vreemde zaken

Forumindex Forums Modellen Grandland X vreemde zaken

25 berichten aan het bekijken - 1 tot 25 (van in totaal 72)
  • Auteur
    Berichten
  • #18460212
    Floki
    Deelnemer
      Lid sinds:
      17 March 2022

      Goedemiddag,

      sinds kort rijden wij in een GLX uit 2018.

      2 dingetjes vallen ons op:

      – bij het rijden op bijvoorbeeld de snelweg, slingert de auto soms een beetje en

      – wanneer wij op cruisecontrol rijden en we schakelen terug of juist op, dan gaat de snelheid automatisch weer terug naar de voordien ingestelde snelheid. Trappen wij echter een keer op de rem dan schakelt de cruisecontrol zich uit.

      Is dit allemaal normaal?

      #18460294
      quandor
      Deelnemer
        Lid sinds:
        14 November 2017

        Ja, dat hoort zo. Kijk maar even in de handleiding (als je die erbij hebt gekregen).

        #18460296
        jopsa
        Deelnemer
          Lid sinds:
          3 May 2019

          Nee hoor, beschrijving werking cruisecontrol in handleiding grandlandniet normaal.  In de handleiding staat duidelijk dat bij intrappen van de koppeling het systeem moet uitvallen.  Dat gebeurt dus niet….   De gerechtsexpert stelde de vraag naar Opel toe maar die geven niet thuis…..

          #18460299
          jopsa
          Deelnemer
            Lid sinds:
            3 May 2019

            en voor je weer verknipte commentaar geeft( quandi…….)   leg jij eens uit waarom bij het intrappen van de rem het systeem uitvalt en bij het intrappen van de koppeling niet (behalve wanneer je de koppeling seconden lang ingetrapt houdt…..  Wanneer je een bocht neemt,met cruisecontrol op,  de koppeling induwt,  dan die bocht ingaat en een fractie van een seconde (of iets langer) later de koppeling weer laat komen dan schiet deze kar weer als een gek naar de vooropgestelde snelheid……………….   erg gevaarlijk  (maar waarschijnlijk ziet Quandi er geen graten in)   Dit is een zware fout in het systeem waar ik als eerste gewag van maakte en besproken zal worden door gerechtsexpert,dealer en Opel

            bij mijn vorige opels en de corsa van mijn vrouw werkt(e) dit wel naar behoren.  Deze is een gevaar op de weg

            #18460302
            jopsa
            Deelnemer
              Lid sinds:
              3 May 2019

              Ook het slingeren is niet normaal.  reeds vermeld door anderen hier.  Ook bij mij merkbaar op lange rechte stroken……….(en nee Quandi,  ik had niet gedronken en heb geen Parkinson.)

              #18460305
              quandor
              Deelnemer
                Lid sinds:
                14 November 2017

                Floki, zoals je in deze afbeelding uit de handleiding van de GLX kunt zien, wordt door het bedienen van het koppelingspedaal de ingestelde snelheid NIET uitgeschakeld. (GLX handleiding uit november 2017) Als je in Google wat raadpleegt binnen de diverse handleidingen van de GLX dan blijkt dat de software nog wel eens op onderdelen wordt aangepast, hetgeen ook uit beide ‘plaatjes’ blijkt.

                Wat het soms slingeren betreft : is jouw auto uitgerust met de zogenaamde Lane keep assist functie ? Da’s even afhankelijk van de uitvoering die je hebt. Als die functie in je auto zit, dan corrigeert de auto je rijrichting automatisch als je de middenstreep of de linker of rechterstreep op de rijbaan raakt. Dit is een vermoeidheids beveiliging of, net zoals je wilt, een beveiliging als je niet handsfree aan het bellen bent en je slingert een beetje. Héél normaal bij de at duurdere versies van de GLX.

                Kortom : beide zaken zijn dus heel normaal.

                cruise

                #18460307
                jopsa
                Deelnemer
                  Lid sinds:
                  3 May 2019

                  denk je dan dat ik de handleiding zelf geschreven heb   jongens toch……….  het klopt niet.  Het systeem moet uitvallen (gedeactiveerd worden) bij intrappen rem,intrappen koppeling,  onder de 40 km per uur.  Handleiding 2019

                   

                  de wagen slingert wel.  ook bij afzetten lane assist….   indien de wagen slingert met lane assist op dan zouden de lijnen op de display ook wel oplichten bij optreden van de functie en dat doen ze niet………  nu jij terug Quandi

                  #18460310
                  jopsa
                  Deelnemer
                    Lid sinds:
                    3 May 2019

                    volgens mij ben jij werknemer,dealer,of aandeelhouder  bij Opel daar je hardnekkig uw eigen onwaarheden blijft verdedigen.  De vaststellingen zijn er echter wel…

                    #18460313
                    jopsa
                    Deelnemer
                      Lid sinds:
                      3 May 2019

                      EN UW HANDLEIDING IS ER EENTJE VOOR AUTOMATEN , QUANDI   die heeft geen koppeling !!!! :yahoo:

                      #18460319
                      Floki
                      Deelnemer
                        Lid sinds:
                        17 March 2022

                        @Hopsa : ik heb de reacties hier gelezen en de afgelopen 2 uurtjes wat rondgekeken op dit forum en ik kom toch wel een beetje tot de conclusie dat je wel wat vreemde reacties plaatst. Als voorbeeld misschien de laatste : dat de handleiding van Quandor er eentje zou zijn voor automaten. Opel maakt geen afzonderlijke handleidingen voor handgeschakelde auto’s of automaten. De handleiding is identiek en indien van toepassing op handgeschakelde auto’s of automaten wordt daar in de handleiding op gewezen.

                        Daarnaast : is jou wel eens verteld dat hoofdletters typen hetzelfde is als schreeuwen op straat of in huis? Ik houd daar niet zo van. Maar goed, quando kan daar zelf ook wel op reageren.

                        @quando : klopt wat je schrijft. Mijn auto is volgens de 1e toelating van december 2017, daar waar de auto in februari 2018 op naam werd gezet. Ik heb het dikke boek van de auto er maar even bij gepakt en idd. wat jij in je plaatje laat zien staat ook bij mij in de handleiding, je hebt dus wel degelijk gelijk.

                        En idd. ik ben tijdens het rijden wel eens bezig met het een of andere systeem en raak daarbij wel eens een weglijn. De auto corrigeert dan automatisch. Dank voor je antwoord, je hebt ook hierin gelijk.

                        #18460323
                        quandor
                        Deelnemer
                          Lid sinds:
                          14 November 2017

                          @Floki,

                          bedankt voor je reacties, mooi dat je eruit bent gekomen.

                          Ik heb sinds een dag of wat besloten om niet meer te reageren op berichten van Jopsa. Hij schrijft zodanig vreemde berichten dat ik hem niet meer serieus kan nemen.

                          Heb je nog andere vragen, lees dan vooral mogelijk ook eerst even de handleiding door en ja, ik weet dat dat een redelijk dik boekwerk is dat soms lastig te lezen is. Als je binnen je browser de handleiding vanuit de website van Opel leest, dan wordt een .pdf geopend en daarin kun je zoeken. Geef je dan een sleutelwoord op in de zoekfunctie dan leest / zoekt het een stuk fijner.

                          Succes!

                          #18460325
                          Floki
                          Deelnemer
                            Lid sinds:
                            17 March 2022

                            quandor : ik heb net jouw plaatje vergeleken met dat van hopsa en als ik goed kijk dan zie ik rechts in het plaatje van hopsa dezelfde tekst (alleen nagenoeg buiten beeld) als die in jouw plaatje staat. (kijk naar de vetgedrukte letter N) De opmerking van hopsa over die automaat slaat dus helemaal nergens op.

                            #18460327
                            jopsa
                            Deelnemer
                              Lid sinds:
                              3 May 2019

                              misschien merkte je dan ook op dat er bij mijn handleiding 5 zwarte bolletjes staan en bij den anderen zijn handleiding 4…….. hoe verklaar je dat.

                              Roepen doe ik wanneer ik wil… enkel naar quandi

                              Natuurlijk zijn er vreemde ansamende reacties te lezen.  De kwiet wiste bepaalde van zijn reacties zodat sommige zaken elkaar niet meer correct opvolgen en niet duiselijk meer zijn.  Maar….ok.  geen probleem hoor.  Geloof hem maar.  Hij heeft gelijk en jij ook.

                              We zien later wel

                              wat betreft het “slingeren” van de wagen….  dat werd reeds vroeger door anderen beschreven.  Had niks te meken met lane assist want bij lane assist gebeurt de correctie eerder bruusk….  soms is het alsof de wagen zweeft van links naar rechts.  Niet spectaculair maar licht voelbaar..

                              niet geroepen deze keer….

                              #18460330
                              jopsa
                              Deelnemer
                                Lid sinds:
                                3 May 2019

                                [Ik heb sinds een dag of wat besloten om niet meer te reageren op berichten van Jopsa. Hij schrijft zodanig vreemde berichten dat ik hem niet meer serieus kan nemen.

                                 

                                Sinds een dag ?  Uit hoeveel uren bestaat een dag dan maar wel voor u ??

                                Vreemde berichten…. dan moet je de uwe nog eens goed herlezen…….  Waarschijnlijk herinner je ze allemaal niet meer.  maar geen probleem…  Veel succes met de Peugeot

                                #18460343
                                Floki
                                Deelnemer
                                  Lid sinds:
                                  17 March 2022

                                  [quote quote=18460327]misschien merkte je dan ook op dat er bij mijn handleiding 5 zwarte bolletjes staan en bij den anderen zijn handleiding 4…….. hoe verklaar je dat./quote]

                                  Dat is dus hetgeen quandor bedoelt met het om 21.53 geplaatste berichtje. Opel heeft kennelijk de software en enkele andere bepalingen -het zullen er wel meer zijn binnen de gehele handleiding ?-  veranderd hetgeen verklaart waarom er bij de ene 4 en de andere 5 bolletjes staan.

                                  Zo vertelde een verkoper bij de dealer mij dat in de oudste firmware de temperatuurweergave in het nav-scherm niet echt goed verlicht was en dat dit in een latere versie aangepast is.

                                  #18460354
                                  jopsa
                                  Deelnemer
                                    Lid sinds:
                                    3 May 2019

                                    De verkopers  zijn opgeleid om je op allerlei manieren tevreden te stellen met hun antwoorden….   Dikwijls klopt hun uitleg ook niet.   Een voorbeeld…mijn dodehoeklampen gedragen zich als een discobar.    Dikwijls tegelijk oplichten of dikwijls apart.  Nooit iets in de dodehoek te zien.  Dat brengt dikwijls gevaarlijke situaties met zich mee.  Je gaat dan wel eens remmen wanneer je wil indraaien, maar er is niks….  Niet fijn voor de achterligger wanneer deze bijna in uw wagen rijdt doordat je remt om iets wat er niet is…   Antwoord wat ik kreeg…..  dat is normaal want er wordt ook gereageerd op palen of bomen ….????   iedere gezonde mens weet dat dit niet klopt.  Toch maar eens het handboek er bij genomen en…..  inderdaad….  het systeem reageert niet op palen of bomen.  met een kluitje in het riet sturen of zoiets…..    Wanneer het systeem op palen,…. zou reageren dan zouden die lampjes constant oplichten of zelfs blijven branden want het staat vol met palen langs de wegen.   Mijn dealer deed zijn best maar weet zelf geen raad meer, kreeg geen steun van OPEL (PSA) en daar sta je dan.  Met een 35000 euro mooie maar niet functionerende vierwieler.  De dealer zegt dat OPEL moet tussenkomen want zij produceerden de wagen, waar ik volledig mee akkoord ga.  Ik ben benieuwd hoe het zal aflopen.   April 2022 naar de rechtbank (waarschijnlijk niet de laatste keer).

                                    Mijn lijst met mankementen staat hier ergens onder een topic vermeld, Floki.  En nee,geen fantasie maar werkelijkheid.  Er komen er regelmatig nog bij dus is ze niet up-to-date.   Zoals de zetel die tijdens het rijden gaat veranderen van positie….  Nee, ik vind dat niet normaal.  Als je wagen tijdens het rijden uitvalt (motor stil) en in stuurslot gaat ; nee dat vind ik niet normaal (probleem gekend bij de dealer want een technieker van hen reed met een bedrijfswagen grandland die hetzelfde probleem had en die wagen werd direct uit het verkeer gehaald.  Ze vonden de oorzaak niet…, maar een particulier moet er mee blijven rijden want OPEL doet moeilijk….

                                    Wat met verlichting die in het pikdonker plots uitvalt ?  Heel aangenaam om rijden..  enz  enz

                                    Voor mijn laatste onderhoud liet ik de gerechtsexpert de computer uitlezen daar er anders wel foutmelding kan verdwijnen tijdens het onderhoud.  je snapt wel wat ik bedoel vermoed ik.  Dat ze dus tijdens het onderhoud alle foutmeldingen wissen.   Nadat de wagen stil viel uit zichzelf en in stuurslot ging moest deze net die dag in de garage binnen.  Ik was hem 2 maand kwijt.  Wanneer achter het uitlezen van de fouten gevraagd werd en wat er juist gebeurd was kreeg je als antwoord dat ze niet bijhouden wat de uitgelezen fouten betreft….  ???   Het ging nochtans om een enorme probleemwagen…  als je dan de gegevens niet bijhoudt is er toch iets niet pluis.  En het was steeds de master technieker die zich over de wagen ontfermde, niemand anders.

                                    Videobeelden ??  Heeeel erg veel.

                                    Vervangen van electronica ?  Heel erg veel.  Allerlei zaken werden reeds vervangen maar problemen blijven duren.    Maar oplossen is blijkbaar andere koek.  zoals ik reeds zei : deze wagen is een prachtig studie object en degene die dit opgelost krijgt verdient een serieuze prijs (niet van mij, maar van PSA) en moeten ze dringend aanwerven.

                                    #18460504
                                    quandor
                                    Deelnemer
                                      Lid sinds:
                                      14 November 2017

                                      [quote quote=18460354]De verkopers zijn opgeleid om je op allerlei manieren tevreden te stellen met hun antwoorden…. Dikwijls klopt hun uitleg ook niet. [/quote]


                                      @Floki
                                      : nu begrijp je mogelijk nóg beter waarom ik meestal zo allemachtig moe wordt van @Jopsa. Hij schrijft meestal zo’n ongelofelijke onzin.

                                      Hetgeen ik schreef over die temperatuur indicator in het entertaimentscherm was vanaf moment 1 : begin november 2017 toen ik mijn GLX afgeleverd kreeg, een issue. Pas in 2021 werd er middels een firmware update voor gezorgd dat de temperatuurcijfertjes goed verlicht zichtbaar waren. Dat was / is dus geen verkoperspraat, maar simpelweg een keihard feit.

                                      Doe mij een lol en vraag de heer Jopsa ernaar. Hij zal niet kunnen ontkennen (misschien wel willen maar niet kunnen) dat er pas in 2021 een modificatie in de firmware is toegepast waardoor de temperatuurcijfertjes ook bij daglicht goed verlicht werden.

                                      Mijn subjectieve mening over hetgeen de heer Jopsa hier allemaal schrijft? 99% met een korrel zout (lees : een containerschip vol met zout) nemen………..

                                       

                                       

                                      #18460513
                                      Hans1.4T
                                      Deelnemer
                                        Lid sinds:
                                        22 June 2018

                                        M’n insignia uit 2011 had het cruise control ‘probleem’ en m’n insignia uit 2014 heeft hetzelfde. Geen probleem dus haha, ik vind het wel een toevoeging :good:

                                        #18460516
                                        quandor
                                        Deelnemer
                                          Lid sinds:
                                          14 November 2017

                                          @Hans 1.4T : bedoel jij dat je het prettig vindt dat na het terug -of opschakelen de cruisecontrol dezelfde snelheid wil gaan aannemen als voor het schakelen?

                                          #18460519
                                          jopsa
                                          Deelnemer
                                            Lid sinds:
                                            3 May 2019

                                             

                                            @Floki : nu begrijp je mogelijk nóg beter waarom ik meestal zo allemachtig moe wordt van @Jopsa. Hij schrijft meestal zo’n ongelofelijke onzin. Hetgeen ik schreef over die temperatuur indicator in het entertaimentscherm was vanaf moment 1 : begin november 2017 toen ik mijn GLX afgeleverd kreeg, een issue. Pas in 2021 werd er middels een firmware update voor gezorgd dat de temperatuurcijfertjes goed verlicht zichtbaar waren. Dat was / is dus geen verkoperspraat, maar simpelweg een keihard feit. Doe mij een lol en vraag de heer Jopsa ernaar. Hij zal niet kunnen ontkennen (misschien wel willen maar niet kunnen) dat er pas in 2021 een modificatie in de firmware is toegepast waardoor de temperatuurcijfertjes ook bij daglicht goed verlicht werden. Mijn subjectieve mening over hetgeen de heer Jopsa hier allemaal schrijft? 99% met een korrel zout (lees : een containerschip vol met zout) nemen………..[/quote]

                                            Nu doe je me zelfs glimlachen Quanto.  Of de temperatuurcijfertjes nu fel of bijna niet zichtbaar verschijnen zou zelfs het minste van mijn zorgen zijn.Stelt niks voor ivg met de probleemwagen hier.  Was het dat maar…  Ik zou nog geen moeite sdoen om daarvoor naar de garage te rijden…

                                            Volgens mij heb je toch een zekere band met OPEL….  Zo hard verdedigen en ongelovig zijn…  Er waren er hier nog wiens wiswassers spontaan gingen wissen zonder draaiende motor.  Of iemand wiens achterkoffer uit zichzelf opende en daar kofferschade aan overhield bij het uit zijn garage rijden.  Of ontken je dat ook ??

                                            #18460522
                                            jopsa
                                            Deelnemer
                                              Lid sinds:
                                              3 May 2019

                                              [quote quote=18460513]M’n insignia uit 2011 had het cruise control ‘probleem’ en m’n insignia uit 2014 heeft hetzelfde. Geen probleem dus haha, ik vind het wel een toevoeging :good:[/quote]

                                               

                                              onze corsa uit 2012 heeft het cruisecontrol “probleem” niet

                                              onze zafira uit 2007 had het cruisecontrol”probleem” ook niet

                                              #18460559
                                              jopsa
                                              Deelnemer
                                                Lid sinds:
                                                3 May 2019

                                                Quandorke, de opmerkingen van grandsteef gelezen in het ander topic ?  Je zal weer een container zout moeten uitdelen zeker ???

                                                Nu word ik echt heeeeel erg moe van uw gezever…..   Voor je antwoordt, lees het topic krakende armsteunen (laatste berichten) er even op na.

                                                Ik verwacht uw container zout wel degelijk.  Wanneer zou die hier aankomen.  Ik verkocht deze door aan de plaatselijke frituur…

                                                #18460569
                                                quandor
                                                Deelnemer
                                                  Lid sinds:
                                                  14 November 2017

                                                  @Hans 1.4T : helder inmiddels. Ik vind de werking van de cruise-control zoals deze thans is ingeregeld ook een hele fijne.

                                                  #18460623
                                                  quandor
                                                  Deelnemer
                                                    Lid sinds:
                                                    14 November 2017

                                                    @ @ Ik ontving 2 aan mij gerichte persoonlijke mailtjes. Om de stier niet middels een rode lap te lanceren houd ik mijn antwoord kort:

                                                    Correct, we zijn het helemaal eens. @ en @ : bedankt voor jullie reacties!

                                                    #18460640
                                                    jopsa
                                                    Deelnemer
                                                      Lid sinds:
                                                      3 May 2019

                                                      ik ook.  @  @  en Ad.

                                                      Nee,er scheelt helemaal niks aan de grandlands.  Onfeilbaar en probleemloos  :applause01:

                                                    25 berichten aan het bekijken - 1 tot 25 (van in totaal 72)
                                                    • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.