Forumindex › Forums › Modellen › Calibra › wat heb je vandaag aan je calibra gedaan
- Dit onderwerp bevat 1,027 reacties, 91 deelnemers, en is laatst geüpdatet op 18 juni 2017om 21:50 door 2slow.
-
AuteurBerichten
-
13 april 2011 om 21:10 #17851146
nieuwe puupe
OUD
Nieuw
14 april 2011 om 21:56 #17851147even een andere achterklep rubber geplaatst,en me lampen aangesloten:D
morgen weer verder
16 april 2011 om 11:28 #17851148[rquote=1913544&tid=145993&author=Vannos]nieuwe puupe
OUD
Nieuw
[/rquote]
Die staat em veeel beter.
16 april 2011 om 16:13 #17851149vandaag andere wielen geprobeerd, nogsteeds trilling in het stuur :( (zie remmen/wielen en onderstel)
volgende week hele voortrein er dus maar onderuit voor inspectie :cryen rondje over de sloop gehuppeld.
set zwarte angel eyes erbij (bij mijn eigen was het glas niet 100% meer en heb geen zin om te polijsten)
dempers voor de motorkap (eindelijk die stok weg)
extra boardcomputer (ga nieuwe stickers ervoor maken dus heb er nu 1 met beschadigde sticker, verkoop ik mijn nette)
stoelverwarmingsknoppen (nog geen functie)voor de liefhebbers, staat bij lopik bij de sloop een rode calli met een brute dubbelle uitlaat eronder.
tevens nog 1 met sebring demper
ook hebben ze allebij leder interieur, stoelen hiervan zijn niet netjes meer maar overige panelen wel17 april 2011 om 19:30 #17851150vandaag even mn lampen afgemaakt,en mn trunk releas gemonteerd…werkt prima:D
ook even bezig geweest met mn instalatie,klinkt geweldig als zeg ik het zelf
ook even bezig geweest met men gel accu,ook die werkt
morgen weer verder met mn neon onder me ride:D
18 april 2011 om 10:50 #17851151vrijdag de calibra teruggebracht naar spuiter:
deze gaat wat stofjes uit de frisse lak halen, de reigerbumpers voorzien van gaas en monteren.
Ook wordt de arm van de net aangeschafte bonrath dtm-wisser in kleur van de auto gespoten als hij er tijd voor heeft.Moet na de apk van 26 april weer terug komen voor de montage van de turbospoiler en dakspoiler met 3de remlicht.
Dus werk weer iets uitbesteed:p
19 april 2011 om 13:54 #17851152@ drakos, hoe heb je die dempers voor je motorkap gemonteerd. heb die ook nog liggen maar kom er niet uit hoe ik deze vast moet maken.?
oh en net mijn calibra gewassen.
19 april 2011 om 15:10 #17851153zal morge even foto’s erop zetten, en de lengte van de demper meten
maar zit op de bovenste/voorste bout van het scharnier op de kap zelf.
en ipv de plaatschroef van het zijscherm naast de veerschotel.kap staat hierdoor even ver open als met stok.
21 april 2011 om 19:32 #17851154vandaag even me dynamo/startmotor koeler aangesloten…als dat ding zo heet:P
hoort deze btw continu te draaien,of slaat ie op een bepaalt moment vanzelf aan????
en even me neon deels aangesloten..
morgen weer verder
21 april 2011 om 19:47 #17851155hoort bij bepaalde temp aan te slaan,welke weet ik niet precies.. maar ben al meerdere keren tegen gekomen dat zo op geschakelde + van de motor gezet zijn (gaat dus draaien zogauw de motor loopt)
21 april 2011 om 21:36 #17851156[rquote=1918716&tid=145993&author=drakos]hoort bij bepaalde temp aan te slaan,welke weet ik niet precies.. maar ben al meerdere keren tegen gekomen dat zo op geschakelde + van de motor gezet zijn (gaat dus draaien zogauw de motor loopt)[/rquote]
a joh,als ie het gewoon doet is het niet nodig toch?of wel:P
22 april 2011 om 11:28 #17851157hier de foto’s van de motorkapdempers
en een sneak peak van mijn project.
dit is puur voor de pasvorm, blok gaat nu verder uit elkaar en wordt gestraald en gespoten.
de turbo gaat opzij en komt rechtstreeks boven de versnelingsbak te hangen. bobine e.d worden verplaatst en de koelbuis vervalt omdat er geen uitlaat meer langs de dynamo loopt.
wordt een erg clean blok dus.22 april 2011 om 15:10 #17851158[rquote=1919010&tid=145993&author=drakos]hier de foto’s van de motorkapdempers
en een sneak peak van mijn project.
dit is puur voor de pasvorm, blok gaat nu verder uit elkaar en wordt gestraald en gespoten.
de turbo gaat opzij en komt rechtstreeks boven de versnelingsbak te hangen. bobine e.d worden verplaatst en de koelbuis vervalt omdat er geen uitlaat meer langs de dynamo loopt.
wordt een erg clean blok dus.[/rquote]horen die dempers niet andersom te zitten??
thanks btw voor de foto:Dkan ik ze straks ook ff monteren:D
een ook ff updates dr op blijven gooi evan je 3 liter he:Dben dr namelijk zelf ook mee bezig dus is wel handig:kewlpics22 april 2011 om 15:31 #17851159vandaag lkr vrij :D
had nog speakers voor in de zijkanten liggen.
22 april 2011 om 21:21 #17851160geen idee hoe om de dempers horen :P, denk niet dat het veel uitmaakt, von ze zo wel leuk zitten.
voor de 3 liter zullen voorlopig weinig updates komen, volgende week gaat alles uit elkaar en naar de zandstraler, vervolgens eerst alles spuiten en weer opbouwen voordat ik met de turbo e.d. kan gaan spelen.
wordt trouwens een t4 of t5 turbo (ja is diesel maar wil kracht onderin, topvermogen is niet interessant bij een blok wat strax 240+ aan vermogen leverd)
22 april 2011 om 21:38 #17851161ik heb ze net ook gemonteerd,alleen andersom:P:P
@ drakos..ik heb ook dat 3 liter blokkie he
wat moet ik nou veranderen als ik er ook een turbo op wil gooien:wors..
22 april 2011 om 21:56 #17851162hangt ervanaf wat voor turbo.
de simpelste manier is een saab turbo ( of ieder geval dat princiepe ) erop te gooien. die komt gewoon aan de voorkant te hangen. zal je alleen je radiator naar voren moeten gooien waarschijnlijk omdat het anders erg krap wordt.
vervolgens custom chip erin en gaan..mijn oplossing is wat meer aanpassing voor nodig aangezien de hele uitlaatlijn veranderd word en daarmee ook de motorruimte (accu,watertank weg e.d.)
ook ga ik met een intercooler en externe oliekoeler werken.
voordeel van mijn oplossing is dat de turbo door alle cillinders word aangedreven en daarmee sneller op gang zal komen en dus kleiner turbogat.22 april 2011 om 22:10 #17851163[rquote=1919444&tid=145993&author=drakos]hangt ervanaf wat voor turbo.
de simpelste manier is een saab turbo ( of ieder geval dat princiepe ) erop te gooien. die komt gewoon aan de voorkant te hangen. zal je alleen je radiator naar voren moeten gooien waarschijnlijk omdat het anders erg krap wordt.
vervolgens custom chip erin en gaan..mijn oplossing is wat meer aanpassing voor nodig aangezien de hele uitlaatlijn veranderd word en daarmee ook de motorruimte (accu,watertank weg e.d.)
ook ga ik met een intercooler en externe oliekoeler werken.
voordeel van mijn oplossing is dat de turbo door alle cillinders word aangedreven en daarmee sneller op gang zal komen en dus kleiner turbogat. [/rquote]als ik dus zon turbo van een saab dr op zou monteren hoef ik verder niks te verandere in het blok zelf zeg maar?
en wat zou het me opleveren qua winst vemogen op een 3 liter blok?
22 april 2011 om 23:41 #17851164[rquote=1919452&tid=145993&author=bigmike][rquote=1919444&tid=145993&author=drakos]hangt ervanaf wat voor turbo.
de simpelste manier is een saab turbo ( of ieder geval dat princiepe ) erop te gooien. die komt gewoon aan de voorkant te hangen. zal je alleen je radiator naar voren moeten gooien waarschijnlijk omdat het anders erg krap wordt.
vervolgens custom chip erin en gaan..mijn oplossing is wat meer aanpassing voor nodig aangezien de hele uitlaatlijn veranderd word en daarmee ook de motorruimte (accu,watertank weg e.d.)
ook ga ik met een intercooler en externe oliekoeler werken.
voordeel van mijn oplossing is dat de turbo door alle cillinders word aangedreven en daarmee sneller op gang zal komen en dus kleiner turbogat. [/rquote]als ik dus zon turbo van een saab dr op zou monteren hoef ik verder niks te verandere in het blok zelf zeg maar?
en wat zou het me opleveren qua winst vemogen op een 3 liter blok?[/rquote]
Brengt niets!!
Turbo is veel te klein!
Als je een enkele turbo hebt krijg je tegendruk op de andere kop plaats je een grotere turbo teveel tegendruk dus alles gaat kapot binnen no time!!een 2.5 met saab aanbouwdelen en grotere turbo en dta systeem afgesteld en al 243 pk, heeft wel maar 4 weken gereden!
wil je het goed doen moet je twee turbo’s pakken en dta systeem!
23 april 2011 om 10:25 #17851165kan dat dan??2 turbo’s dr op knallen??:o
zou iemand een lijst kunnen maken van wat ik dan nodig heb:D
dan kan ik een beetje rond gaan snuffellen:D23 april 2011 om 16:09 #17851166een saab turbo moet je ook niet monteren om vermogen erbij te krijgen, is alleen om hem makkelijker en sneller op te laten pakken. aangezien je niet op meer dan 0,5 druk kan rijden doet het geen wonderen
zoiezo werkt saab zonder wastegate volgens mij. turbo zelf moet dus vervangen worden voor een kleine normale met waste
voor een zwaarder systeem in 3 liter
begin maar met c20let zuigers (of dikkere koppakking, compressie moet omlaag)
verder alle lagers e.d. vervangen,koppen reviseren en e.v. flowen (blok moet naar nieuwstaat)
en 1 of 2 redelijke turbo’s bv c20let
custom uitlaatspruitstuk
flinke intercooler
externe oliekoeler
inderdaad een dta systeem of een paar runs bij een goede chiptuner.verder zal je flink in de motorruimte moeten gaan spelen om alles kwijt te kunnen.
zelf ga ik voor de tussenweg.
blok en versn bak+tbx worden gereviseerd en geflowd e.d. (compressie blijft orgineel)
komt 1 enkele lagedruk/middengebied turbo boven de versnellingsbak die wordt aangestuurd door bijde cillinderbanken
flinke intercooler en oliekoeler
turbodruk op max 0.5 (ga dus voor trekkracht)
en een custom chip in combinatie met zelflerende turbotimer.in alle gevallen geld; begin er niet aan als je hier geen ervaring mee heb, je verspild een hoop geld voor iets wat niet werkt of je blaast je blok op.
23 april 2011 om 22:14 #17851167[rquote=1919719&tid=145993&author=drakos]een saab turbo moet je ook niet monteren om vermogen erbij te krijgen, is alleen om hem makkelijker en sneller op te laten pakken. aangezien je niet op meer dan 0,5 druk kan rijden doet het geen wonderen
zoiezo werkt saab zonder wastegate volgens mij. turbo zelf moet dus vervangen worden voor een kleine normale met waste
voor een zwaarder systeem in 3 liter
begin maar met c20let zuigers (of dikkere koppakking, compressie moet omlaag)
verder alle lagers e.d. vervangen,koppen reviseren en e.v. flowen (blok moet naar nieuwstaat)
en 1 of 2 redelijke turbo’s bv c20let
custom uitlaatspruitstuk
flinke intercooler
externe oliekoeler
inderdaad een dta systeem of een paar runs bij een goede chiptuner.verder zal je flink in de motorruimte moeten gaan spelen om alles kwijt te kunnen.
zelf ga ik voor de tussenweg.
blok en versn bak+tbx worden gereviseerd en geflowd e.d. (compressie blijft orgineel)
komt 1 enkele lagedruk/middengebied turbo boven de versnellingsbak die wordt aangestuurd door bijde cillinderbanken
flinke intercooler en oliekoeler
turbodruk op max 0.5 (ga dus voor trekkracht)
en een custom chip in combinatie met zelflerende turbotimer.in alle gevallen geld; begin er niet aan als je hier geen ervaring mee heb, je verspild een hoop geld voor iets wat niet werkt of je blaast je blok op.[/rquote]
Helemaal mee eens niet voor de doe het zelvers onder ons!
enige ervaring gewenst :wors23 april 2011 om 22:21 #17851168vandaag me neon aangesloten op schakelaars,tevens ook de neon onder me dash en onder me stoelen aangesloten op mn schakelaars…
hier even een paar pics dr van
en hier de schade door iemand die vorige week tegen me bumper aan reed en gewoon door reed
nou van de week gaas op me achterbumper monteren..dan ff kijken of ik me verbredingsset kan monteren,en me vleugeldeuren….
iemand die kan lassen hierow:P in de buurt van rdam:P:P
@ drakos…
ik wil eigenlijk ook enkelt een turbo voor een betere optrek..
hoef er niet persee meer vermogen uit te halen..24 april 2011 om 09:39 #17851169gister multie riem vervangen leuk werkje motor steun los :)
24 april 2011 om 16:33 #17851170@ big mike;
voor meer trekkracht zou ik kiezen voor lichter vliegwiel,grotere gasklep,geflowde inlaat, en een custom chip.
gewoon zorgen dat de motor 100% kan ademen dus.e.v. f28 6bak erin (ben hier zelf geen fan van) en goede nokken
de reden dat ik voor turbo ga is omdat een maat van me al jaren overal turbo’s op/in plakt en hij ook weer met mensen omgaat die het zelfs bijna dagelijks doen.
bergen aan kennis en onderdelen dus. als je alles zelf moet regelen en laten maken kost het bakken met geld en is de kans groot dat je je motor opblaast.
ik mag bijvoorbeeld gewoon een turbo van de plank afpakken die me leuk lijkt en hun maken tegen kostprijs de spruitstukken :D -
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.