Vragen aan Unlimited Tuning

Forumindex Forums Clubs en Bedrijven Unlimited Tuning Vragen aan Unlimited Tuning

• Dit onderwerp bevat 0 stemmen en heeft 304 reacties.
25 berichten aan het bekijken - 51 tot 75 (van in totaal 305)
  • Auteur

OscaR-16v
    Participant
    • Topics 48
    • Reacties 741

Ik zit er sterk over te twijfelen om mijn astra te chippen bij jullie. alleen heb ik het nieuwe type 1.6 16v(z1.6xe)

ik weet dat jullie de x1.6xel zeer goed kunnen chippen.

mijn vraag, hebben jullie al eens een z1.6xe onder handen genomen? en hoeveel pk’s konden jullie daar ongeveer uit krijgen?

kan ik dit vergelijken met de x1.6xel? ik weet niet wat het verschil is tussen deze 2 motoren

NoFear1696
    Participant
    • Topics 4
    • Reacties 997

@usbstick wrote:

laat m eens opschieten dan, ping,sms,watsapp,mail,bel,fax m even :jerry

arjan

:jerry :jerry :jerry

corsaracer
    Participant
    • Topics 25
    • Reacties 2548

ik heb een vraagje Johan

ik heb een astra f gsi met c20xe met lexmaul. de vorige eigenaar zei dat deze gechipt was maar daar geloof ik eigenlijk heel erg weinig van.

wat zou een chip op maat kosten dan bij jullie? of is dat dan ook die 300 euro die ik hier vaker voorbij zie komen??

thanks alvast

greetz Juul

Unlimited Tuning
    Participant
    • Topics 14
    • Reacties 775

@corsaracer wrote:

ik heb een vraagje Johan

ik heb een astra f gsi met c20xe met lexmaul. de vorige eigenaar zei dat deze gechipt was maar daar geloof ik eigenlijk heel erg weinig van.

wat zou een chip op maat kosten dan bij jullie? of is dat dan ook die 300 euro die ik hier vaker voorbij zie komen??

thanks alvast

greetz Juul

Beste Juul,

Ik wil je wel een leuk aanbod doen, speciaal voor dit geval.
    Wat we kunnen doen, is je software (proberen) te bekijken tegen een kleine vergoeding.

Mocht je auto niet voorzien zijn van chiptuning of er valt meer uit te halen en je kiest voor chiptuning op maat, vervalt die kleine vergoeding en betaal je inderdaad €300,- voor het maatwerk.

Het chiptunen is vrijblijvend, wel wil ik je vragen hier rekening mee te houden op het moment dat we heel wat voor je kunnen betekenen.

remutr
    Participant
    • Topics 30
    • Reacties 1701

Beste Johan,

Lees op de site dane en k&n luchtfilter nog meer pk,s geeft. Het huidige huis is aan vervanging toe, wat komt er bij de € 300,00 voor een K&n huis?

groetjes

Remco

En waar blijft de opel rijder die jij blij gemaakt heb met zijn verhaal..

corsaracer
    Participant
    • Topics 25
    • Reacties 2548

@unlimited Tuning wrote:

@corsaracer wrote:

ik heb een vraagje Johan

thanks alvast

greetz Juul

Beste Juul,

Ik wil je wel een leuk aanbod doen, speciaal voor dit geval.
    Wat we kunnen doen, is je software (proberen) te bekijken tegen een kleine vergoeding.

Mocht je auto niet voorzien zijn van chiptuning of er valt meer uit te halen en je kiest voor chiptuning op maat, vervalt die kleine vergoeding en betaal je inderdaad €300,- voor het maatwerk.

Het chiptunen is vrijblijvend, wel wil ik je vragen hier rekening mee te houden op het moment dat we heel wat voor je kunnen betekenen.

Thanks voor het snelle antwoord.

dan zal ik maar alvast die 300 euro gaan sparen :jerry

Unlimited Tuning
    Participant
    • Topics 14
    • Reacties 775

@remutr wrote:

Beste Johan,

Lees op de site dane en k&n luchtfilter nog meer pk,s geeft. Het huidige huis is aan vervanging toe, wat komt er bij de € 300,00 voor een K&n huis?

groetjes

Remco

En waar blijft de opel rijder die jij blij gemaakt heb met zijn verhaal..

Beste Remco,

Het ligt eraan welk luchtfilter je wilt. We verkopen vaak de 57i kit en dan heb je de keus deze volgens de gebruiksaanwijzing ingebouwd te krijgen of te laten customizen door mij.
    Het open luchtfilter laat 30 tot 40% meer lucht door + de aanzuigkracht van het betreffende filter is enorm. Het nadeel hiervan is dat er ook warme lucht wordt aangezogen. Dus laten customizen door mij is aan te raden. Hier voorkom ik warme lucht niet mee maar wordt wel beperkt + ik zorg voor een koude lucht aanvoer.

In combinatie met chiptuning is de montage geheel gratis. Dus dan betaal je alleen voor de chiptuning op maat en de verkoopprijs van het luchtfilter.

Uiteraard kun je ook kiezen voor een inlegfilter, deze laat 30 tot 40% meer lucht door, zonder het filterende vermogen te verliezen.
    Deze zuigt niet specifiek aan maar is wel afgesloten waardoor er geen warme lucht van onder de motorkap bij kan.
    Eventuele begrenzingen in de luchtfilterbak haal ik weg indien van toepassing.

Ook de montage hiervan is gratis in combinatie met chiptuning. Dus dan betaal je alleen voor de chiptuning op maat en de verkoopprijs van het luchtfilter.

De keus is aan jou. Nadat ik wat van je hoor, maak ik een prijsopgave voor je.

En wat betreft je andere vraag: Er bestaat een topic genaamd UNLIMITED TUNING PART 2.
    Dit gaat om Ronald (Botho). Hij heeft, net als jij, een X16XEL. Bij ons laten voorzien van chiptuning op maat.

Hoe perfect we de chiptuning op maat ook kunnen maken voor iedere auto, de X16XEL gaat als een raket na chiptuning. Bizar gewoon.

Shane_Astra_g
    Participant
    • Topics 31
    • Reacties 844

Hallo,

Ik heb ook een x16xel. Motorisch helemaal standaard. Blok heeft 164500 gelopen. Wat valt hier ong. Aan pk winst te behalen en wat voor prijs hangt hieraan

Unlimited Tuning
    Participant
    • Topics 14
    • Reacties 775

@oscar-16v wrote:

Ik zit er sterk over te twijfelen om mijn astra te chippen bij jullie. alleen heb ik het nieuwe type 1.6 16v(z1.6xe)

mijn vraag, hebben jullie al eens een z1.6xe onder handen genomen? en hoeveel pk’s konden jullie daar ongeveer uit krijgen?

kan ik dit vergelijken met de x1.6xel? ik weet niet wat het verschil is tussen deze 2 motoren

Deze hebben wij ook diverse keren voorzien van chiptuning op maat, met zeer goede resultaten. Uit m’n hoofd weet ik niet de specifieke vermogenswinsten.

Maar we hebben laatst een Z16XE willen voorzien van chiptuning maar helaas konden we bij die specifieke auto de originele file niet opslaan. De specifieke auto liet het op 1 of andere manier niet toe. Geen probleem maar dit vereist weer research. Uitlezen lukte wel maar opslaan hiervan niet. Eerste keer.

We willen koste wat kost de specifieke originele file van de auto hebben. Want deze specifieke auto liet het niet toe de originele file op te slaan, ondanks onze professionele tools.

Stel nu dat we een perfecte chip op maat maken en de auto reageert hier niet goed op, hebben we ook niet de specifieke originele file om als back-up te kunnen gebruiken. Kleine kans dat het gebeurt maar tóch.

We staan garant voor 100% veiligheid, 100% maatwerk en 100% tevredenheid. Als er ook maar 1 kleine kans bestaat dit niet te kunnen realiseren, maken we hier werk van totdat dit wél gerealiseerd kan worden.

Dus je wordt op de hoogte gehouden. Het wachten zal het waard zijn.

Unlimited Tuning
    Participant
    • Topics 14
    • Reacties 775

@shane_astra_g wrote:

Hallo,

Ik heb ook een x16xel. Motorisch helemaal standaard. Blok heeft 164500 gelopen. Wat valt hier ong. Aan pk winst te behalen en wat voor prijs hangt hieraan

Beste Shane,

Een X16XEL met 164.500km. op de teller, mits goed onderhouden, zie ik als een net ingelopen motor. Buiten dat, we werken binnen veilige marges. Tevens is chiptuning op maar niet alleen simpelweg “het opfokken van” maar is dit een upgrade voor de auto. De auto loopt na chiptuning bij ons beter dan voorheen.

Je auto is geheel standaard zeg je. 12PK en 22NM zijn goed te realiseren. Afhankelijk van de staat van de auto iets meer of iets minder. Met in elk toerental meer koppel.

Dit zijn vermogenswinsten die je zeer zeker goed zult merken op de weg. En ruim boven de 10% aan vermogenstoename die moeilijk schijnt te zijn waar te maken.

De prijs voor chiptuning op maat op een ongeblazen motor bedraagt €300,- incl. BTW.
    Dus heb je chiptuning op maat, incl. dynoruns, evt. finetuning en vermogensuitdraaien.

Speciale prijs voor leden van het Opel-Forum.

Shane_Astra_g
    Participant
    • Topics 31
    • Reacties 844

Bedankt voor je snelle reactie. Is er iets wat ik motorisch kan aanpassen voordat ik bij jullie ga chippen, zodat er meer haalbaar is?

Unlimited Tuning
    Participant
    • Topics 14
    • Reacties 775

Beste Shane,

Uiteraard kun je diverse aanpassingen doen voor de chiptuning, waardoor je auto niet alleen sneller “origineel” gemeten wordt maar ook dat de chiptuning nóg hoger uitpakt.

Ik weet alleen niet wat je budget toelaat.

Aanpassingen aan inlaat-uitlaat kom je een heel eind mee. Een goed luchtfilter helpt ook.

Een luchtfilter is nog wel te betalen maar als je het écht goed wilt aanpakken qua inlaat en uitlaat gaat toch echt keiharde centen kosten.

Shane_Astra_g
    Participant
    • Topics 31
    • Reacties 844

Ik zat zelf te denken aan alleen luchtbox ontgrenzen en vectra c inlaat. En maybe een inlegfilter? Daarna sparen en een afspraak maken :jerry :jerry

OscaR-16v
    Participant
    • Topics 48
    • Reacties 741

@unlimited Tuning wrote:

@oscar-16v wrote:

Deze hebben wij ook diverse keren voorzien van chiptuning op maat, met zeer goede resultaten. Uit m’n hoofd weet ik niet de specifieke vermogenswinsten.

Maar we hebben laatst een Z16XE willen voorzien van chiptuning maar helaas konden we bij die specifieke auto de originele file niet opslaan. De specifieke auto liet het op 1 of andere manier niet toe. Geen probleem maar dit vereist weer research. Uitlezen lukte wel maar opslaan hiervan niet. Eerste keer.

We willen koste wat kost de specifieke originele file van de auto hebben. Want deze specifieke auto liet het niet toe de originele file op te slaan, ondanks onze professionele tools.

Stel nu dat we een perfecte chip op maat maken en de auto reageert hier niet goed op, hebben we ook niet de specifieke originele file om als back-up te kunnen gebruiken. Kleine kans dat het gebeurt maar tóch.

We staan garant voor 100% veiligheid, 100% maatwerk en 100% tevredenheid. Als er ook maar 1 kleine kans bestaat dit niet te kunnen realiseren, maken we hier werk van totdat dit wél gerealiseerd kan worden.

Dus je wordt op de hoogte gehouden. Het wachten zal het waard zijn.

bedankt voor je reactie, dan wachten we nog even;)

Unlimited Tuning
    Participant
    • Topics 14
    • Reacties 775

Beste Shane,

Dat is al een goede upgrade.
    Waarbij ik toch al verwacht dat de “originele” run iets hoger uitpakt en de chiptuning misschien ook wel.

Hopende je in de toekomst te mogen verwelkomen.

Unlimited Tuning
    Participant
    • Topics 14
    • Reacties 775

@oscar-16v wrote:

Beste Oscar,

Graag gedaan. Ik had alleen wel wat sneller willen reageren.

De communicatie tussen mijn Tapatalk, mobiel internet, vast internet en notificaties per e-mail botsen wel eens met elkaar :(

OscaR-16v
    Participant
    • Topics 48
    • Reacties 741

@unlimited Tuning wrote:

@oscar-16v wrote:

Beste Oscar,

Graag gedaan. Ik had alleen wel wat sneller willen reageren.

De communicatie tussen mijn Tapatalk, mobiel internet, vast internet en notificaties per e-mail botsen wel eens met elkaar :(

geen probleem, kan gebeuren :thumb

vectra208v
    Participant
    • Topics 28
    • Reacties 1761

ik zit er ook al een tijdje over te denken om mijn sintra te chippen maar bij navraag bij andere tuners blijkt dat niet mogelijk te zijn ivm de ECU.

Het gaat om een x30xe 148kw/201pk ,het is het zelfde blok als die van de omega mv6 met 116pk alleen is bij de sintra het luchtinlaat traject omgedraait en schijnt de ECU anders te zijn qua software en is daardoor niet te chippen (volgens andere bedrijven).

kunnen jullie misschien eens uitzoeken hoe dsat nu zit want vind het wel vreemd…x30xe uit een omega kan wel maar een x30xe uit een sintra kan niet maar het zijn in principe de zelfde blokken.

mvg. Paul

giuliettaevo
    Participant
    • Topics 9
    • Reacties 970

Dat heeft in de meeste gevallen niks met de motor te maken. Puur met het feit dat er een andere ecu gebruikt is waar men dan geen gegevens van heeft en waar ze dan liever niet aan beginnen. Maar van wat ik zo lees is dat bij UT juist een uitdaging. :D

Unlimited Tuning
    Participant
    • Topics 14
    • Reacties 775

Beste Paul,

Om alles op een rijtje te krijgen, misschien zie je dit als domme vragen:

-Je auto heeft een motorswap ondergaan of is deze origineel?
    -Hoort de ECU die in jouw auto zit specifiek bij het betreffende blok? Zijn er überhaubt wijzigingen gedaan aan je auto?
    -Loopt de auto 100%?

Kan zijn dat ik naar aanleiding van je antwoorden nog wat vragen heb, ik denk meld het even.

OscaR-16v
    Participant
    • Topics 48
    • Reacties 741

@unlimited Tuning wrote:

Beste Paul,

-Hoort de ECU die in jouw auto zit specifiek bij het betreffende blok? Zijn er überhaubt wijzigingen gedaan aan je auto?
    -Loopt de auto 100%?

Kan zijn dat ik naar aanleiding van je antwoorden nog wat vragen heb, ik denk meld het even.

De 3.0 v6 is orgineel geleverd in de sintra.

Unlimited Tuning
    Participant
    • Topics 14
    • Reacties 775

@oscar-16v wrote:

@unlimited Tuning wrote:

Beste Paul,

-Loopt de auto 100%?

Dank je wel Oscar!

Dus zijn Sintra is gewoon origineel?
    Dus het is een kwestie of wij zijn originele Sintra kunnen chippen?

OscaR-16v
    Participant
    • Topics 48
    • Reacties 741

@unlimited Tuning wrote:

@oscar-16v wrote:

@unlimited Tuning wrote:

Beste Paul,

-Loopt de auto 100%?

Dank je wel Oscar!

Dus zijn Sintra is gewoon origineel?
    Dus het is een kwestie of wij zijn originele Sintra kunnen chippen?

Klopt helemaal :thumb

Unlimited Tuning
    Participant
    • Topics 14
    • Reacties 775

Blijft een uitdaging, de Sintra is maar beperkt geproduceert.
    Het chippen zal geen probleem zijn denk ik. Originele specifieke file misschien wel. En we werken alleen 100% safe.

Ik ga morgen overleggen met Development, tevens eigenaar.

vectra208v
    Participant
    • Topics 28
    • Reacties 1761

@unlimited Tuning wrote:

Blijft een uitdaging, de Sintra is maar beperkt geproduceert.
    Het chippen zal geen probleem zijn denk ik. Originele specifieke file misschien wel. En we werken alleen 100% safe.

Ik ga morgen overleggen met Development, tevens eigenaar.

@oscar; bedankt voor beantwoorden van de vragen jonguh hahaha maar is idd origineel.

@UT: super dat jullie het gaan uitzoeken en ik hoop binnekort een keer langs te komen (waarschijnlijk als Oscar ook heen gaat).
    De auto loopt ook super..gebruikt geen olie of koelvloeistof en deze worden binnenkort ververst.
    motor is wel goed ingereden,als ik het zo mag formuleren hahaha (306***km).

gr.Paul

25 berichten aan het bekijken - 51 tot 75 (van in totaal 305)
  • Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.