Vreemd geluid auto

Forumindex Forums Modellen Corsa Vreemd geluid auto

4 berichten aan het bekijken - 1 tot 4 (van in totaal 4)
  • Auteur
    Berichten
  • #18451041
    Svenergie20
    Deelnemer
      Lid sinds:
      19 June 2016

      Goedendag,

      Mijn opel corsa maakt tijdens het rijden een zwaar geluid (vooral tijdens het optrekken). Tijdens het stationair lopen hoor ik de motor haperen en als ik onder de kap kijk zie ik het blok trillen.

      In eerste instantie dacht ik aan een lekke uitlaat omdat het lawaai voornamelijk tijdens het optrekken komt. Nu denk ik zelf dat het blok op een cilinder minder loopt aangezien hij tijdens het optrekken ook wat minder vermogen lijkt te hebben. Zou het aan de bougies kunnen liggen waardoor de auto tijdens het gas geven harder moet werken en dus een zwaar geluid produceert of is dat uitgesloten?

      Ik heb ook voor de zekerheid de vloeistoffen gecontroleerd maar hier zie ik niets geks aan.

      Met vriendelijke groet,

      #18451070
      Koffie
      Deelnemer
        Lid sinds:
        25 November 2019

        Je zou de bougies er eens uit kunnen draaien en kijken of er eentje vervuild uitziet.

        #18451108
        Bart…
        Deelnemer
          Lid sinds:
          25 March 2019

          Welk bouwjaar? Welke motor?

          #18451733
          Deventer
          Deelnemer
            Lid sinds:
            25 August 2018

            Ik ga er maar even vanuit het het een benzinemotor betreft. Het lijkt er op dat één cilinder niet werkt, mogelijke oorzaken : defecte bougie , defecte bougiekabel, defect / slecht functionerend inspuitventiel.

          4 berichten aan het bekijken - 1 tot 4 (van in totaal 4)
          • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.