Forumindex › Forums › Modellen › Corsa › wat heb je vandaag gedaan aan je Corsa ?
- Dit onderwerp bevat 4,373 reacties, 404 deelnemers, en is laatst geüpdatet op 20 maart 2019om 12:01 door chieltjuh.
-
AuteurBerichten
-
3 september 2015 om 16:18 #17610323
gewoon één die kunststof niet aantast (en zowel, je gaat ze toch spuiten ;) )
17 oktober 2015 om 14:11 #17610324De schokdempers Achter vervangen voor Koni Str. Ben dik tevreden met het resultaat. iets minder confort maar wel betere weg ligging en geen aanlopende wielen bij een iets te hard genomen drempel..
De oude dempers zijn niet meer goed dus gaan de kliko in (gaat niet vanzelf omhoog/uitgaande slag)
Nu nog ff een budget bij elkaar sprokkelen voor de voorkant king:edit:
:kewlpics erbij, altijd leuk :angel
ps. Schokdemper is Oranje, remtrommel is Rood…18 oktober 2015 om 21:05 #17610325Dempers van een paar jaar oud gaan vaak niet vanzelf meer omhoog, heeft die nog steeds een dempende werking. Ook olie gevulde doen niets als je ze indrukt.
22 oktober 2015 om 10:31 #17610326klopt, heb me vergist in het verschil qua olie dempers en gas dempers en uiteraard de samenstelling ervan…
12 november 2015 om 11:40 #17610327AnoniemLid sinds:
1 January 1970Ziezo,Khiaowan is weer goedgekeurd voor een jaartje. Opnieuw zonder een spoortje pijn door de jaarlijks autokeuring geraakt en weer een blanco keuringsrapport! Hoe langer hoe meer,raken wij aan het Slopeltje gehecht raken. Ze heeft nog geen harteklop gemist sinds de aankoop en kost me bitter weinig aan onderhoud. Het enige dat het afgelopen jaar BUITEN het reguliere onderhoud( olie en filters) ,aan kost te beurt viel…een Nieuwe batterij. Tja…en bedenk dan wel..de aankoopsom was amper 300 eurietjes :jerry
Roest is nog steeds en hopelijk blijft dat ook zo nog wel even…nergens geen issue. Maar laat ze lachen allemaal ,maar wij denken stilaan,richting Oldtimer te gaan met de Old Girl.
Moeder de vrouw lacht er meestal mee en zegt: Go babe go……,dan weerklinkt het doodleuk van onder de motorkap….ja ja….euh,ik kom er wel…even geduld,de 60 afgepeigerde muilezels zijn niet erg actief vandaag. Ach ja,enige vorm van “voorwaartse drang”, blijkt bij de 1.4 8V,volledig verloren gegaan te zijn in het ontwerp?
Het neemt gewoon allemaal wat meer vrije in beslag en dit leidt automatisch tot een meer relaxtere rijstijl :jerryLeven en laten leven, ze dient ons goed en zonder morren!!!!
29 november 2015 om 19:52 #17610328Vandaag de auto van de voorkant verlaagd met een setje dempers en veren van KW.
:kewlpics
VOOR:
NA:
24 januari 2016 om 22:08 #17610329Hoi,
Nou, niet echt wereldnieuws maar zag geen moer als t regende. Heb gister RainX op de ruiten gesmeerd en vandaag had ik n partij zicht in de regen joh! Hoop dat t lang zo blijft
Gr,
Vincent.25 januari 2016 om 12:05 #17610330AnoniemLid sinds:
1 January 1970Ook weer lekker….moet je dringend weg….knapt de koppelingskabel,van Khiaowan. Net nieuwe besteld(origineel Opel parts)….helaas niet in stock en dus drie dagen levertijd. :wtf
30 januari 2016 om 22:17 #17610331Paar weken geleden een graftakken Corsa C GSI gekocht waar nog een hoop werk aan is, zowel interieur als exterieur :( ..
Vorige week al gelijk een 1 din frame gekocht om er een fatsoenlijke radio in te hangen, na het nodige gebeun:
Tja, langs een autobedrijf vandaag gereden in Someren die een zwarte Corsa C sport van 2004 hadden staan en alvast wat nodige delen ervanaf gehaald, netjes bedrijf waar ik het zelf mocht doen, binnen waar het warm was en op een brug waar niemand op me lip stond, super aardig volk :thumbup , er miste aan de bestuuderskant het brillenbakje, zaten 2 gaten, hendeltje van de passagierkant past daar netjes in en de antenne was geducktaped, bleek volledig te zijn afgebroken, gelijk vervangen ivm de regen.
Kan het niet laten, maar beun toch liever aan een slopel dan aan een vag fricandel :thumb
3 februari 2016 om 14:47 #17610332Nieuwe carbon cold air intake bak dinges gemonteerd.
En er zitten nieuwe imitatie bougiekabels op( was al eerder gedaan)
Rijdt iets rustiger nu ipv cheapass open filtertje in motorruimte. Minder lawaai onder de kap.
En ziet er mooier uit.
En pakt nu extra koele lucht dmv slang achter de bumper vlak boven de grond :p
Volgende stap is mooie aansluiting maken ervoor in de bumper zelf.3 februari 2016 om 17:30 #17610333Kijk wel uit met die slang net boven de grond dat ie geen water/zand aanzuigt want dan is je moter naar de klote
Verstuurd vanaf mijn HUAWEI GRA-L09 met Tapatalk
3 februari 2016 om 19:29 #17610334@ivartje wrote:
Kijk wel uit met die slang net boven de grond dat ie geen water/zand aanzuigt want dan is je moter naar de klote
Verstuurd vanaf mijn HUAWEI GRA-L09 met Tapatalk
Daar is het luchtfilter zelf voor toch om zand tegen te houden.
En water lijkt me moeilijk want alles staat met een hoek dus kan niet echt water inkomen tenzij we de sloot induiken :p3 februari 2016 om 20:58 #17610335@nismopower wrote:
@ivartje wrote:
Kijk wel uit met die slang net boven de grond dat ie geen water/zand aanzuigt want dan is je moter naar de klote
Verstuurd vanaf mijn HUAWEI GRA-L09 met Tapatalk
Daar is het luchtfilter zelf voor toch om zand tegen te houden.
En water lijkt me moeilijk want alles staat met een hoek dus kan niet echt water inkomen tenzij we de sloot induiken :pRoep dat maar niet te hard, ik heb het dus weleens gehad op mijn oude b gsi met een greenfilter twister kit (was toen nog reteduur dus dan verwacht je wel goed spul) dat mijn onderblok kapot was gelopen doordat die slang al het water zo naar binnen zoog de motor in..
Duurde niet zo heel lang voordat ik met een klap stil kwam te staan (was wel in een flinke hoosbui).
4 februari 2016 om 23:51 #17610336Okee apart. Nou rijden we er amper in als het regent. Tis een hobby autotje en wordt alleen in gereden als het droog is zodat we lekker bekende wegentjes kunnen nemen zeg maar ;)
Maar zal er eens goed naar kijken.5 februari 2016 om 07:49 #17610337@dabok wrote:
Roep dat maar niet te hard, ik heb het dus weleens gehad op mijn oude b gsi met een greenfilter twister kit (was toen nog reteduur dus dan verwacht je wel goed spul) dat mijn onderblok kapot was gelopen doordat die slang al het water zo naar binnen zoog de motor in..
Duurde niet zo heel lang voordat ik met een klap stil kwam te staan (was wel in een flinke hoosbui).
Hoe diep stond dat water wel niet?
Een beetje water komt er als het blok nog loopt wel weer uit. (Zolang het blok loopt)
Stel je blok valt stil doordat het niet meer kan ontsteken doordat er water in is gelopen, nooit opnieuw starten. Dan kun je een zogeheten waterslag krijgen. Water kun je niet comprimeren. Doordat het water dus vanalles tegen drukt, kan het je drijfstangen slopen.
Altijd proberen eerst met de hand rond draaien. Als dat niet lukt bougies eruit, dan draaien en dan komt alles uit de bougiegaten.
12 maart 2016 om 11:56 #1761033812 maart 2016 om 12:02 #17610339Hier hou ik nou weer van! Strak, subtiel, niet teveel poespas…
:thumbSent from my SM-P900 using Tapatalk
14 maart 2016 om 18:48 #17610340poging gedaan om wat betere radio ontvangst te krijgen door een raam antenne bij aan te sluiten, blijkbaar moet ik de massa van de antenne buiten de auto hangen voor fatsoenlijk ontvangst…
van de week verder kijken….16 maart 2016 om 20:10 #17610341Vandaag rond 14:30 in de auto gestapt en naar de heren van Unlimited Tuning in Amersfoort te gaan.
Werden vriendelijk ontvangen met een drankje (een zelf gemaakt Chocomel) mogelijk gemaakt door Dave.
Er stond nog een honda civic op de bank en moesten helaas wachten tot dat deze klaar was.Uiteindelijk konden we dan. De 1e meeting kwam uit op 120.2PK / 171.4NM. Opel heeft deze keer de begrenzer wel goed geïnstalleerd. Dit ging niet zonder problemen omdat de ABS het overnam en ik geen knopje heb om deze uit te zetten…. Uiteindelijk hebben we de zekering gevonden en konden we door.
Na de meting heeft Jeroen de software geschreven, toen deze klaar was heeft Jeffrey deze in de auto gezet.Toen de 2e meting: Hier kwam uit… 170.9PK / 247.6NM. Wat een verschil!
Gelijk even een test rondje gereden en kan niet anders zeggen dat ik met een lach van oor tot oor achter het stuur gezeten, herken de auto niet meer terug.Al met al is alles super gegaan van ontvangst tot het einde.
Grafiek
De corsa:
Gr. Sander
19 maart 2016 om 17:34 #17610342Radio weer voorzien van goede ontvangst (coax kabeltje een stukje verlengt zodat ik fatsoenlijk een koppelstukje op kon monteren.) en de deurspeakers staan bij deze ook op ‘t lijstje, deze zijn niet meer goed. ff kijken voor een leuke combo kitje.
verder moet ik nog de lip v/d voorbumper vast zetten (De nieuwe Corsa ligt een stukje lager op de weg :angel )Ook ben ik ff langs de garage gereden voor een checkje aan de onderkant, her en der wat roest door schaaf plekken king: dat moeten we ook maar ff aanpakken..
19 maart 2016 om 19:15 #17610343Vandaag de brembo remmen gemonteerd
Verzonden vanaf mijn iPad met Tapatalk
26 maart 2016 om 19:48 #1761034443L benzine getankt [tankinhoud + vulslang is max 47L]… Ik moet ‘t vlotter nog fixen (meter staat net voorbij half)
ook een deel van de voorbumper lip weer vast gezet, zal volgende week wel weer los liggen :angel29 maart 2016 om 10:38 #17610345Gisteravond een achterste corsa A motorsteun verstevigd een aangepast om met 3 bouten op een F16/F18/F20 te bevestigen.
29 maart 2016 om 16:52 #17610346Somerwieltjes eronder gezet
verstuurd door WIM-V6 via zijn SAMSUNG S5-mini
3 april 2016 om 21:09 #17610347Bij me D Corsa 1.4 de ketting vervangen nu tikt de motor niet meer :thumb
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.