warm lopen

Forumindex Forums Modellen Kadett warm lopen

  • Dit onderwerp is leeg.
25 berichten aan het bekijken - 1 tot 25 (van in totaal 30)
  • Auteur
    Berichten
  • #17209577
    testdrive
    Deelnemer
      Lid sinds:
      12 November 2008

      Nu het weer warm weer begint teworden heb ik het probleem weer dat me motor te warm wordt.
      Heb al een keer in een ander topic vertelt over dit probleem , zodra je langzaam gaat rijden (onder de 50)vliegt de temp weer omhoog
      Had van alles vervangen radiateur termostaat koelvloeistof waterpomp temperatuur sensor zelf en het dashboard niks hielp.
      toen een andere motor erin gelepelt van een 18se naar een 20seh
      Leek beter te gaan , maarja de winter begon ook net
      En nu is het zomer en het begint weer
      Het is normaal dat je fin aanslaat als je in de stad rijdt maar het is niet normaal dat ie dan een kwartier BLIJFT draaien.
      En vroeger bleef ie wel normaal op temperatuur dus ik weet dat dit niet normaal is .
      Iemand nog enig idee wat het kan zijn?

      #17478812
      testdrive
      Deelnemer
        Lid sinds:
        12 November 2008

        is er dan niemand die hetzelfde probleem heeft gehad ?

        #17478813
        wim-v6
        Deelnemer
          Lid sinds:
          12 August 2005

          Slechte massa vanaf accu naar carroserie of van carroserie naar de motor.

          ik zou zeggen leg DIRECT vanaf de ACCU – naar de motor een dikke kabel aan.

          kijk of dat helpt

          Let op de meter mag rustig over de 3/4 gaan van de meter he.

          en klopt je meter wel, deze maken er ook nog wel eens een zooitje van bij de kadett.

          De koelvin van onze diesel kon ook lang draaien in de zomer hoor GLoeiende.

          dat is dan eenzelfde koelvin als de kadett 16V (zelfde radiateur ook (zo ook C18NZ))

          Willem

          #17478814
          testdrive
          Deelnemer
            Lid sinds:
            12 November 2008

            massa kabel had ik ook al aangelegt
            maar ik denk ook wel dat de meter klopt want de waaier gaat ook ongeveer aan bij 100 graden
            maar wat ik zo gek vind is dat hij zo snel aan gaat en het hem maar niet lukt om de temp omlaag te krijgen
            pas als je snel gaat rijden weer of motor uit zet stopt ie ermee
            en vroeger had ie dat nooit dus lijkt of er wel iets niet klopt
            had gister zelfs op de snel weg bij de 140 dat de temp meter de heletijd zat te springen tussen het 3 en 4 blokje

            #17478815
            wim-v6
            Deelnemer
              Lid sinds:
              12 August 2005

              Als je alles al hebt vervangen is het inderdaad raar dat het niet werkt.

              zal je toch het beste even langs de dealert kunnen rijden om te kijken of de temp klopt.

              kunnen ze zien met de Tech 1

              willem

              #17478816
              testdrive
              Deelnemer
                Lid sinds:
                12 November 2008

                nou vandaag hem laten uitlezen
                het is erger dan ik d8 , met normaal rijden heb ie moete om hem onder de 100 graden te krijgen en de koelvin slaat pas aan bij 110 graden
                en die is cker weten goed
                dus dat ik van de week de hele tijd met me koelvin aan reed zat ie dus dik de hele tijd op 110 graden
                ik ben ten einde raad ik heb geen idee wat ik hier mee moet doen,
                cker nu het alleen maar warmer gaat worden (zomer) durf ik er zowat nie meer mee terijden , bang dat ik hem aan stront rij

                #17478817
                076 wokkel
                  Lid sinds:
                  23 December 2008

                  origineel gepost door ((gsi))
                  nou vandaag hem laten uitlezen
                  het is erger dan ik d8 , met normaal rijden heb ie moete om hem onder de 100 graden te krijgen en de koelvin slaat pas aan bij 110 graden
                  en die is cker weten goed
                  dus dat ik van de week de hele tijd met me koelvin aan reed zat ie dus dik de hele tijd op 110 graden
                  ik ben ten einde raad ik heb geen idee wat ik hier mee moet doen,
                  cker nu het alleen maar warmer gaat worden (zomer) durf ik er zowat nie meer mee terijden , bang dat ik hem aan stront rij

                  ik weet niet of het een systeem is wat onder druk staat? want dan kan 110 graden wel.
                  maar zit er niet iets fout in de computer ofzo ?
                  heb je echt al die dingen vervangen die je boven aan noemde?

                  #17478818
                  testdrive
                  Deelnemer
                    Lid sinds:
                    12 November 2008

                    ja allemaal vervangen
                    zelfs door wanhoop de motor vervangen met draadboom en comp

                    #17478819
                    Baz
                      Lid sinds:
                      30 April 2005

                      is er niet met de slangen gewisseld of dat er ergens een slang verkeerd zit en is het zeker dat er een grote radiateur in zit en niet een van een 1400 en een 1200 ofzo

                      #17478820
                      testdrive
                      Deelnemer
                        Lid sinds:
                        12 November 2008

                        nope zit er allemaal goed in
                        was ook opeens dat het begon had daarvoor niet aan me auto gesleutelt

                        #17478821
                        Jeffrey Scholten
                          Lid sinds:
                          6 April 2009

                          Mischien dat het helpt als je je koelkanelen eens goed doorspoeld, daar kan zich ook wel eens wat vuil verzamelen zodat het koelwater minder “stroomd”

                          Succes in ieder geval,

                          Groeten Jeff

                          #17478822
                          076 wokkel
                            Lid sinds:
                            23 December 2008

                            Het klinkt heel stom maar heb je niet perongeluk toevallig een of andere lompe spoiler of coole gril die je luchtstroom naar je radiateur blokeert?

                            #17478823
                            testdrive
                            Deelnemer
                              Lid sinds:
                              12 November 2008

                              nee gewoon standaart gsi bumper

                              #17478824
                              testdrive
                              Deelnemer
                                Lid sinds:
                                12 November 2008

                                heb gister nog ff het een en ander gedaan had nog een andere radiateur liggen en heb die er ff ingedaan met andere termoschakelaar en systeem ff door gespoelt en nieuwe koelvloeistof erin.
                                wat nu wel goed is is dat de ventilator wel aan gaat nu bij 100 C
                                alleen blijft ie nog steedts rond de 100 graden met langzaam rijden alleen als ik een beetje snel rij 80 ofzo gaat ie naar de 93 graden

                                dus het is wel iets beter nu

                                #17478825
                                astra tje
                                  Lid sinds:
                                  8 July 2004

                                  dus eigenlijk zat je radiateur gewoon verstopt?

                                  #17478826
                                  testdrive
                                  Deelnemer
                                    Lid sinds:
                                    12 November 2008

                                    nee dat niet want die was nieuw

                                    #17478827
                                    astra tje
                                      Lid sinds:
                                      8 July 2004

                                      liggen je slangen wel goed? is er nergens 1 geknikt of iets dergelijks.

                                      en je kachelradiateur? ook goed? en zitten de slangen daar goed? werkt de kachel goed?

                                      #17478828
                                      testdrive
                                      Deelnemer
                                        Lid sinds:
                                        12 November 2008

                                        ook allemaal prima

                                        #17478829
                                        Baz
                                          Lid sinds:
                                          30 April 2005

                                          is er niet iets met de waterpomp aan de hand

                                          #17478830
                                          testdrive
                                          Deelnemer
                                            Lid sinds:
                                            12 November 2008

                                            ook goed

                                            #17478831
                                            macoe16v
                                            Deelnemer
                                              Lid sinds:
                                              30 June 2004

                                              Ik volg dit topic al vanaf het begin… ik heb een vergelijkbaar probleem met mijn calibra, waar inmiddels ook alles al nieuw aan is van het koelsysteem.

                                              Maar ook mijn auto wordt vrij warm, koelt ook haast niet door rijwind terug als deze 100 graden is. Gelukkig werkt de ventilator goed waardoor hij niet te warm kan worden.

                                              Wil zelf nog wel die massa kabel gaan proberen..

                                              #17478832
                                              astra tje
                                                Lid sinds:
                                                8 July 2004

                                                je zegt dat je je systeem gespoelt heb. mag ik vragen op welke manier?

                                                #17478833
                                                testdrive
                                                Deelnemer
                                                  Lid sinds:
                                                  12 November 2008

                                                  op zoveel mogelijk plekken de slangen eraf.
                                                  en dan op elk gaatje of slang dat je ziet ff de brandslang erop laten spuiten.
                                                  naar mij idee moet de meeste troep dan los komen

                                                  #17478834
                                                  Jeffrey Scholten
                                                    Lid sinds:
                                                    6 April 2009

                                                    Eerst de koelvloeistof aftappen, onderste radiateur slang eraf, thermostaat eruit en laat hem dan maar spoelen met de tuinslang erin, je zal schrikken wat voor smurrie er in de loop van jaren zich hebben opgezadeld…

                                                    Groeten Jeff

                                                    #17478835
                                                    astra tje
                                                      Lid sinds:
                                                      8 July 2004

                                                      origineel gepost door ((gsi))
                                                      op zoveel mogelijk plekken de slangen eraf.
                                                      en dan op elk gaatje of slang dat je ziet ff de brandslang erop laten spuiten.
                                                      naar mij idee moet de meeste troep dan los komen

                                                      naa mijn idee kun je beter een proffesionele spoeling halen. deze bij je koelvloeistof doen. je auto een forse tijd laten draaien. dan aftappen en wederom nwe koelvloeistof erin doen.

                                                      met gewoon een tuinslang haal je niet alle aangekoekte afzetting eruit hoor.

                                                      en anders ben ik wel benieuwd naar je koppakking. zitten er niet bepaalde kanaaltjes dicht?

                                                      maar ja das wel wat meer werk. maar valt ook wel weer mee bij een 8v :P

                                                    25 berichten aan het bekijken - 1 tot 25 (van in totaal 30)
                                                    • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.