Forumindex › Forums › Techniek › Cih › warm worden 2.0
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
13 mei 2010 om 15:29 #17221173
ik heb sinds kort het probleem dat de temperatuur oploopt naar het 3e streepje, dit gebeurd als ik te lang stil sta of even vlot heb gereden. zodra ik rij dan zakt het weer terug tot het middelste streepje of net iets daar onder.
ik heb vandaag het koelsysteem schoon gemaakt en goed op pijl gebracht met koelvloeistof. ik heb hem toen een tijdje stationair laten draaien en toen bleef die netjes onder het midden. later ben ik een rondje gaan rijden en heb toen de banden even opgepompt, toen ik weer in de auto stapte toen was de temperatuur weer opgelopen tot het 3e streepje.
de thermostaat die is net 4 maanden oud ongeveer en ziet er ook nog perfect uit.
het oliepijl heb ik ook nagekeken en dat is ook in orde.heeft iemand een idee wat er aan de hand is?
13 mei 2010 om 15:44 #17671297wat is bij jou het derde streepje ?
wat voor dashboard heb je?13 mei 2010 om 17:11 #17671298van een rekord e1. er staan 3 streepjes, 1 in het midden en dan 1 iets links van het midden en 1 iets rechts van het midden.
normaal blijft de meter tussen de eerste 2 hangen.
ik zet nu de auto maar snel uit zodra die oploopt of zorg dat ik weer ga rijden om hem weer te koelen.13 mei 2010 om 19:37 #17671299:cool:visco kapot
13 mei 2010 om 20:13 #17671300wat is dat? en waar kan ik dat vinden?
13 mei 2010 om 23:50 #17671301origineel gepost door wingersv
wat is dat? en waar kan ik dat vinden?dat is de koppeling van je ventilator… als de motor stilstaat kun je gewoon met je ventilator draaien en die draait nu dus te traag omdat die koppeling slipt.
dat betekent een nieuwe waterpomp;)
mss eentje zonder koppeling nemen die altijd draait?
is ook een stuk goedkoper ;):angel14 mei 2010 om 08:18 #17671302Volgens mij hebben E rekords geen visco,s teminste die ik heb gehad had een vaste vin,alleen Monza/Senator A/Omega/Sennie B weet ik zeker dat opzitten.
14 mei 2010 om 12:18 #17671303Rekords E zitten ze ook op, evenals manta B
Dus is niet alleen weg gelegd voor de 6 pitters.
maar ben het er niet mee eens dat je dan gelijk de waterpomp moet vervangen.
De visco koppeling kun je er afschroeven en zo te wisselen.14 mei 2010 om 19:32 #17671304bij mij draait de vin constant mee, dus zal dan geen visco zijn die het probleem geeft.
14 mei 2010 om 20:58 #17671305:Pals hij kapot is draaid hij ook gewoon mee maar heeft geen weerstand meer
14 mei 2010 om 21:20 #17671306kan ik de vin niet vast zetten als er een visco op schijnt te zitten? want ik wil er eigenlijk geen (weinig) geld meer aan uit geven aan dit blok omdat er binnenkort toch een andere motor in komt.
22 mei 2010 om 15:20 #17671307ik heb vandaag geprobeert om de visco te wisselen met een andere die ik nog had liggen, maar ik kreeg het gedeelte waarmee die vast zit aan de waterpomp niet los uit de visco. ik zag ook dat ze beide verschillend waren kwa formaat.
doordat ik met een schroevendraaier heb geprobeerd de visco te scheiden van die moer zeg maar, loopt die nu aardig stroef en draait die nu veel harder mee en blijft de temperatuur precies goed. je hoort hem nu wel draaien omdat ie veel sneller gaat. kan dit kwaad?22 mei 2010 om 17:00 #17671308dat mag mijne hoor je ook heel erg al je ff erg veel gas geef. anders eventueel over gaan naar elektrisch.
22 mei 2010 om 18:54 #17671309:agentals je visco goed is draad hij ook sneller mee met de motor en dan hoor je hem ook. je visco zit vast met linkse draad op de waterpomp dus je moet er 2 sleutels op zetten en rechtsom losdraaien
22 mei 2010 om 22:50 #176713106 m8 boutjes door de visco boren , gaat ook prima…:)
23 mei 2010 om 06:39 #17671311ok, dan is mijn visco dus niet goed meer :P
ik kreeg hem wel van het blok af, alleen die moer met links schroefdraad kreeg ik niet van de visco af.
maar ik laat het nu wel even zo zitten :) krijg als het goed is komende maand me donor bij huis staan en dan kan ik beginnen met de motorombouw:agent23 mei 2010 om 10:55 #17671312agzo welke blok komt erin
ben wel eens benieuwd
2.4 mss
grtz23 mei 2010 om 22:12 #17671313er komt idd een 2.4 uit een omega in :D
maar die zit nu al in een rekord e1 gebouwd dus kan alles mooi over zetten :) -
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.