Vraagje over een lampje zafira

Forumindex Forums Techniek Ecotec Vraagje over een lampje zafira

7 berichten aan het bekijken - 1 tot 7 (van in totaal 7)
  • Auteur
    Safira16v
    Deelnemer

Sinds een dag springt er ineens een lampje aan op mn dashboard van zafira 1.8 16v uit 2000.tis een tekentje van een vierkant met een sneeuwvlok idee/ster en zodra die aan gaat slaat de motor gelijk af.dan ongeveer 1 minuut wachten dan ken ik hem weer starten….wie o wie help mij…..

Corsa_GSi
      Deelnemer

Bedoel je dit lampje:
        [IMG]http://i961.photobucket.com/albums/ae100/kanewazere/dfaf87a1.jpg[/IMG]
        it’s the coolant level warning light

Maar goed dat had je ook in de handleiding kunnen opzoeken…..

Safira16v
        Deelnemer

Ok hartelijk dank voor je antwoord.maar die is op juiste peil.en als ik handleiding had stelde ik de vraag niet hier….

Haasje17
          Moderator

Vermoedelijk heeft jou Zafira een Apparte Koelmodule (ECU) deze bevindt zicht links onder de voorbumper.
            Deze ECU regelt het koelgedeelte in samenspraak met de motor ECU.

Dit lampje kan branden om diverse redenen, te laag niveau, defecte niveausensor (Als je Check control hebt zal ook je display hier een melding over geven).
            Het kan ook zijn dat de weerstand, ventilator of temperatuursensor defect is.

Het beste is dus even uitlezen met de opcom. (Letop zowel de MotorECU als de Koelmodule uitlezen(Mits aanwezig)).

Niet alle Zafira A en Astra G modellen hebben deze koemodule. Heb je naast de accu een bakje met daarin een aantal relais heb je géén koelmodule en werkt het via enkel de Motor ECU.

LETOP! Boven de accu zit ook een bakje met relais dat hebben alle modellen. (Dit is dus niet het bakje naast de accu)

Safira16v
            Deelnemer

Thnx net gekeken ik heb naast accu nix zitten wel boven mn accu een vierkant bakje en een rechthoekig bakje en een ronde buis.nou dan ga ik maar een apparaatje bestellen waar ik mee ken uitlezen…want mn vloeistof zit nog boven de helft gevuld…

computerbug
              Deelnemer

Is het niet een idee betreft op-com, met een van de leden contact te zoeken in u woon ->omgeving<-?, deze kan u dan ook wat verdere info verschaffen!

U zoekt een naam het dichtste bij u woonplaats en zoekt contact.

Arian Pos
                Deelnemer

In mijn Opel Zafira 1.4 gaat er tijdens het rijden het storingslampje branden, deze verdwijnt later weer binnen 100km of eerder. In hoeverre moet ik direct naar de garage, verbruik etc blijft hetzelfde.

7 berichten aan het bekijken - 1 tot 7 (van in totaal 7)
                • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.