Forumindex › Forums › Techniek › C20xe (2.0 16v) › Waarschijnlijk domme vraag
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
1 september 2009 om 12:42 #17211816
Ik ben van plan de 2.0 16V in een Opel gt te bouwen.
Welke versnellingsbakken passen nu eigenlijk op dit blok.
Aan de ene kant hoor ik alleen de manta 1.8s versnellingsbak, maar sommige vertellen dat waarschijnlijk ook de 2.0 omega bak past.
Ik heb de zoekfunktie gebruikt, maar ik kom alleen F16, F18 enz tegen.
Wie kan mij snel helpen??Gr. Rico
1 september 2009 om 12:46 #17518117he rico2,vragen mag natuurlijk altijd
maar we hebben er hier wel de gewoonte van
gemaakt om je eerst even voor te stellen:cool:
bij deze welkom.
vgr tonsr.1 september 2009 om 12:51 #17518118AnoniemLid sinds:
1 January 1970f16 en f18
zijn voorwiel aangedreven bakken
dus ongeschikt voor je gtsimpelste is de manta 1.8 gt bak
dat is een getrag 240 bak
maar dan wel met de uitstulping voor de startmotor aan de bijrijders kant;);)omega bak past ook wel aan zo,n motor
maar is van zichzelf een wat lompere bak
ik vermoed dat je die niet kwijt raakt in de tunnel van n gt
en dan zit je bovendien nog met een andere aansluiting van je tussen asook is de getrag 265 bak n mogelijkheid
maar das cker de duurste optiea omdat zo,n bak streker zeldzamer en dus duurder is
b omdat je dan ook nog n los vliegwielhuis van n 4 bak moet kopen
+ een adapterplaat om die kom van die 4 bak aan die versn bak te verbinden;);)suc 6
(( dit had je ook al kunnen vinden als je de zoek functie had gebruikt));)
1 september 2009 om 13:00 #17518119he louwe,ben je nog steeds zoekende voor die splitters,volgens mij
maar hang me der niet aan op heb ik ze van
morgen gezien , was even op de sloop voor wat knoppologie
laat ff weten ,dan zal ik er nog een bezoekje aan wagen.
vgr tonsr.1 september 2009 om 13:12 #17518120AnoniemLid sinds:
1 January 1970he ton jep zoek ze inderdaad nog
(zie m,n onderschrift)
zolang dat er staat heb ik ze nog niet hahahahamocht je der toch in de buurt komen
meet ze dan meteen even op
want de lengte is wel belangrijk
ze moeten ca 112 cm zijn1 september 2009 om 13:16 #17518121origineel gepost door louwe 16 klepper
he ton jep zoek ze inderdaad nog
(zie m,n onderschrift)
zolang dat er staat heb ik ze nog niet hahahahamocht je der toch in de buurt komen
meet ze dan meteen even op
want de lengte is wel belangrijk
ze moeten ca 112 cm zijnis goed kerel,zal ff kijken voor,als meezit
kom ik as woensdag daar nog in de buurt
als het de goeie zijn en ze zijn nog netjes
haal ik ze er wel gelijk ff af voor je
uiteraard als de prijs schappelijk is.
vgr tonsr.1 september 2009 om 14:18 #17518122sorry, jullie hebben helemaal gelijk.
Mijn excuses. Ik ben Rico en kom uit Eindhoven. Zoals jullie al begrepen ik ben Gt rijder ( al bijna 20 jaar ) en wil nu wat moderners onder de moterkap.
Het is nu zo dat ik een bak uit de Omega kan kopen. Maar hier had ik nog nooit van gehoord dat die mogelijk was. Vandaar de vraag. Ik snap dat de cardan aangepast moet worden, maar dat is bij vervanging van de 4 bak door een 5 bak ook. Of is er meer??
Ik heb ondekt dat je moeilijk aan een bak uit de 1.8 manta komt, vandaar dat deze goed uit zou komen als hij past. Weet iemand de maten?Alvast bedankt,
Rico1 september 2009 om 14:57 #17518123de aansluiting is geheel anders, dus by een omega bak zul je van 2 assen 1 as moeten laten maken.
zijn overigens zat bedrijven die dat kunnen, en zo gek duur is t ook niet.1 september 2009 om 21:35 #17518124AnoniemLid sinds:
1 January 1970inderdaad dus omega bak maakt gebruik van een hardy schijf
aan de bak zijdedus net wat mayhem al post
moet je dus van 2 tussen assen 1 (laten )makendit kun je eventueel bij technotrans in veendam wel laten doen
incl balanceren;)verder heb ik geen ervaring met zo,n bak achter n 16v
omdat het domweg mijn keus niet zou worden;)1 september 2009 om 23:30 #17518125Hoi Rick,
jij ook hier??
Als je meer wilt weten over een 16V in de GT neem je toch gelijk kontakt op met mij, ik kan je wel het 1 en ander vertellen, anders op een rit of zo, ga dit weekend helaas niet naat texel toe, maar je kan ook op de terugweg even langs komen.2 september 2009 om 09:13 #17518126origineel gepost door louwe 16 klepper
he ton jep zoek ze inderdaad nog
(zie m,n onderschrift)
zolang dat er staat heb ik ze nog niet hahahahamocht je der toch in de buurt komen
meet ze dan meteen even op
want de lengte is wel belangrijk
ze moeten ca 112 cm zijnhe louwe,ben nog ff wezen kijken maar was niet wat je zocht
zag er niet meer uit,dus nie de moeite waard
waren bijde stuk,jammer had mooi kunnen zijn.2 september 2009 om 12:41 #17518127Dank jullie allemaal voor de antwoorden.
Er zijn nog 2 vragen bij mij opgekomen.
Hoe groot is de bak ( kan ik even meten of het past in de tunnel van de Gt ) en natturlijk antwoord op de reactie zou mijn keuze niet zijn: waarom??GTVirus, we praten zeker bij. Ik ben nieuwsgierig hoe het bij jou verlopen is. Ik heb je een PM gestuurd.
Ik denk dat ik weet wie je bent, maar ja 100% zeker :(Gr. Rico
2 september 2009 om 13:16 #17518128de bak is vry fors, wij hebbem een r25 omega bak achter een 20seh in de C coupe van een maat gehangen, en daarvan moest de tunnel opgehoogd worden.
2 september 2009 om 20:58 #17518129AnoniemLid sinds:
1 January 1970origineel gepost door TonSR
origineel gepost door louwe 16 klepper
he ton jep zoek ze inderdaad nog
(zie m,n onderschrift)
zolang dat er staat heb ik ze nog niet hahahahamocht je der toch in de buurt komen
meet ze dan meteen even op
want de lengte is wel belangrijk
ze moeten ca 112 cm zijnhe louwe,ben nog ff wezen kijken maar was niet wat je zocht
zag er niet meer uit,dus nie de moeite waard
waren bijde stuk,jammer had mooi kunnen zijn.tjah das jammer
evengoed bedankt voor je moeite:thumbup2 september 2009 om 21:02 #17518130AnoniemLid sinds:
1 January 1970origineel gepost door rico2
Dank jullie allemaal voor de antwoorden.
Er zijn nog 2 vragen bij mij opgekomen.
Hoe groot is de bak ( kan ik even meten of het past in de tunnel van de Gt ) en natturlijk antwoord op de reactie zou mijn keuze niet zijn: waarom??GTVirus, we praten zeker bij. Ik ben nieuwsgierig hoe het bij jou verlopen is. Ik heb je een PM gestuurd.
Ik denk dat ik weet wie je bent, maar ja 100% zeker :(Gr. Rico
eigenlijk had ik dat al gepost
maar wil t nog wel n x doendoor dat de bak forser is en de aansluiting van tussen as anders
+ dat het niet een sterkere bak is als de 240
is voor mij reden genoeg om hem te laten liggen
zelf heb ik achter een c20xe n zogenaamde 18 s bak in een manta
en in m,n ascona een aangepastte 265 bak achter een c20xe turbo projectde 265 bak is wel n sterkere maar ook duurdere bak
de 18 s bak is voor n redelijk standaard c20xe sterk zat;);)3 september 2009 om 09:25 #17518131Hoi Rick,
Wie ben ik:D
U2U terug3 september 2009 om 10:47 #17518132De omega bak is voor mij ook echt geen moetje, maar het zit hem gewoon in de beschikbaarheid ( lees prijs )
De 1,8 bakken die ik aangeboden krijg zijn zo ongeloofelijk duur, en de omegabak is minder dan de helft.
Maar als iemand een hele goede aanbieding weet:wors
laat het maar wetenGr. Rico
3 september 2009 om 11:14 #17518133Is dit wat, ik kwam hem tegen op MP
3 september 2009 om 12:20 #17518134AnoniemLid sinds:
1 January 1970origineel gepost door freek corsa
Is dit wat, ik kwam hem tegen op MPis geen dure bak
maar past niet achter n 16 klepper;)hoewel
ik heb al eens gezien dat ze van zo,n bak de voorste helft van t vliegwiel huis eraf geslepen hadden
en dan de voortse helft van een 1.8 4bak er weer voorgelast haddentjah als je goed kunt aluminium lassen
of iemand kent die dat voor je kan/wil doen
dan kun je relatief goedkoop
en heb je in principe de zelfde bak als n 1.8 5 bak;)16 september 2009 om 20:44 #17518135kan je dan ook niet van bv. een f16 of f20 bak de flens eraf slijpen en op een gewone getrag 240 (cih) alu lassen
of is de prise as enz. ook anders ?
gr.
17 september 2009 om 06:45 #17518136AnoniemLid sinds:
1 January 1970origineel gepost door rabbitopc
kan je dan ook niet van bv. een f16 of f20 bak de flens eraf slijpen en op een gewone getrag 240 (cih) alu lassenof is de prise as enz. ook anders ?
gr.
ff goed lezen;)
ja dat kan dus wel
price as is gelijk van elke getrag 240
de getrag 240 die achter een 1.8 heeft gehangen heeft enkel
de bult voor startmotor aan de andere zijde
en t gaten patroon voor aan het onderblok zal anders zijnverder zijn ze gelijk
dus ook de price as;)weet niet of de bolling van de kom van een voor wiel aandrijver redelijk over 1 komt met een rwd bak
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.