Waar zat dit zwart draadje aangesloten?

Forumindex Forums Techniek Elektrische problemen Waar zat dit zwart draadje aangesloten?

5 berichten aan het bekijken - 1 tot 5 (van in totaal 5)
  • Auteur
    Berichten
  • #18334159
    robert1701
    Deelnemer
      Lid sinds:
      5 November 2005

      Bij mijn Omega-A 2.0i.
      Naast de dikke zwarte kabel die van de plus van de batterij naar de starter loopt, zit een smal zwart draadje met een fast-on stekkertje.
      Met de motor eruit te halen, is dat ergens losgekomen, maar ik zie niet waar.

      #18334279
      robert1701
      Deelnemer
        Lid sinds:
        5 November 2005

        Zou het de aansluiting van de temperatuursensor kunnen zijn? Maar dan is hij wel redelijk lang.
        Ik vind nergens een andere draad om op de temperatuursensor te pluggen. Ik herinner me niet meer welke kleur de draad had.

        #18334336
        robert1701
        Deelnemer
          Lid sinds:
          5 November 2005

          Op het schema heb ik een temperatuursensor gevonden met een enkele zwarte draad. Zou die lange zwarte draad dan toch met een hele omweg op de sensor naast de thermostaat aangesloten zijn?


          Sorry voor de wazige foto.

          #18334447
          robert1701
          Deelnemer
            Lid sinds:
            5 November 2005

            Inderdaad.
            Ik heb een foto gevonden van voorheen. Het is toch die zwarte draad die met een hele omweg, uiteindelijk op de temperatuursensor aangesloten is.
            Waar halen ze het in hun hoofd om zo’n omweg te maken?
            (Tja, ik heb bij Van Hool gewerkt aan de autocars/autobussen aan alles wat met de CAN-lijn en stuurcomputers etc. te maken had en daar liep de bekabeling ook niet altijd logisch.)

            #18335530
            Vinci
            Deelnemer
              Lid sinds:
              3 August 2009

              Met bekabeling wordt ook vaak gekeken naar temperaturen en/of vocht en wordt de route vaak gelegd via de koelste en droogste route, en dat is vaak niet de kortste of netste route.

            5 berichten aan het bekijken - 1 tot 5 (van in totaal 5)
            • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.