warme start probleem

  • Dit onderwerp is leeg.
5 berichten aan het bekijken - 1 tot 5 (van in totaal 5)
  • Auteur
    Berichten
  • #17232404
    hans-rekord-e
    Deelnemer
      Lid sinds:
      27 January 2011

      Bij mijn rekord e 1.8S uit 1983 heb ik het volgende probleem , bij koude start draait de startmotor vlot rond en slaat de motor ( die loopt op LPG ) vlot aan .
      maar bij warme start is het net of de accu bijna leeg is , dan draait de motor ongeveer twee keer ( net aan ) rond en daarna weer als normaal om vervolgens snel aan te slaan.
      auto start wel altijd maar vind toch heel vervelend probleem .
      wat is hier aan te doen ?

      PS auto loopt (nog )niet op benzine

      #17813367
      Freestyler
      Deelnemer
        Lid sinds:
        29 January 2006

        Klinkt als een slechte accu, of een versleten startmotor (dat hij bij warm slechter contact maakt, maar beter contact maakt na rond gedraaid te zijn)

        #17813368
        rinus de boer
          Lid sinds:
          2 July 2004

          Accu omwisselen, is het probleem over, dat weet je dat accu op z’n eind is.
          Doet tie het nog met die andere accu, dan misschien startmotor.

          In het algemeen heb ik wel de ervaring, dat Opels warm wat moeilijker starten dan koud.

          #17813369
          astraminator
          Deelnemer
            Lid sinds:
            13 August 2004

            Controleer ook even of je een goede masa verbinding hebt, tussen motor en accu. Vaak zijn die massa stips slecht of er zit een dikke laklaag tussen.
            Kun je ook makkelijk testen als de motr warm is, door een startkabel tussen accu – en de motor te leggen. Als ie dan beter start is dat het euvel.

            #17813370
            Ghanz
            Deelnemer
              Lid sinds:
              31 July 2005

              heb hier om die reden ook al een startmotor vervangen.

            5 berichten aan het bekijken - 1 tot 5 (van in totaal 5)
            • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.