wat heb je vandaag gedaan aan je Corsa ?

Forumindex Forums Modellen Corsa wat heb je vandaag gedaan aan je Corsa ?

25 berichten aan het bekijken - 2,501 tot 2,525 (van in totaal 4,374)
  • Auteur
    Berichten
  • #17608529
    Turill
    Deelnemer
      Lid sinds:
      2 September 2012

      Vandaag m’n zondag bestelde flatblades binnen gekregen en gemonteerd. Staat beter, zijn lichter en bij de volgende regenbui zullen we zien of ze ook beter wissen :)

      #17608530
      PeterNoFear
      Deelnemer
        Lid sinds:
        3 January 2012

        Netjes, heb vandaag ook een corsa gezien, met precies zo’n zelfde lip :jerry

        #17608531
        Wesssup
          Lid sinds:
          1 June 2012

          @witfrans wrote:

          links of rechts de hoek om, of een rotonde op en af ik hoor elke keer wat rollen. :swear
          heb rechtsachter het geluid, en daar is de bekleding en de harde bekleding in de kofferbak
          er af geweest…maar niets kunnen vinden. :hmmz
          het is een corsa b uit 2000. je zou zeggen dat het geluid ter hoogte van de benzine dop is.
          waar het reserve wiel ligt daar is alles schoon…je haalt alles in je hoofd waar het vandaan kan komen…
          spanrol of…wie het weet mag het zeggen!!

          al gekeken of je reservewiel vastligt? hier had een vriend van me ook last van.
          gewoon even dopje op het schroefdraad schroeven en hij had geen problemen meer.

          #17608532
          .B4R7.
          Deelnemer
            Lid sinds:
            3 August 2007

            @PeterNoFear wrote:

            Netjes, heb vandaag ook een corsa gezien, met precies zo’n zelfde lip :jerry

            Heb het nog nooit gezien :p weet nieteens zeker of het van die cordoba was, heb hem op google proberen terug te vinden maar kon hem niet vinden. Heb hem ook op de gok meegenomen maar hij volgt de lijn van de auto bijna precies. Moest wel flinke stukke eraf snijden aan de zijkanten, denk 20cm aan beide kanten. Er zaten aan de hele binnekant overal bevestigingspuntjes, waarvan ik meer als de helft af heb gesneden en de overige klemmen heel strak in de bevestigingspunten. Veel geluk mee gehad dus :jerry

            #17608533
            Wesssup
              Lid sinds:
              1 June 2012

              Vandaag bezig geweest met bedradingen van de speakers in de deuren doortrekken naar de versterker.
              allemaal perfect gelukt totdat hem maar even had gestart (zodat ik niet met een lege accu kom te staan :jerry )
              op gegeven moment 2x een sissend geluid gevolgd door een lading rook onder de motorkap. :cry

              dus snel afgezet en onder de kap gekeken, blijkt het koelvloeistof reservoir gescheurd te zijn :swear
              Koelfan sloeg ook niet aan terwijl die aan het draaien was.

              morgen maar weer even verder op onderzoek uit

              #17608534
              PeterNoFear
              Deelnemer
                Lid sinds:
                3 January 2012

                vervelend, thermostaatje stuk denk ik…

                #17608536
                Dropsmurf
                  Lid sinds:
                  23 February 2013

                  gisteren me sport spiegels maar weer gemonteerd en de lampjes ook gelijk weer aangesloten :D ingebouwde knipperlicht zal wel ff filmpje op forum zetten

                  #17608537
                  witfrans
                  Deelnemer
                    Lid sinds:
                    23 November 2012

                    @wessup

                    al gekeken of je reservewiel vastligt? hier had een vriend van me ook last van.
                    gewoon even dopje op het schroefdraad schroeven en hij had geen problemen meer.

                    heb het gevonden…in de dorpel zit een klepje aan de bijrijderskant….weet je wat er in zat :swear
                    een kruiskop schroevendraaier en een balpen…zeker nog van de vorige eigenaar…wel eigenaardig. :wtf

                    ik vraag me eigen af waar is deze ruimte voor…..ik zie wel een zwarte ronde pijp zitten :hmmz
                    forum leden bedankt voor het meedenken en de goede raad. :wors

                    #17608535
                    corsa14slow
                    Deelnemer
                      Lid sinds:
                      3 December 2011

                      Nadat ik van de week de ecu heb uitgelezen vandaag maar eens wezen sleutelen. Gekeken of de temp. meter op het dashboard misschien afweek door er m’n oude dash is te plaatsen. ook bij deze blijft de temp. onder de 90 graden (terwijl met het ‘online data’ uitlezen de motor temp. hoger is dan het dashboard aan geeft +/- 95 graden = 5gr. afwijking) dus dat wordt de dashboard temp. sensor vervangen.
                      Iemand enig idee of deze sensor van een C12NZ, C14NZ en een C14SE het zelfde zijn¿¿

                      #17608538
                      joop1970
                      Deelnemer
                        Lid sinds:
                        1 September 2010

                        Daar zit je chassisnummer onder en die zwarte pijp is je gordelspanner. Als je het klepje naast de stoel bedoeld.

                        #17608539
                        Wesssup
                          Lid sinds:
                          1 June 2012

                          vandaag maar eens bezig gegaan met het probleem van gisteren,

                          eerst koelwater reservoir losgehaald en kijken of die nog goed is, bleek toch geen lek in te zitten.
                          toen maar de slangetjes die aan het reservoir aangesloten zijn losgehaald en gekeken of deze niet lek zijn, dit bleek dus ook niet het geval.
                          daarna maar eens gekeken of er nergens een verstopping zat, wat ook niet zo was.

                          daarna alles maar weer erop gezet en nieuwe koelvloeistof erin gedaan.
                          Hierna functioneerde alles weer gewoon, fan sloeg aan bij 100 graden en koelde gewoon netjes,
                          dus even stukje gereden leek alles ook weer netjes in orde.

                          totdat ik onderweg naar huis was en de temperatuur ver in het rode bleek te zitten.
                          auto meteen aan de kant gezet, kap open en even af laten koelen.
                          de long-life koelvloeistof was inmiddels al grijs geworden in zo ongeveer 40 minuten.
                          nadat auto weer was afgekoeld weer naar huis toe gereden, toen werd die wel gekoeld door rijwind (daarvoor reed ik ong 50 maar kreeg die toch geen rijwindkoeling, of niet genoeg).
                          thuis nog even laten draaien tot ongeveer 100 graden maar fan slaat ook niet meer aan.

                          iemand toevallig een idee wat dit kan zijn?

                          begon zelf te denken aan koppakking of iets anders waardoor er troep bij koelvloeistof komt. (en daardoor de fan ook niet kan aansturen?)

                          #17608540
                          joop1970
                          Deelnemer
                            Lid sinds:
                            1 September 2010

                            Koelvloeistof kan ook smerig worden als het systeem niet goed gespoeld is. Gooi je 2 verschillende door elkaar kan dat uitslaan. Temperatuur sensor verrot? Thermostaat gaar?

                            #17608541
                            Wesssup
                              Lid sinds:
                              1 June 2012

                              zou kunnen , maar de vorige (die dus in een grote plas over de oprit ligt) zag er nog gewoon rood uit.
                              Deze is een soortgelijke kleur maar sloeg wel binnen 45 minuten grijs uit.

                              even nog een paar puntjes op een rij:
                              – kachel blijft warm.
                              – radiator word heet.
                              – koelvin sloeg aan toen de nieuwe koelvloeistof er net in zat (heeft 3 keer aangeslagen) nadat ik er mee had gereden sloeg die dus niet meer aan en kreeg ik ook geen goeie rijwindkoeling meer. (in ongeveer 2,5 kilometer liep de temperatuur rijdend op van 90 naar ver in het rode gedeelte)
                              – gisteren (toen het probleem ontstond) sloeg de koelvin ook al niet aan. (vandaag dus wel.)
                              – na de rit deed de koelvin het niet meer.
                              – koelvin is niet kapot.

                              misschien dat dit de dingen iets duidelijk maakt.

                              #17608542
                              Dropsmurf
                                Lid sinds:
                                23 February 2013

                                geen problemen mee gehad ik heb wel gesprongen pakkingen gehad toen ik hem net had en er zat geen koelvloeistof in en de olie was verder dan slecht ik werkte op een sloperij heb me auto op de brug gezet en heb toen de olie + olie filter vervangen
                                en koelvloeistof er in gegooid
                                kleppendeksel pakking vervangen
                                Kop pakking is nog te doen maar ook aan vervanging toe zit alleen met het uitvlakken van de kop

                                we hadden op het werk een diesel blok staan
                                2,5l TDI van een transit geen 1 beurt gehad heel het blok was zwart
                                dus laat je auto op tijd nakijken
                                zeker als je hem net hebt gekocht rijd hem even naar de garage bij jou in de buurt en laat hem ff nalopen kan miss dat je een loop of sloop wagen hebt gekocht
                                me neef had dit
                                opel corsa 1,2 chassis was gewoon 4 aan 1 stuk gelaste delen van 4 verschillende corsa’s en de motorblok was een ramp was een 1,2l 8v onderste deel carter enzo was van een 1400cc 16v de kop was van een 1400cc 8v de kleppen en de krukas en de nokas en de kleppendeksel waren van een 1200cc 8v en er lag een powerfilter bij en die kwam uit een subaru impreza (de kaartjes hingen overal nog aan) me neef is niet zo goed met auto’s en dacht hij klinkt mooi dus ik neem hem
                                bleek er naast nog eens dat de wielen scheef stonden

                                heeft hij de motor er uit gehaald en de rest is naar de sloop gegaan dmv mijn corsa en een sleepkabel :P

                                maarja wat hebben we gedaan vandaag
                                2 spotjes van dagrij verlichting bij gezet heb nu 6 lampjes
                                2 in de spiegels(4 per spiegel) 2 in de grille(4 per led balkje) en de 2 originele koplampen

                                #17608543
                                kimmiej666
                                Deelnemer
                                  Lid sinds:
                                  14 March 2008

                                  Was wel afgelopen weekend al gedaan, maar weinig kunnen posten door zorgenkindje genaamd “vectra”

                                  Ik irriteerde me rot aan een kras op mijn radio, maar even met de carbon wezen spelen:

                                  Nu alleen nog even het bovenste deel van het middenconsole.

                                  #17608544
                                  Dropsmurf
                                    Lid sinds:
                                    23 February 2013

                                    netjes

                                    #17608545
                                    EdGSI
                                      Lid sinds:
                                      13 August 2011

                                      @93CorsaStefan91 wrote:

                                      geen problemen mee gehad ik heb wel gesprongen pakkingen gehad toen ik hem net had en er zat geen koelvloeistof in en de olie was verder dan slecht ik werkte op een sloperij heb me auto op de brug gezet en heb toen de olie + olie filter vervangen
                                      en koelvloeistof er in gegooid
                                      kleppendeksel pakking vervangen
                                      Kop pakking is nog te doen maar ook aan vervanging toe zit alleen met het uitvlakken van de kop

                                      we hadden op het werk een diesel blok staan
                                      2,5l TDI van een transit geen 1 beurt gehad heel het blok was zwart
                                      dus laat je auto op tijd nakijken
                                      zeker als je hem net hebt gekocht rijd hem even naar de garage bij jou in de buurt en laat hem ff nalopen kan miss dat je een loop of sloop wagen hebt gekocht
                                      me neef had dit
                                      opel corsa 1,2 chassis was gewoon 4 aan 1 stuk gelaste delen van 4 verschillende corsa’s en de motorblok was een ramp was een 1,2l 8v onderste deel carter enzo was van een 1400cc 16v de kop was van een 1400cc 8v de kleppen en de krukas en de nokas en de kleppendeksel waren van een 1200cc 8v en er lag een powerfilter bij en die kwam uit een subaru impreza (de kaartjes hingen overal nog aan) me neef is niet zo goed met auto’s en dacht hij klinkt mooi dus ik neem hem
                                      bleek er naast nog eens dat de wielen scheef stonden

                                      heeft hij de motor er uit gehaald en de rest is naar de sloop gegaan dmv mijn corsa en een sleepkabel :P

                                      maarja wat hebben we gedaan vandaag
                                      2 spotjes van dagrij verlichting bij gezet heb nu 6 lampjes
                                      2 in de spiegels(4 per spiegel) 2 in de grille(4 per led balkje) en de 2 originele koplampen

                                      Dan vraag ik me toch echt af hij dat blok aan het lopen heeft gekregen?
                                      En hoe dit blok klonk? :wtf

                                      #17608546
                                      .B4R7.
                                      Deelnemer
                                        Lid sinds:
                                        3 August 2007

                                        Vlag tegen de hemel gemaakt :jerry :jerry


                                        #17608547
                                        corsa14slow
                                        Deelnemer
                                          Lid sinds:
                                          3 December 2011

                                          Nice! :thumb een goeie mindf#ck ;)

                                          #17608548
                                          OpelRobin
                                          Deelnemer
                                            Lid sinds:
                                            18 April 2012

                                            Ziet er wel strak uit! :thumb

                                            #17608549
                                            Onderbroekie
                                            Deelnemer
                                              Lid sinds:
                                              9 July 2007

                                              Nagedacht en komt een 2de auto erbij :D

                                              Maar wat? weet nog niet :jerry

                                              #17608550
                                              robert_corsa
                                                Lid sinds:
                                                16 May 2009

                                                vandaag witte tellerplaten geplaatst.
                                                wijzernaalden mat zwart gespoten.
                                                chrome teller ringen had ik al. Morgen heel misschien de deurbakken aanpassen.

                                                aan de vooras heb ik 5mm spoorverbreders geplaatst zodat ik ruimte tussen de stelring van band heb gekregen.
                                                gelijk de schroefset weer lager gezet.




                                                #17608551
                                                robert_corsa
                                                  Lid sinds:
                                                  16 May 2009


                                                  net genoeg ruimte:P
                                                  en ja, modderkuipen zijn eruit ja:P

                                                  #17608552
                                                  corsa14slow
                                                  Deelnemer
                                                    Lid sinds:
                                                    3 December 2011

                                                    die modderkuipen zitten er niet voor niks… :vertag lijkt mij :???: zoveel ruimte nemen ze toch niet? :jerry

                                                    #17608553
                                                    Fearless
                                                    Deelnemer
                                                      Lid sinds:
                                                      9 January 2005

                                                      modderkuipjes weghalen sleuteld wel donders makkelijk.
                                                      Enige wat wat smerig wordt zijn je koplampen van onderen. verder nauwelijks wat. Reedt zelf ook zo dagelijks.

                                                      Ben weer corsaloos, gister is de c corsa opgehaald. Gaat helemaal in Schagen rondrijden :thumbup

                                                    25 berichten aan het bekijken - 2,501 tot 2,525 (van in totaal 4,374)
                                                    • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.