud94
        Lid sinds:
        11 April 2013

        Altijd zonde maar na 10 jaar is de lol er inderdaad een keer vanaf.

        Ik zou eerst kijken wat je aan biedingen krijgt. Onderdelen verkopen laatste tijd heel lastig namelijk

        Verstuurd vanaf mijn GT-N7100 met Tapatalk 4

        #18175064
        soepkiepe
        Deelnemer
          Lid sinds:
          10 August 2010

          denk dat je hem in zijn geheel ook niet snel jkwijt bent (afhankelijk van de prijs)
          mensen hebben niet zo veel spaarcentjes meer volgens mij.

          #18175065
          wagnas
          Deelnemer
            Lid sinds:
            10 May 2007

            Ewoud, 15 jaar heb ik de hobby zelfs.:)

            Soepkiepe, het publiek zou een jong iemand kunnen zijn die de hele auto koopt. Ook rijden mensen in deze crisistijd juist ook in oudere auto’s. Als ze dan onderdelen goedkoop kunnen krijgen scheelt dat. Bijvoorbeeld als portieren van iemand verroest zijn kan ik goedkoop roestvrije portieren aanbieden.

            Die onderdelenlijst die ik gemaakt hebt, daar heb ik lage prijzen neergezet. Alleen velgen, motorblok/versnellingsbak en interieur. Daar die dingen in deze staat denk ik nergens anders te krijgen zijn. En dat soort dingen toch naar een Opel liefhebber gaan.

            Moeilijk. :hmmz

            #18175066
            corsaboy
            Deelnemer
              Lid sinds:
              30 June 2004

              Het probleem is echt dat de corsa b delen niets waard zijn. Markt staat compleet op zijn kop of beter gezegd op zijn gat.

              Blijft lastig maar echt geld van maken lukt je denk ik niet meer.

              Succes met je keuze.

              #18175067
              soepkiepe
              Deelnemer
                Lid sinds:
                10 August 2010

                @wagnas wrote:

                Ewoud, 15 jaar heb ik de hobby zelfs.:)

                Soepkiepe, het publiek zou een jong iemand kunnen zijn die de hele auto koopt. Ook rijden mensen in deze crisistijd juist ook in oudere auto’s. Als ze dan onderdelen goedkoop kunnen krijgen scheelt dat. Bijvoorbeeld als portieren van iemand verroest zijn kan ik goedkoop roestvrije portieren aanbieden.

                Die onderdelenlijst die ik gemaakt hebt, daar heb ik lage prijzen neergezet. Alleen velgen, motorblok/versnellingsbak en interieur. Daar die dingen in deze staat denk ik nergens anders te krijgen zijn. En dat soort dingen toch naar een Opel liefhebber gaan.

                Moeilijk. :hmmz

                jij zult de onderdelen goedkoop aan kunnen bieden, maar veel mensen gaan al snel naar de sloop waar door jij buiten schot valt.
                plus dat je heel lang blijft zitten met de delen, nou is dat voor jou misschien niet erg, maar denk dat het uit eindelijk wel eens in de weg gaat liggen.

                persoonilijk denk ik dat ik de auto dan had proberen te ruilen (eventueel met bijbetaling oid) tegen wat anders.
                zo blijft de auto ook nog bestaan en word je er zelf misschien wel beter op, en je blijft niet met de “rommel” zitten.

                http://www.ruilen.nl is zo site, zo ben ik aan mijn huidige astra gekomen, met gesloten portemenee geruil tegen mijn corsa b ;)

                #18175068
                BlackDevil
                  Lid sinds:
                  4 January 2009

                  Meeste voordeel heb je volgens mij als je hem, indien mogelijk, in originele staat terugbrengt en verkoopt en de tuningspullen los verkoopt.

                  Of je moet al een echte liefhebber weten die hem in de huidige staat overneemt en bereid is om een nette prijs ervoor te betalen. De doelgroep ‘jonge mensen’ zou ik loslaten, want tegenwoordig nemen niet veel jongeren meer een auto, vanwege de hoge kosten. Bovendien haken velen al af als een auto extreem is verlaagd.

                  #18175069
                  Haasje17
                  Moderator
                    Lid sinds:
                    8 September 2009

                    Als je orginele wielen, achterlichten, en gril erin zet heb je in iedergeval wel kans dan een liefhebber hem wil kopen als orginele corsa b gsi, maar zo is die in onderdelen en gheel niet heel veel meer waard dan een andere sloopauto. En ben ik bang dat je blij mag zijn als je er nog 1000 euro voor krijgt in onderdelen of zijn geheel.

                    #18175070
                    Fearless
                    Deelnemer
                      Lid sinds:
                      9 January 2005

                      Als je hem compleet verkoopt beur je nauwelijks wat. Niemand gaat meer een corsa B kopen voor meer dan 1000 euro.
                      Of het moet echt een liefhebber zijn maar die moet je dan ook maar zien te vinden.
                      In onderdelen zul je er ook niet heel veel voor krijgen, misschien alleen voor het speciale spul.

                      Vind het wel apart trouwens. Ik heb een cinquecento in onderdelen verkocht, telefoon roodgloeiend! Mailbox bomvol…Nooit geweten dat daar nog liefhebbers voor waren. (wel aparte vogels de meeste cinq-rijders maar goed…als ze maar betalen ;) )
                      Ik heb er veel meer voor gekregen al met al dan dat ie zo compleet opleverde. Echt alles er onderuit…veerpoten remmen enz.
                      Wat “speciale” onderdelen..compleet interieur enz enz. Dat was even een leuke verdienste :vertag Plus een hoop oud ijzer over ook nog king:

                      #18175071
                      robert_corsa
                        Lid sinds:
                        16 May 2009

                        Je weet mij te vinden wagnas.
                        wellicht wle wat voor mij. Hoef ik niet duur om te keuren.

                        #18175072
                        wagnas
                        Deelnemer
                          Lid sinds:
                          10 May 2007

                          Bedankt voor de reacties.:)

                          Fearless, je geeft een goede reactie maar het is moeilijk. Deze auto heeft meerwaarde boven die 1000 euro denk ik, dit is gewone GSi, maar in betere staat. Alleen de velgen/banden brengen al meer dan 500 euro op denk ik. Een goede GSi 1600 motor is toch zeldzaam tegenwoordig, met bak is dat toch wel 500 euro waard?

                          Ik zie op Marktplaats toch nauwelijks tot niet onderdelen staan. Is dat omdat niemand er kijkt (lijkt me raar), of dat er wel goed verkocht wordt. Ik heb wel veel andere dingen gekocht en verkocht op Marktplaats en heb het idee dat half Nederland er wel kijkt.

                          zucht, valt allemaal niet mee. :hmmz

                          #18175073
                          KadAstra-EF
                          Deelnemer
                            Lid sinds:
                            24 July 2010

                            @Ewoud94 wrote:

                            Altijd zonde maar na 10 jaar is de lol er inderdaad een keer vanaf.

                            Ik zou eerst kijken wat je aan biedingen krijgt. Onderdelen verkopen laatste tijd heel lastig namelijk

                            Verstuurd vanaf mijn GT-N7100 met Tapatalk 4

                            -offtopic Ik heb mn auto nu 12,7 jaar en ik ben nog lang niet uitgekeken.
                            Integendeel, uitdaging genoeg om hem verder te verwennen -offtopic

                            Rik :D

                            #18175074
                            robert_corsa
                              Lid sinds:
                              16 May 2009

                              Ja, rollend chassis 300
                              moter 500, losse bak 100
                              velgen kunnen wel voor meer da n 500, je heb hele zeldzame.
                              Verlaging setje, rolkooi, interieur, losse delen dan nog wat.

                              in onderdelenverkopen is zo gek nog niet.

                              maar hij sfaat bij je binnen, plaats hem op marktplaats voor een iets hogere prijs dan jij er voor wilt hebben.
                              Is maar net wat een gek er voor geeft.

                              voor het mooie een foto van de onderkant maken. Zodat iedereen kan zien dat hij roestvrij is.

                              #18175075
                              nova….
                              Deelnemer
                                Lid sinds:
                                30 June 2004

                                Zonde om hem in onderdelen te verkopen maar als je hem niet verkocht krijgt zou je dat kunnen doen..
                                Hier op marktplaats verkopen bv veel foto s doen wonderen

                                tunezup.com/nl Voorheen gepimpt. Zou het kunnen proberen hem te verkopen

                                Blijft een van de mooiste corsa`s

                                Paar keer gezien in het echt!

                                Succes.

                                #18175076
                                Fearless
                                Deelnemer
                                  Lid sinds:
                                  9 January 2005

                                  Die wielen leveren wel wat op hoor.

                                  Ik verkocht mijn Plsjes laatst ook. Dit was 7J x 14, maar wel vers gepolijst.
                                  Moeilijke maat,…

                                  Die van jou zijn meer liefhebbers voor te vinden.

                                  #18175077
                                  robert_corsa
                                    Lid sinds:
                                    16 May 2009

                                    Ja, 8,5 en 9,5j
                                    wel erg dik. Eignelijk gek als je hem weg doet.

                                    #18175078
                                    corsaboy
                                    Deelnemer
                                      Lid sinds:
                                      30 June 2004

                                      dat het spul niet meer op marktplaats staat betekent niet dat het nog wat waard is.
                                      Sommige vragen voor een 1.6 16v meer dan voor een 2.0 16v

                                      Ik heb laatst van alles proberen te verkopen voor hele reële prijzen.
                                      een klein voorbeeldje,

                                      je achterlichten, had ik 2setjes van liggen.
                                      1tje nieuw in doos.. Verkocht voor 35 euro.. Orgineel MHW, nieuwprijs was destijds een 200 euro zo uit mijn hoofd.

                                      in delen zal die in mijn ogen wel meer opbrengen.
                                      wie geeft er nog 2k of meer uit voor een corsa..

                                      Ik snap je punt, in mijn corsa zit ook een kapitaal.
                                      Verkopen zal nooit meer wat opleveren :(

                                      #18175079
                                      robert_corsa
                                        Lid sinds:
                                        16 May 2009

                                        Het is wel 1 van de weinige corsa gi. Die in top conditie verkeerd

                                        eerste 10 jaar geen roest moter in top staat. Auto zelf in echte liefhebber staat
                                        je kunt er als beginner alle kanten mee op. Perfecte basis.

                                        s ja. De 2000 misschien wel waard
                                        Als je heel reël een corsa b wilt verbouwen ben je goed en goedkoop klaar voor jaren

                                        #18175080
                                        carlover
                                        Deelnemer
                                          Lid sinds:
                                          21 December 2004

                                          zoals al eerder vermeld:

                                          ik zou hem “origineel” maken en de tuning onderdelen los verkopen.dan haal je volgens mij wel de meeste waarde eruit.

                                          #18175081
                                          TedMechanic
                                          Deelnemer
                                            Lid sinds:
                                            9 January 2007

                                            @carlover wrote:

                                            zoals al eerder vermeld:

                                            ik zou hem “origineel” maken en de tuning onderdelen los verkopen.dan haal je volgens mij wel de meeste waarde eruit.

                                            Inderdaad, maar dat is alweer lastiger als je de originele veren en velgen niet meer hebt. Dan moet je die eerst gaan kopen, voordat je ze kunt verkopen.

                                            Al is het wel handig om het belangrijkste originele spul te bewaren, in geval van nood of wanneer je ‘m weer wilt verkopen. Je vangt voor zulke velgen altijd meer als je ze los verkoopt dan wanneer je ze met de auto mee verkoopt.

                                            #18175082
                                            CorsaBBoomer
                                            Deelnemer
                                              Lid sinds:
                                              20 August 2005

                                              Ik dacht al dat ik de nr-plaat van ergens herkende… Was vroeger altijd al een favoriet ;)
                                              Ja, bij mij is de B ook al een paar jaar de deur uit (heb wel een andere maar om te werken) maar toch blijft het kriebelen hoor.
                                              Ik heb indertijd het hele zooitje origineel gezet en dan de onderdelen ook apart beginnen verkopen.
                                              Een paar zeldzame dingen waren natuurlijk zo weg maar zoals corsaboy dan ook voorhad: sommige dingen geven ze geen flikker voor alhoewel we als liefhebber de waarde dan wel kennen…
                                              Maar zo ga je er misschien wel het meeste overhouden.
                                              Ondertussen ben ik met A’tjes beginnen spelen maar de B staat nog altijd klaar om ooit terug te beginnen, misschien… :agent
                                              In elk geval succes :thumbup

                                              #18175083
                                              theunm
                                                Lid sinds:
                                                29 June 2004

                                                ik zou hem een beetje terug tunen en de orginele delen terug plaatsen als je die nog hebt.
                                                ipv een vauxhal er weer een opel van maken en die delen verkopen.

                                              22 berichten aan het bekijken - 1 tot 22 (van in totaal 22)
                                              • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.