vraagje verdamper vectra c 2.2 uitbouwen

Forumindex Forums Techniek Airco, lpg en diesel-vragen vraagje verdamper vectra c 2.2 uitbouwen

11 berichten aan het bekijken - 1 tot 11 (van in totaal 11)
  • Auteur
    Berichten
  • #17271506
    woelffie
      Lid sinds:
      15 April 2015

      Hallo beste luitjes ik heb mij hier zojuist aangemeld omdat ik zeer weinig info vind mbt het uitbouwen van de airco verdamper deze is lek :hmmz en misschien kan ik hier verder geholpen worden.
      Ik ben in het bezit van een vectra c gts 2.2 direct bwj 2006 nu heb ik op div sites gelezen dat er eventueel een plaat uit de kachel kan worden gesneden voor de verdamper te vervangen helaas staat niet erbij of dit ook voor mijn type auto mogelijk is.
      Of wordt het toch het dashboard uitbouwen.

      Bvd roge

      #18281384
      bart-gsi
      Deelnemer
        Lid sinds:
        7 July 2012

        weet niet of dit het zelfde is als bij jouw auto.. maar er heeft al eerder iemand problemen gehad hiermee..
        dus ook hierbij.. verwijzing naar een ander topic met het zelfde probleem
        viewtopic.php?f=6&t=108442
        en zoals in het topic aanwezig was navreen76 een PM sturen.. die heeft het al eens vervangen zoals daar staat.. misschien dat hij jouw kan vertellen hoe wat en waar..

        #18281385
        woelffie
          Lid sinds:
          15 April 2015

          hio bart bedankt voor de reactie helaas heb ik de verdamper stuk en niet de condensor

          gr roge

          #18281386
          bart-gsi
          Deelnemer
            Lid sinds:
            7 July 2012

            hmm ok dan ga ik nog even verder opzoek en als ik wat vind zal ik je het laten weten.. ik heb geen idee waar die zit.. maar 4 ogen zien meer als 2… dus ik ga even zoeken op o.a. problemcar.nl etc..

            #18281387
            bart-gsi
            Deelnemer
              Lid sinds:
              7 July 2012

              kan het kloppen dat de verdamper een soort van radiateur vormig iets is?? ( heb niet veel verstand van airco`s) maar volgens fotos zou deze zich bevinden achter de voorbumper , voor de radiateur van de koeling van je motor…
              heb even op fotos zitten kijken op google hoe zo`n ding eruit ziet…

              als dit klopt zou je je voorbumper en dwarsbalk moeten verwijderen om erbij te komen en zeker weten dat je airco leeg is.. dat gas is erg gevaarlijk voor je

              #18281388
              woelffie
                Lid sinds:
                15 April 2015

                hallo Bart de verdamper zit in de kachelunit

                Gr roge

                #18281389
                bart-gsi
                Deelnemer
                  Lid sinds:
                  7 July 2012

                  @woelffie wrote:

                  hallo Bart de verdamper zit in de kachelunit

                  Gr roge

                  hmm ok… dan is het bij deze bevestigd…. ik heb geen verstand van aircos :P
                  dan gaat het een irritant klusje worden met standjes in alle vormen en maten in de auto.. maar dan moet je de zij panelen van je dashboard-middenconsole los halen en je radio eruit… want zo`n dashboard kan tegenwoordig best vol geduwd zitten.. en dan kun je erbij… voor de kachel module te verwijderen dien je ook je koeling af te tappen

                  #18281390
                  bart-gsi
                  Deelnemer
                    Lid sinds:
                    7 July 2012

                    oja en vergeet niet de accu los te koppelen i.v.m. de airbags…

                    #18281391
                    wim-v6
                    Deelnemer
                      Lid sinds:
                      12 August 2005

                      Weet je zeker dat het niet de Condensor is, die gaan namelijk vrijwel altijd lekken, de verdamper gaat vrijwel nooit lek.

                      (Alles kan natuurlijk, blijft techniek)

                      verstuurd door WIM-V6 via zijn SAMSUNG S5-mini

                      #18281392
                      bart-gsi
                      Deelnemer
                        Lid sinds:
                        7 July 2012

                        @wim-v6 wrote:

                        Weet je zeker dat het niet de Condensor is, die gaan namelijk vrijwel altijd lekken, de verdamper gaat vrijwel nooit lek.

                        (Alles kan natuurlijk, blijft techniek)

                        verstuurd door WIM-V6 via zijn SAMSUNG S5-mini

                        Daar dacht ik vanacht dus ook aan afgelopen nacht toen ik hier rond struinde op het forum..

                        #18367141
                        antoinedirkx
                        Deelnemer
                          Lid sinds:
                          10 March 2017

                          Ter Info aan iedere Vectra eigenaar:

                          Indien geconstateerd wordt dat de Airco Verdamper (en niet de Condensor) lek is, en de garage aangeeft hiervoor een demontage van het dashboard nodig is, dit is NIET nodig!!

                          Gisteren heeft mijn garage (Bovers en van Bussel Nuenen) de verdamper weten te vervangen zonder demontage van het dashboard. Auto ’s morgens gebracht, ’s middags weer een ijskoude airco :toppie:

                        11 berichten aan het bekijken - 1 tot 11 (van in totaal 11)
                        • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.