Forumindex › Forums › Modellen › Kadett › warm lopen
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
21 april 2009 om 12:17 #17209577
Nu het weer warm weer begint teworden heb ik het probleem weer dat me motor te warm wordt.
Heb al een keer in een ander topic vertelt over dit probleem , zodra je langzaam gaat rijden (onder de 50)vliegt de temp weer omhoog
Had van alles vervangen radiateur termostaat koelvloeistof waterpomp temperatuur sensor zelf en het dashboard niks hielp.
toen een andere motor erin gelepelt van een 18se naar een 20seh
Leek beter te gaan , maarja de winter begon ook net
En nu is het zomer en het begint weer
Het is normaal dat je fin aanslaat als je in de stad rijdt maar het is niet normaal dat ie dan een kwartier BLIJFT draaien.
En vroeger bleef ie wel normaal op temperatuur dus ik weet dat dit niet normaal is .
Iemand nog enig idee wat het kan zijn?22 april 2009 om 12:41 #17478812is er dan niemand die hetzelfde probleem heeft gehad ?
22 april 2009 om 17:45 #17478813Slechte massa vanaf accu naar carroserie of van carroserie naar de motor.
ik zou zeggen leg DIRECT vanaf de ACCU – naar de motor een dikke kabel aan.
kijk of dat helpt
Let op de meter mag rustig over de 3/4 gaan van de meter he.
en klopt je meter wel, deze maken er ook nog wel eens een zooitje van bij de kadett.
De koelvin van onze diesel kon ook lang draaien in de zomer hoor GLoeiende.
dat is dan eenzelfde koelvin als de kadett 16V (zelfde radiateur ook (zo ook C18NZ))
Willem
23 april 2009 om 06:46 #17478814massa kabel had ik ook al aangelegt
maar ik denk ook wel dat de meter klopt want de waaier gaat ook ongeveer aan bij 100 graden
maar wat ik zo gek vind is dat hij zo snel aan gaat en het hem maar niet lukt om de temp omlaag te krijgen
pas als je snel gaat rijden weer of motor uit zet stopt ie ermee
en vroeger had ie dat nooit dus lijkt of er wel iets niet klopt
had gister zelfs op de snel weg bij de 140 dat de temp meter de heletijd zat te springen tussen het 3 en 4 blokje23 april 2009 om 20:40 #17478815Als je alles al hebt vervangen is het inderdaad raar dat het niet werkt.
zal je toch het beste even langs de dealert kunnen rijden om te kijken of de temp klopt.
kunnen ze zien met de Tech 1
willem
24 april 2009 om 07:36 #17478816nou vandaag hem laten uitlezen
het is erger dan ik d8 , met normaal rijden heb ie moete om hem onder de 100 graden te krijgen en de koelvin slaat pas aan bij 110 graden
en die is cker weten goed
dus dat ik van de week de hele tijd met me koelvin aan reed zat ie dus dik de hele tijd op 110 graden
ik ben ten einde raad ik heb geen idee wat ik hier mee moet doen,
cker nu het alleen maar warmer gaat worden (zomer) durf ik er zowat nie meer mee terijden , bang dat ik hem aan stront rij24 april 2009 om 13:19 #17478817origineel gepost door ((gsi))
nou vandaag hem laten uitlezen
het is erger dan ik d8 , met normaal rijden heb ie moete om hem onder de 100 graden te krijgen en de koelvin slaat pas aan bij 110 graden
en die is cker weten goed
dus dat ik van de week de hele tijd met me koelvin aan reed zat ie dus dik de hele tijd op 110 graden
ik ben ten einde raad ik heb geen idee wat ik hier mee moet doen,
cker nu het alleen maar warmer gaat worden (zomer) durf ik er zowat nie meer mee terijden , bang dat ik hem aan stront rijik weet niet of het een systeem is wat onder druk staat? want dan kan 110 graden wel.
maar zit er niet iets fout in de computer ofzo ?
heb je echt al die dingen vervangen die je boven aan noemde?24 april 2009 om 13:45 #17478818ja allemaal vervangen
zelfs door wanhoop de motor vervangen met draadboom en comp25 april 2009 om 11:28 #17478819is er niet met de slangen gewisseld of dat er ergens een slang verkeerd zit en is het zeker dat er een grote radiateur in zit en niet een van een 1400 en een 1200 ofzo
25 april 2009 om 15:15 #17478820nope zit er allemaal goed in
was ook opeens dat het begon had daarvoor niet aan me auto gesleutelt26 april 2009 om 07:11 #17478821Mischien dat het helpt als je je koelkanelen eens goed doorspoeld, daar kan zich ook wel eens wat vuil verzamelen zodat het koelwater minder “stroomd”
Succes in ieder geval,
Groeten Jeff
26 april 2009 om 12:50 #17478822Het klinkt heel stom maar heb je niet perongeluk toevallig een of andere lompe spoiler of coole gril die je luchtstroom naar je radiateur blokeert?
26 april 2009 om 16:36 #17478823nee gewoon standaart gsi bumper
26 april 2009 om 16:45 #17478824heb gister nog ff het een en ander gedaan had nog een andere radiateur liggen en heb die er ff ingedaan met andere termoschakelaar en systeem ff door gespoelt en nieuwe koelvloeistof erin.
wat nu wel goed is is dat de ventilator wel aan gaat nu bij 100 C
alleen blijft ie nog steedts rond de 100 graden met langzaam rijden alleen als ik een beetje snel rij 80 ofzo gaat ie naar de 93 gradendus het is wel iets beter nu
28 april 2009 om 10:06 #17478825dus eigenlijk zat je radiateur gewoon verstopt?
28 april 2009 om 15:01 #17478826nee dat niet want die was nieuw
29 april 2009 om 15:32 #17478827liggen je slangen wel goed? is er nergens 1 geknikt of iets dergelijks.
en je kachelradiateur? ook goed? en zitten de slangen daar goed? werkt de kachel goed?
29 april 2009 om 15:37 #17478828ook allemaal prima
29 april 2009 om 16:11 #17478829is er niet iets met de waterpomp aan de hand
29 april 2009 om 16:12 #17478830ook goed
30 april 2009 om 18:53 #17478831Ik volg dit topic al vanaf het begin… ik heb een vergelijkbaar probleem met mijn calibra, waar inmiddels ook alles al nieuw aan is van het koelsysteem.
Maar ook mijn auto wordt vrij warm, koelt ook haast niet door rijwind terug als deze 100 graden is. Gelukkig werkt de ventilator goed waardoor hij niet te warm kan worden.
Wil zelf nog wel die massa kabel gaan proberen..
1 mei 2009 om 10:16 #17478832je zegt dat je je systeem gespoelt heb. mag ik vragen op welke manier?
1 mei 2009 om 11:56 #17478833op zoveel mogelijk plekken de slangen eraf.
en dan op elk gaatje of slang dat je ziet ff de brandslang erop laten spuiten.
naar mij idee moet de meeste troep dan los komen1 mei 2009 om 16:38 #17478834Eerst de koelvloeistof aftappen, onderste radiateur slang eraf, thermostaat eruit en laat hem dan maar spoelen met de tuinslang erin, je zal schrikken wat voor smurrie er in de loop van jaren zich hebben opgezadeld…
Groeten Jeff
3 mei 2009 om 09:50 #17478835origineel gepost door ((gsi))
op zoveel mogelijk plekken de slangen eraf.
en dan op elk gaatje of slang dat je ziet ff de brandslang erop laten spuiten.
naar mij idee moet de meeste troep dan los komennaa mijn idee kun je beter een proffesionele spoeling halen. deze bij je koelvloeistof doen. je auto een forse tijd laten draaien. dan aftappen en wederom nwe koelvloeistof erin doen.
met gewoon een tuinslang haal je niet alle aangekoekte afzetting eruit hoor.
en anders ben ik wel benieuwd naar je koppakking. zitten er niet bepaalde kanaaltjes dicht?
maar ja das wel wat meer werk. maar valt ook wel weer mee bij een 8v :P
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.