VVT blok ipv Z22SE

Forumindex Forums Techniek Ecotec VVT blok ipv Z22SE

  • Dit onderwerp is leeg.
16 berichten aan het bekijken - 1 tot 16 (van in totaal 16)
  • Auteur
    Berichten
  • #17206492
    Jolivo
      Lid sinds:
      26 May 2007

      Kan ik in een Astra G met een Z22SE ongestraft een blok inbouwen met variabele kleptiming? Welke aanpassingen heb ik nodig? Electronica etc.

      Groeten Jolivo

      #17382959
      Jerremy
      Deelnemer
        Lid sinds:
        29 October 2004

        wat voor blok is dat dan wat er in moet komen ?

        Klinkt aardig Toyota n.l. VVT.

        #17382960
        Jolivo
          Lid sinds:
          26 May 2007

          Hieronder een foto van een 2.0 liter turbo met variable kleptiming, zoals hij o.a. in een Saab word gebruikt.
          Het onderblok is het zelfde als de bekende Z22SE.
          Wie weet meer van de electronica en andere evt aanpassingen.

          #17382961
          corsaracer
          Deelnemer
            Lid sinds:
            1 January 2005

            denk toch dat je de complete electronica van dat blok van saab nodig hebt.

            dus de ecu met de kabelboom er compleet bij.

            en dan moet je kijken of de rest van de componenten ook samen gaat….

            #17382962
            Jerremy
            Deelnemer
              Lid sinds:
              29 October 2004

              Saab blok.
              O.k.

              interessant ! king:
              Zou wel dik zijn zo’n Turbo blok in een Astra G.
              Wat zijn de specs van die motor ?

              #17382963
              Jolivo
                Lid sinds:
                26 May 2007

                Boring x slag 86mm x 86mm
                210 PK ( 157kW ) @ 5300 rpm
                300Nm @ 2500 rpm

                Ik schat zomaar dat dit redelijk van zijn plek gaat in een astra G.

                #17382964
                2slow
                Deelnemer
                  Lid sinds:
                  21 October 2006

                  origineel gepost door Jolivo
                  Boring x slag 86mm x 86mm
                  210 PK ( 157kW ) @ 5300 rpm
                  300Nm @ 2500 rpm

                  Ik schat zomaar dat dit redelijk van zijn plek gaat in een astra G.

                  Tja die Nm’s doen altijd wel goed king:

                  #17382965
                  Jolivo
                    Lid sinds:
                    26 May 2007

                    Elke nokkenas heeft een positiesensor.
                    De opel GT komt ook met variabele kleptiming.
                    Kan iemand kijken voor een schema van de motorbedrading?

                    Alvast bedankt :D

                    #17382966
                    Corsa_GSi
                    Deelnemer
                      Lid sinds:
                      30 June 2004

                      Volgens mij kan je dan beter opzoek gaan naar een Z20LET of LER van Opel, zal makkelijker zijn.

                      #17382967
                      rallyastra
                        Lid sinds:
                        12 July 2004

                        LER zal hem niet worden denk ik, werken met CAN bus, Astra G heeft geen Can bus.

                        #17382968
                        Corsa_GSi
                        Deelnemer
                          Lid sinds:
                          30 June 2004

                          Volgens mij wel of zit het dan alleen in de diesels :hmmz

                          #17382969
                          wim-v6
                          Deelnemer
                            Lid sinds:
                            12 August 2005

                            origineel gepost door Jolivo
                            Boring x slag 86mm x 86mm
                            210 PK ( 157kW ) @ 5300 rpm
                            300Nm @ 2500 rpm

                            Ik schat zomaar dat dit redelijk van zijn plek gaat in een astra G.

                            Zal zeker van zijn plek komen.

                            Weet je zeker dat dit op basis staat van de 2.2

                            86 x 86 is de boring x slag van de opel turbo’s namelijk.

                            Willem

                            #17382970
                            Jolivo
                              Lid sinds:
                              26 May 2007

                              Ja, vergelijk het maar met de oude CIH’s die heb je vanaf 1.5 t/m 2.4, zo is dit blok van 2.0 t/m 2.4.

                              Jolivo.

                              #17382971
                              wim-v6
                              Deelnemer
                                Lid sinds:
                                12 August 2005

                                okeej.

                                aangezien de basis van dat turbo blok van OPEL van 1.8 tot 2.2 is.

                                en de 2liter een boring slag heeft van 86 x 86

                                was ik even in de veronderstelling …….

                                #17382972
                                Jolivo
                                  Lid sinds:
                                  26 May 2007

                                  We praten over de nieuwe generatie motoren, met ketting.

                                  #17382973
                                  wim-v6
                                  Deelnemer
                                    Lid sinds:
                                    12 August 2005

                                    ja das weer nieuw haha, en ik ben old fashion.

                                    waar is die goeie ouwe tijd gebleven van de motoren met ketting: OHV en CIH :D

                                    Ben wel beneiuwd of dat zou gaan passen, zo’n Blok erin :D

                                    Willem

                                  16 berichten aan het bekijken - 1 tot 16 (van in totaal 16)
                                  • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.