vraag over zekering(houder)

Forumindex Forums Overige I.C.E. en navigatie vraag over zekering(houder)

  • Dit onderwerp is leeg.
5 berichten aan het bekijken - 1 tot 5 (van in totaal 5)
  • Auteur
    Berichten
  • #17208371
    Mortus
      Lid sinds:
      24 November 2005

      Ik heb een 50mm kabel lopen naar de accu. nu moet er een zekeringhouder tussen van 80A.

      Ik kan nergens glaszekeringhouders vinden waar 50mm inpast. en glasvezelzekering begint pas bij 100A?

      Zoek ik niet goed genoeg, of kan ik beter een hogere of lagere zekering nemen?

      :thumbup

      #17458138
      Roelof
        Lid sinds:
        30 June 2004

        Een in-kabel houder kan misschien lastig zijn, een schroefbare houder kent vele zekeringen.

        Maar inderdaad kan je dan beter 1 van 100A pakken. Uiteindelijk is de zekering nodig als er een kortsluiting ontstaat en niet je bekabeling gaat gloeien en je auto in de fik steekt.

        #17458139
        Vec Station
          Lid sinds:
          23 December 2007

          Gewoon een Wafelzekering houder ertussen

          deze zekering voorin is alleen om de kabel af te zekeren, tegen kortsluiting/overbelasting.
          aangezien je 50mm2 kabel hebt, mag deze gewoon 200A afgezekerd worden.
          Dus elke zekering onder de 200A doet netjes zn werk.

          #17458140
          groenetijger
            Lid sinds:
            13 December 2007

            Audison Connection heeft die zekeringhouders waar je 50mm2 in kan doen, en waar mini wafer zekeringen in kunnen. Zelf heb ik er ook eentje met 80A in zitten.

            Werkt perfect verder :)

            #17458141
            opel-devil
              Lid sinds:
              22 February 2007

              Wat voor versterker gaat dat heen dan?
              Je kun de amperage van de zekering bepalen naar hoeveel vermogen je in de auto hebt liggen.
              Als je maar een 200 rms versterker hebt bijv dan heb je in feite al genoeg aan een 16 ampere.
              Je kunt trouwens zekering blokken kopen (net zoals de distributieblokken maar dan met zekering) die dus wel een grotere diameter ingang hebben.

            5 berichten aan het bekijken - 1 tot 5 (van in totaal 5)
            • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.