Waardes op startmotor bij het starten

Forumindex Forums Techniek C20xe (2.0 16v) Waardes op startmotor bij het starten

• Dit onderwerp is leeg.
11 berichten aan het bekijken - 1 tot 11 (van in totaal 11)
  • Auteur
    mark
    Deelnemer

Hallo ik heb een 20xe in me cabrio liggen, nu was ik vanmiddag bezig met me temp sensor te vervangen , wil ik me auto starten niks. Alles doet het licht ect ect accu is vol maar lijkt wel of me startmotor geen stroom krijg, waar moet ik het zoeken? of wat moeten de waardes zijn als je de startmotor wil laten ronddraaien?

bart-gsi
      Deelnemer

Startmotor zit geen waarde op.. Of hij start wel of hij start niet.. Alleen massa kan een probleem zijn of de schakelaar achterop je contactslot…
        Hoor je wel je start relais tikken??

Fearless
        Deelnemer

Vaak een massa probleem, kun je testen dmv een goeie startkabel (niet zon goedkoop dingetje) aan de massa van de motor te leggen en aan de accu.

mark
          Deelnemer

Nee hoor niks tikken ,helemaal niks. Massakabel van motorblok naar carrosserie is een nieuwe en zo’n brede strip

bart-gsi
            Deelnemer

Kijk eens achter je contactslot cilinder bij de schakelaar ofhet laatste contactpunt door gebrand is… Als die geen contact maakt doet je startmotor ook niks…

mark
              Deelnemer

Ok ga ik straks even doen en zijn die nog te vervangen?

bart-gsi
                Deelnemer

Zijn volgens mij nog gewoon los te verkrijgen

theunm

zat er vroeger een automaat in ?

Fearless
                    Deelnemer

Kijk anders even bij de startmotor….
                      Met een lampje testen of je ook stroom krijgt vanaf het contact. (iemand vast laten houden terwijl je zelf kijkt)
                      Als die verbinding er niet is zal ie niet starten.

En je zou je hem voor nood zelf kunnen starten door bij de startmotor de dikke plus te verbinden met de kleine aansluiting..

mark
                      Deelnemer

@Theun geen idee wat erin heeft dacht een 2.0, maar er ligt een kabelboom in van een 2.0 gsi cabrio en motorboom is origineel xe.

@Fearless
                        , je had het bij het juiste eind, de massakabel vervangen en nu doet hij het weer, snap er niks van want degenen die eronder zat was nog jaar oud. Kan het kwaad als ik nog een massakabel monteer?

Fearless
                        Deelnemer

Hoe meer massa hoe beter. Maar 1 kabel is op zich genoeg.
                          Maar denk ook eens aan de verbindingen. Alle verbindingen moeten blank metaal zijn anders krijg je overgangsweerstand.
                          Ook de min kabel van de accu naar de carroserie kan eens problemen gaan geven.

11 berichten aan het bekijken - 1 tot 11 (van in totaal 11)
                        • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.