Opel Corsa-C Z1.2XEP 16V Twinport Warme motor start niet(met sleutel)

Forumindex Forums Modellen Corsa Opel Corsa-C Z1.2XEP 16V Twinport Warme motor start niet(met sleutel)

8 berichten aan het bekijken - 1 tot 8 (van in totaal 8)
  • Auteur
    Frenkster_1985
    Bijdrager
    • Topics 1
    • Reacties 3

<p style=”text-align: left;”>Beste Forum leden,</p>
    Ik hoop dat iemand de volgende situatie herkend :help: of mij wat tips kan geven, de garage wil voor onderstaande situatie de startmotor en elektronica vervangen(480,-):

In de ochtenden dat ik net als zoveel mensen in de auto stap, start ik zonder enkel probleem, absoluut geen wolkje aan de lucht.

Als ik klaar ben met werken, ook geen enkel probleem, sleutel om, 1-2 seconden later kan ik rijden.

Enkel sinds kort is het zo dat als de auto zeg minimaal 30-40 minuten gereden heeft en ik kort even parkeer en daarna wil wegrijden, krijg ik het bij het omdraaien van de sleutel enkel een *tik onder de motorkap, alles gaat qua elektronica aan(radio licht etc) maar ik hoor niet het bekende geluid van de startmotor.

Laat ik de auto voor 1-2 uur staan is er daarna weer geen probleem.

De auto is onlangs voor een grote beurt geweest en toeval kan bestaan, maar in de week erop is het begonnen, tijdens de beurt zijn oa de bougies vervangen.

Ik hoop zo dat iemand dit herkend en mij wat pointers kan geven. Ik vind het niet erg om geld uit te geven als het nodig is, maar zometeen is het een bougiekabel oid.

Alvast heel erg bedankt voor het lezen en de suggesties :praying:

Ps.

De reden van de (met sleutel) is omdat hij vandaag met hulp van slepen wel deed starten op een warme motor)

liviu2004
    Bijdrager
    • Topics 9
    • Reacties 3076

Wij hebben geen idee wat voor auto is dat.

Frenkster_1985
    Bijdrager
    • Topics 1
    • Reacties 3

Wij hebben geen idee wat voor auto is dat.

Onderwerp bijgewerkt

liviu2004
    Bijdrager
    • Topics 9
    • Reacties 3076

Beide Corsa C en Corsa D heeft die 1.2 twinport motor. Maar elektronica is heeeeel anders.

Frenkster_1985
    Bijdrager
    • Topics 1
    • Reacties 3

Dat eerste stond op het formulier van de grote beurt, nu maar die van de APK erbij gepakt:

Opel Corsa-C Z1.2XEP (16V Twinport)

liviu2004
    Bijdrager
    • Topics 9
    • Reacties 3076

Ok, op Corsa C, start motor draaid “per direct” zeg maar, heeft met elektronica helemaal niets te maken. Later vandaag zie ik in de schemas welke relay dat is. Kan dat start motor defect is, maar kan van kabels en te groot weerstand zijn.

Frenkster_1985
    Bijdrager
    • Topics 1
    • Reacties 3

Alvast bedankt   hoor graag of ik nog iets extra kan uitzoeken of foto’s o.i.d. kan toevoegen.

liviu2004
    Bijdrager
    • Topics 9
    • Reacties 3076

K61 is de start relay. Als je weet wat de doen, je kan deze handmatig activeren.

k61

8 berichten aan het bekijken - 1 tot 8 (van in totaal 8)
  • Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.