wat een kl*te ding bij die astra help help,ik weet het niet

Forumindex Forums Modellen Astra wat een kl*te ding bij die astra help help,ik weet het niet

  • Dit onderwerp is leeg.
16 berichten aan het bekijken - 26 tot 41 (van in totaal 41)
  • Auteur
    Berichten
  • #17723866
    TonSR
      Lid sinds:
      29 October 2007

      bert ik heb het nog steeds kom der niet achter,het is mooi kl.te
      denk dat ik maar weer een omi ga zoeken,want hier wordt ik echt niet goed van,ja vorceren betekent gewoon doorsnijden die handel
      maar dan heb ik weer een k.t probleem bij het keuren,dragon heb
      al voorgesteld daar heen te komen,maar het is toch te gek voor
      worden dat dit niet makkelijk opgelost kan worden.heb knap me
      zakken er van vol wil je dat geloven.
      vgr tonsr.

      #17723867
      OPC Turbo
        Lid sinds:
        7 June 2009

        Je zal toch moeten proberen de bevestiging van de gordel los te maken… maar je kan er heel erg moeilijk bij… of de bekleding van de achterbank eraf halen maar ja dat wil ook bijna niet als hij plat ligt…

        Dat is de oplossing… het zal niet meevallen maar je zal echt ertussen moeten klooien om de boel los te schroeven…

        Als dat uiteindelijke gelukt is… gooi hem dat niet weer plat… want de oorzaak heb je dan nog niet opgelost…

        De oorzaak is 99 van de 100 keer het volgende.

        Op de gordel zit een knoopje (waar de gordel sluiting op blijft hangen als je hem oprolt) op de midden gordel van de achterbank zitten er 2, namelijk 1 onderaan (waar de sluiting op blijft hangen) en 1 verder naar boven (zodat de gordel niet verder op kan rollen) nu wil die bovenste nog wel eens eraf gaan waardoor de gordel wel verder wil oprollen en als je dan de bank neerklapt rolt hij net iets verder op dan wanneer hij rechtop blijft staan… want dan wordt de afstand korter en een gordel trekt strak om de ruimte eruit te halen… en dan komt de grap… de oprolautomaat van de gordel (die in de leuning van de achterbank zit) blokkeerd met een aanrijding maar ook wanneer hij plat ligt… en als je gordel dan dus te ver is opgerold dan trekt hij strak. wanneer je de bank dan omhoog wil doen lukt dat dus niet omdat heel het spulletje blokkeerd…

        Komt wel vaker voor…

        #17723868
        Blue-Dragon
        Deelnemer
          Lid sinds:
          18 July 2006

          Klopt wat opc turbo aangeeft , is een hele rotklus maar het kan wel.
          Ik heb van de week bij Gielio ook het gordelhuis helemaal moeten demonteren, was zelfs zo dat die stalen veer eruit sprong.Bij die van hem bleek er een tandwieltje in het huis verdraaid was.

          Maar alles werkt weer voor de volle 100% .
          Ton Als je wilt komen koffie is er altijd ,en ben er wel een aantal uurtjes mee bezig.:thumbup

          #17723869
          ssamsung
          Deelnemer
            Lid sinds:
            17 September 2010

            heel makkelijk door knippen en dan maar een nieuwe erin.

            #17723870
            Famempeters
              Lid sinds:
              8 March 2008

              dat bedoel ik dus ook met forceren stuk knippen en op je gemak op zoek via onderdelen lijn naar een gordel automaat ben je mischen € 50 kwijt maaar een geweldige DIP EN ERGERNIS BEN JE DAN OOK KWIJT . tevens zou ik als je bank met de hond(jes) vaker zo gebruikt de gordel net voor de APK te monteren en na de APK weer los te nemen .

              is achterlijk dat het zo moet ?? heb er met de b vectra met de bank plat gooien ook station geen gedoe mee .

              maar ik denk dat het de enigste oplossing is en ga dan plezier van je auto hebben i.p.v ergernis .

              #17723871
              TonSR
                Lid sinds:
                29 October 2007

                tot nu toe erger ik me verschrikkelijk aan dat systheem,hoe hebben ze het zo kunnen verzinnen.ga me maar is op peppen en nog is een poging wagen.vgr tonsr.

                #17723872
                wim-v6
                Deelnemer
                  Lid sinds:
                  12 August 2005

                  Ik heb nu gezien hoe dat bij een Vectra-B zit.

                  Er zit een kabel aan vanaf de bededieningsknop ontgrendeling leuning inderdaad.

                  als deze niet goed zit of los is kan je inderdaad de middengordel niet bedienen.

                  kijk daar eens eerst naar.

                  Willem

                  #17723873
                  TonSR
                    Lid sinds:
                    29 October 2007

                    wim ,bedankt,de anderen trouwens ook,wim kan je me vertellen hoe
                    ik bij dat kabeltje kan komen ,is station zit metalen plaat in de achterkant
                    mogelijk de druk knop er uit vissen of zo.vgr tonsr.

                    #17723874
                    silver_surfer
                      Lid sinds:
                      17 February 2009

                      Ik hoop dat ik je hiermee kan helpen!

                      als je die stalen zwarte achterplaat ziet heb je dus de bekleding eraf gehaald.
                      Doe dit ook met de bekleding aan de zijkant van de achterbank. Nu zie je dat er vanaf de bevestiging van je achterbank een 2tal kabeltjes lopen, volg deze en als het goed is kom je dan als je je arm ver genoeg in de bank steekt bij de midelste gordel ( zit terhoogte van de groote bout aan die je vanaf de achterkant zit zitten en los kan draaien! )

                      Dit kabeltje zorgt ervoor dat de gordel ontgrendeld ( dit gebeurt namelijk doordat je op de knop drukt om je achterbank naar beneden te halen!

                      bij mij was er een klein nokkie afgebroken waardoor de bank geen kan meer op ging!

                      ik heb toen de hele gordel eruit gehaald omdat ik ook voor de apk moest!

                      het is namelijk geen eis als deze er niet in zit hoeft ie niet te werken is mij verteld! zit de gordel er wel in dan moet de gordel werken……!

                      een nieuwe gordel kost een 40 euro toevallig was der laatst 1tje op marktplaats te koop voor een 30 euro volgens mij in de buurt van Hoorn!

                      Ik zal zeggen zorg dat je voldoende licht heb en de tijd heb om alles op je gemaak te kunnen doen!

                      Succes

                      mvg Arjan

                      #17723875
                      TonSR
                        Lid sinds:
                        29 October 2007

                        ik wordt stapel gek wat is dit k..t steek dat ding straks in de fik:swear:swear:swearben dat ding zat heb bij al mijn vorige
                        opels nooit geen problemen en nu,tis dat ik hem van mijn kinders
                        heb gehad anders had tie al weg geweest en had er weer een omi voor de
                        deur gestaan
                        vgr tonsr.

                        #17723876
                        Blue-Dragon
                        Deelnemer
                          Lid sinds:
                          18 July 2006

                          Ton me aanbieding staat nog steeds en de koffie is gratis.
                          Maak je nu niet te druk , het kan gemaakt worden en tis allemaal zo gemaakt voor extra beveiliging.

                          #17723877
                          Famempeters
                            Lid sinds:
                            8 March 2008

                            Ton ook ik snap niet dat je er zo,n drukte van maakt .

                            het is nu al bij voorbaad een ik zeg het nu maar voluit een klote wagen

                            nou zijn er al div dingen gezegt en aangeboden ,knip die riem door en los het op klaar veel gelul en gezeur en je hebt straks een hekel aan die auto .

                            nogaals sloop die gordel en zorg voor je apk volgend jaar dat er een in zit en maak hem na de apk weer los heb jij dat probleem niet meer en kan je van de auto die je van je kids het genieten .

                            wees wijs knip door die zooi .los het op het is je nu al een doorn in het oog sloop hem er uit als hij er helemaal niet inzit is het geen APK afkeur punt .

                            p.s Ton ik heb bij een maat een plaatje van een B1 station car staan te koop inruil geen probleen is Vak garage .

                            BERT

                            #17723878
                            marcootje
                              Lid sinds:
                              30 September 2010

                              Hoi Ton, ik heb zelf eens zoiets gehad met de rolgordel van een corsa.
                              Het ding was te ver opgerold en stond dus ook vast.
                              Ik heb de rolgordel eruitgehaald ( ik weet niet of dit bij jouw lukt) en kwam er bij toeval achter dat als je hem in een bepaalde schuinte houdt er een palletje omspringt en je hem weer af kunt rollen.
                              Ik hoop dat je hier wat mee kunt. SUCCES.

                              Groeten Marco.

                              #17723879
                              ArjanOpel
                                Lid sinds:
                                30 October 2013

                                Nou ik zat er ook mooi mee. Met dank aan dit forum en een beetje hulp van mijn garage hoe ik de bekleding van de achterbank lospeuter… De bank hoeft er niet uit.

                                Bij mij betreft het OpelAstra (uit 2000) station met 2/3e achterbank.

                                1. Losdrukken zwart kunststof geleideplastic waar gordel in de bekleding verdwijnt (midden bank).
                                Als dat kunststof stukje nog vastzit kan de bekleding er later niet overheen getrokken worden. Gewoon dat kunststof verschuiven naar halverwege de bank/band.

                                2. Lospeuteren plastic popnageltjes van achterkant bank 2/3e bank.
                                Daar sneuvelen er nog wel een paar, dus voorzichtig.

                                3. Lostrekken vilten achterplaat.
                                Je kunt het vilt rondom de minddenarmleuning lostrekken. De armleuning-met-gat hoeft er niet uit.

                                4. Lostrekken v-vormige slang aan rechterkant van bank (naast de 1/3e bank)
                                Dit is waarschijnlijk het onderdeeltje ‘geheim-van-de-smit’. Dit is de enige plek waar je de bekleding los kan maken zonder schade aan te richten. Maar je ziet niet zo makkelijk dat dit kan. Die v-vormige slang is aan één kant aan de bekleding genaaid en de andere kant drukt over een scherpe metalen rand.

                                5. Nu kan je de bekleding vanuit het midden naar boven en naar links (zittend in de bagageruimte) een beetje lostrekken zodat je bij het gat komt waar de middelste rolgordel in de bank verdwijnt.

                                6. Een metalen geleidestuk zit met 2 torque schroeven vast. Nadat ik die losgemaakt had (zitten supervast), kon ik ik het rolmechanisme goed zien en wat belangrijker is er heel goed bij. Let op! dat metaal is een los stuk en viel bijna in de bank/bekleding. De grote moer aan de achterkant van de bank kreeg ik niet los en dat was gelukkig in mijn geval niet nodig.

                                7 Omdat ik er goed bij kon was het na een paar keer bewegen raak, de gordel ging weer los!

                                Dit geintje heeft mij 2 jaar geleden 170 euro ex arbeidsloon gekost omdat het mij toen overviel. Toen was het rolmechanisme echt kaduuk. De oorzaak was een jaar eerder toen de garage na een onderhoudsbeurt de gordels in de gespen had gezet. Waarom ze dat doen is mij een raadsel. In mijn geval had dat in het donker tot gevolg dat ik de bank niet meer naar boven kreeg (omdat de gordel in de gesp zag en ‘geaktiveerd’). Op dat moment kon ik niet zien wat er aan de hand was en en heb ik er uit frustratie een heel harde ruk aan gegeven. Toen ging de bank weer omhoog, maar het mechanisme kapot… Dat dit een probleem was bleek een jaar later bij de APK…

                                Ik gebruik die middengordel nooit en de bank is meestal neergeklapt. Nu eigen pre-APK check en nu dus weer vast, maar gelukkig heb ik het nu iets voorzichtiger aangepakt en met resultaat dat ie het weer en nog doet.

                                Ik las ook dat sommigen adviseren voor de APK die middelste gordel eruit te halen. Helaas werkt/mag dat niet als op je kentekenbewijs ‘geschikt voor 5 inzittenden’ staat. Dan moeten er 5 gordels zijn.

                                Voor de rest inderdaad het palletje in de rugleuning die goed moet klikken anders komt de gordel niet ‘vrij’. Als ie dus nog vaster zit (zoals vandaag bij mij) dan via bovenstaande bekleding-losmaken route en ‘hope for the best’.

                                Succes!

                                #17723880
                                theunm
                                  Lid sinds:
                                  29 June 2004

                                  iemand die echt wakker is draadje is 3 jaar en een maand oud !!

                                  #17723881
                                  rocky4
                                    Lid sinds:
                                    30 April 2014

                                    Achja er zullen vast meer mensen met dit probleem komen en dan hebben ze gelijk antwoord :jerry

                                  16 berichten aan het bekijken - 26 tot 41 (van in totaal 41)
                                  • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.