vraag over aanjager astra f van 94

Forumindex Forums Modellen Astra vraag over aanjager astra f van 94

• Dit onderwerp is leeg.
13 berichten aan het bekijken - 1 tot 13 (van in totaal 13)
  • Auteur
    imported_piet
    Deelnemer

hey ,het is een tijdje geleden maar zit even met een vraag over de standen van de aanjager van de astra f van 1994 .

het volgende is aan de hand stand 1 en 2 doen het niet en stand 3 en 4 wel ligt aan de schakelaar of de weerstan ,en als het de weerstand is wie weet waar die zit.

ik hoor graag iets:D

soepkiepe
      Deelnemer

ik denk je weerstand, die zit als je de motorkap open doet direckt onder de vooruit in het midden als ik me niet vergis.
        onder die plastick afdekplaat, als je je rubber er af haalt kun je dat plastic omhoog halen en dan zie je hem wel zitten.
        die op mijn corsa was ook kapot, toen k hem er af had gehaald zag ik dat er 1 kabel los op lag, dus heb voor niks een nieuwe gekocht.
        je weerstand is zo klein dingetje waar je kabels op terecht komen.

volgens google zal hij er op je astra zo uit moeten zien.

imported_piet
        Deelnemer

thxs ,maar ik moet dan de hele zooi uitbouwen want mijn parafaan zit vast met de ruitenwissers ,maar goed we gaan morgen neuzen:)

wim-v6
          Deelnemer

Wisserarmen eraf en dan paravaan plaat eraf is wel het makkelijkste.

Willem

imported_piet
            Deelnemer

he die willem tijd niet gesproken :D:D ja zou idd het makkelijkste zijn;)

wim-v6
              Deelnemer

inderdaad de makkelijkste weg, anders sta je te tobben en trek je je vel weer van je handen…

effe snel is vaak niet sneller heb ik al gemerkt…

en nee, was effe Offline.

Willem

imported_piet
                Deelnemer

ja met wat geduld komen we er ook wel.

ben zelf ook niet veel erop meer ivm prive maar af en toe als ik tijd heb kom ik toch ff kieken:)

KadAstra-EF
                  Deelnemer

@soepkiepe wrote:

ik denk je weerstand, die zit als je de motorkap open doet direckt onder de vooruit in het midden als ik me niet vergis.
                    onder die plastick afdekplaat, als je je rubber er af haalt kun je dat plastic omhoog halen en dan zie je hem wel zitten.
                    die op mijn corsa was ook kapot, toen k hem er af had gehaald zag ik dat er 1 kabel los op lag, dus heb voor niks een nieuwe gekocht.
                    je weerstand is zo klein dingetje waar je kabels op terecht komen.

volgens google zal hij er op je astra zo uit moeten zien.

Dit is hem NIET !!

Deze heeft onder 4 rechthoekige pinnen.
                    De weerstand die Piet moet hebben heeft daar 5 ronde gaten.

Mijn uitleg:

Die met die 4 pinnen zijn niet meer te krijgen. Deze is ook voor een kachelaanjager met 3 standen.
                    Die met de 5 ronde gaten zijn voor kachelaanjagers die 4 standen hebben.
                    Piet: jij moet de weerstand met 5 ronde gaten hebben…..

Begrijp me niet verkeerd maar heb een hels karwei gehad om een weerstand te vinden die geschikt is voor mijn auto (met 3 standen) kreeg altijd die met die eerder beschreven 5 ronde gaten en daar had ik niets aan !

Groet, Rik ;)

soepkiepe
                    Deelnemer

oke, google loopt dus achter :P
                      deze kwam er uit toen ik astra f kachelweerstand intoetste.
                      bij de beschrijving stond ook dat het van astras van 91 tot 97 was.
                      ach heb ik ook weer wat geleerd ;)

KadAstra-EF
                      Deelnemer

@soepkiepe wrote:

oke, google loopt dus achter :P
                        deze kwam er uit toen ik astra f kachelweerstand intoetste.
                        bij de beschrijving stond ook dat het van astras van 91 tot 97 was.
                        ach heb ik ook weer wat geleerd ;)

je hebt helemaal gelijk hoor !!!

Alleen toen de Astra F opgewaardeerd is in 1994 (de F2 zeg maar) is ook de kachel mechanisme veranderd/opgewaardeerd……………..
                        Ik heb een Astra F uit 1992 en langzaam aan zijn er steeds meer onderdelen niet meer te krijgen voor de F1, waaronder dus de weerstand..

Groet, Rik ;)

imported_piet
                        Deelnemer

rik bedankt de mijne is inderdaad de f2 uitvoering goed om te weten anders had ik er dit weekend mooi opgestaan:P

KadAstra-EF
                          Deelnemer

@piet wrote:

rik bedankt de mijne is inderdaad de f2 uitvoering goed om te weten anders had ik er dit weekend mooi opgestaan:P

:thumb

Rik ;)

imported_piet
                            Deelnemer

vanmorgen op de sloop geneusd en heb er 2 gevonden en de 2e werkte ook :D was vrij vlot gebeurt sneller dan ik dacht dus ik kan de kachel weer fatsoendelijk gebruiken:D:D

13 berichten aan het bekijken - 1 tot 13 (van in totaal 13)
                            • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.