waarmee maken jullie je velgen schoon

Forumindex Forums Techniek Banden, remmen en onderstel waarmee maken jullie je velgen schoon

  • Dit onderwerp is leeg.
12 berichten aan het bekijken - 26 tot 37 (van in totaal 37)
  • Auteur
    Berichten
  • #17368906
    opel_omega_steinmetz
      Lid sinds:
      22 March 2007

      Wanneer het echt niet schoon te krijgen is gebruik ik een soort van velgen zuur.
      Even laten intrekken en goed afspuiten, en ze zijn als nieuw !

      Na die tijd wel weer even goed in de wax zetten.

      Oja en mocht iemand zeggen dat het heel slecht is voor de velg, dat geloof ik niet.
      Heb bepaalde velgen al letterlijk 10 tallen keren met dat spul schoon gemaakt, en je ziet er niets aan !

      #17368907
      arjontje
      Deelnemer
        Lid sinds:
        31 March 2006

        origineel gepost door opel_omega_steinmetz
        Wanneer het echt niet schoon te krijgen is gebruik ik een soort van velgen zuur.
        Even laten intrekken en goed afspuiten, en ze zijn als nieuw !

        Na die tijd wel weer even goed in de wax zetten.

        Oja en mocht iemand zeggen dat het heel slecht is voor de velg, dat geloof ik niet.
        Heb bepaalde velgen al letterlijk 10 tallen keren met dat spul schoon gemaakt, en je ziet er niets aan !

        Het is ook niet slecht. Maar je moet het goed gebruiken.
        Dus met heel veel water afspoelen. en daar na gewoon de lak behandelen. Net wat jij dus doet.

        Bij mij op het werk gebruiken we nog agressievere spul dan dat er te koop is in de auto materialen zaak.
        je moet gewoon goed op letten en niet te lang laten zitten.

        Maar omdat dat dus vaak fout gaat adviseren we dan ook om het met een shampoo schoon te houden.

        #17368908
        opel_omega_steinmetz
          Lid sinds:
          22 March 2007

          Ik doe het ook niet met mijn eigen velgen hoor, hooguit als ik ze in de opslag doen voor de zomer/winterwissel en visaversa.
          De mijne worden gewoon wekelijks zoniet meer bijgehouden, dus voor mij volstaat het ook om ze met gewone autoshampoo schoon te maken.

          Gebruik dat velgenzuur in hoofdzaak op de zaak, en in mijn vrije tijd voor mensen die langskomen met velgen die zo niet meer schoon te krijgen zijn.

          #17368909
          arjontje
          Deelnemer
            Lid sinds:
            31 March 2006

            origineel gepost door opel_omega_steinmetz
            Ik doe het ook niet met mijn eigen velgen hoor, hooguit als ik ze in de opslag doen voor de zomer/winterwissel en visaversa.
            De mijne worden gewoon wekelijks zoniet meer bijgehouden, dus voor mij volstaat het ook om ze met gewone autoshampoo schoon te maken.

            Gebruik dat velgenzuur in hoofdzaak op de zaak, en in mijn vrije tijd voor mensen die langskomen met velgen die zo niet meer schoon te krijgen zijn.

            Wist ik wel dat je het niet op jou velgen gebruik.
            mijn velgen worden ook niet zo vies.

            waardoor ik dus met shampoo mijn velgen ook goed schoon krijg.

            #17368910
            rotin
              Lid sinds:
              24 June 2007

              Gewoon je velgen wat vaker poetsen dan dat je zou willen doen, dan is het zo schoon. Ik gebruik ook hulpmiddelen zoals Dasty of W5 van de Lidl. Maar shampoo is meestal voldoende. Ik maak ze 1 keer in de maand schoon.

              Daarna in de was zetten (NXT van Meguiars in mijn geval).

              Iemand nog een goed middeltje om vliegen van de voorkant af te krijgen (behalve natte handoeken erop om te weken..)? Die van de Lidl werkt voor geen meter.

              #17368911
              bipsus
                Lid sinds:
                11 February 2007

                Een stikker met: verboden voor vliegen op je motorkap plakken :jerry

                #17368912
                emilio3333
                Deelnemer
                  Lid sinds:
                  21 May 2006

                  [
                  Iemand nog een goed middeltje om vliegen van de voorkant af te krijgen (behalve natte handoeken erop om te weken..)? Die van de Lidl werkt voor geen meter.

                  De auto met hoge druk afspuiten in de wasbox nadat deze een hele dag in de regen heeft gestaan.

                  #17368913
                  Juffer1
                  Deelnemer
                    Lid sinds:
                    26 July 2006

                    origineel gepost door emilio3333
                    De auto met hoge druk afspuiten in de wasbox nadat deze een hele dag in de regen heeft gestaan.

                    Dat werkt dus niet !

                    Hogedruk is net als de wasstraat de pest voor je auto & lak !
                    Gewoon met de hand wassen, goed warm water gebruiken.

                    Om de vliegen wat makkelijker van je auto af te krijgen : Doe de spons in een panty en sop daar de auto mee.

                    En natuurlijk .. Mequiars Clay…

                    Gr. Arjan

                    #17368914
                    Jerremy
                    Deelnemer
                      Lid sinds:
                      29 October 2004

                      Top spul ! kost geen drol, en maakt schoon als de beste.

                      Op zelfs behoorlijk vieze velgen;
                      Dasty opspuiten, heel even laten inwerken, en je spuit het er gewoon af ! Wellicht nog even wat na poetsen, maar dat mag niet echt een naam hebben.

                      Dure Mequirs reiniger per fles Eur. 11 nog wat, op spuiten, en dus vervolgens is alleen afspuiten NIET afdoende, maar moet er flink geboend worden..

                      Valt toch tegen dan, als je het afzet tegen een product van nog geen 2 euro van de Wibra.. :hmmz

                      #17368915
                      mayhem
                        Lid sinds:
                        13 June 2006

                        ik maak ze niet schoon, das veeeel makkelijker en goedkoper :D

                        #17368916
                        Robbie1974
                        Deelnemer
                          Lid sinds:
                          20 July 2007

                          Ik doe de velgen gewoon wassen en dan de gepolijste randen met Belgom-alu. :thumbup

                          #17368917
                          speaker
                          Deelnemer
                            Lid sinds:
                            8 March 2007

                            Ik gebruik teer verwijderaar ( spuitbus )
                            En daarna met velgen reiniger en veel water. en zo’n borsteltje waar je een babyflesje mee schoon maakt. Is net een soort ragger. IDEAAL !!

                            Morgen gaan de winterbanden er weer onder, dus kan ik de zomerset ff schoonmaken!!

                            Peter

                          12 berichten aan het bekijken - 26 tot 37 (van in totaal 37)
                          • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.