Waarschuwingslampje Opel Corsa 1.3 CTDI 2014

Forumindex Forums Modellen Corsa Waarschuwingslampje Opel Corsa 1.3 CTDI 2014

2 berichten aan het bekijken - 1 tot 2 (van in totaal 2)
  • Auteur
    Berichten
  • #18365050
    Niels Spaenjers
    Deelnemer
      Lid sinds:
      2 February 2017

      Goede avond iedereen,

      Ik zit met een lastige situatie…

      Enkele dagen geleden begint er een waarschuwingslampje van mijn Opel Corsa (Diesel) te branden (oranje wagen met sleuteltje) in combinatie met de tekens ‘InSP’. Volgens het onderhoudsboekje zou er iets mis zijn met de brandstoffilter. Deze ochtend dan maar gaan uitlezen in een garage uit de buurt, ze vertellen mij dat de olie ververst dient te worden. (gebeurd op 63.500 km bij Auto 5, ik zit nu op 79.800 km)

      1 jaar en 1 maand geleden kreeg mijn Opel Corsa een groot onderhoud bij Auto 5, daarmee dat ik misschien beter langs deze firma kon gaan om daar opnieuw de olie na te kijken en te verversen. (ze gebruiken daar norauto) Daar hebben ze opnieuw de olie & oliefilter ververst en gereset, maar ze kregen het indicatielampje niet uit. (wel de InSP) Volgens hen duurt het even voordat het lampje uit zal moeten gaan, maar ik vrees er eigenlijk een beetje voor…

      Samengevat: Het heeft met nu al meer dan 200 euro gekost. Heeft iemand tips om dit probleem mee te verhelpen? Iemand die dit ook al voorgehad heeft? Ik heb al veel gehoord dat Opel nogal gevoelig is voor die waarschuwingslampjes… ;-)

       

      Alvast bedankt!

       

      Groetjes,

       

      Niels S

       

      #18365064
      richardschaeks
      Deelnemer
        Lid sinds:
        14 October 2008

        Insp. Heeft met het onderhoudsinterval te maken dus logisch dat deze uit gaat nadat ze deze resetten! En voor de rest laten uitlezen betreft en auto+sleutel symbooltje.

      2 berichten aan het bekijken - 1 tot 2 (van in totaal 2)
      • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.