Forumindex › Forums › Modellen › Astra › Vraag n.a.v. Check engine lampje + foutcodes
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
15 januari 2012 om 19:15 #17245316
Ik kreeg onlangs steeds een check engine lampje op de Astra G. Dus ik dacht laat ik de EGR eens schoonmaken.
Dat heb ik vorige week ofzo gedaan, hij was redelijk viezig.
De storing kwam op in lagere toerentallen vanaf de 3e versnelling en verdween zodra ik m even doortrapte.Eerst nog wat problemen gehad met het optrekken, maar na twee vacuum slangen goed vast gedrukt te hebben, rijd ie weer prima.
Ik heb nu een paar dagen geen lampje gehad, maar gister kwam het lampje weer op.
Ik heb via OPCOM de fout codes uit gelezen ( 2 stuks )P0400 – uitlaatgas recirculatie probleem
P1335 –Maar de auto rijd gewoon lekker.
Wat zou het kunnen zijn en kan ik hier iets aan doen
15 januari 2012 om 20:31 #17975033welk motorblok heb je? is wel zo handig,
15 januari 2012 om 20:40 #17975034X17DTL astra-G
Willem
15 januari 2012 om 21:01 #17975035Klopt! Ik heb de motor die Willem noemt.
15 januari 2012 om 21:15 #17975036p0400 is inderdaad stroming EGR onjuist
p1335 is krukassensor geen signaal naar Diesel Computer
Willem
15 januari 2012 om 22:15 #17975037Voor de P0400 storing: Zou het dan zo kunnen zijn dat de tweeslangen verkeerd om zitten? zie foto 2
En kan ik die krukas sensor zelf checken?ik heb trouwens uitgelezen met de motor af, enkel contact aan.
maar later ook met draaiende motor.15 januari 2012 om 22:22 #17975038Vervangen is de enige optie… storing kan ook gegeven worden omdat de motor uit stond tijdens uitlezen..
EGR kan verkeerde aansturing zijn, dat durf ik niet te zeggen, kan ook een plakkende EGR zijn..
Willem
16 januari 2012 om 08:11 #17975039Thanks Willem!
Ik ga eens even op speurtocht uit.
kan het kwaad dat de sensor een storing geeft?16 januari 2012 om 21:02 #17975040als je er mee doorrijd kan het grotere problemen veroorzaken…
Willem
16 januari 2012 om 21:24 #17975041oei … dat willen we niet!
Kan ik uitsluiten dat de krukas-storing komt doordat ik de motor uit had staan tijdens het uitlezen?
En ik heb nog een vraagje over de EGR, moet dat middelste, uitstekende, gedeelte makkelijk met de hand te bewegen zijn?
dat heb ik eigenlijk niet goed geprobeerd te checken na het schoonmaken.16 januari 2012 om 21:25 #17975042testapparatuur met draaiende motor uitlezen..
17 januari 2012 om 07:00 #17975043Dank voor alle info Willem!
Ik ga voor de zekerheid nog even uitlezen vanavond of morgen en opzoeken waar ik voor een mooie prijs aan een nieuwe kan komen.
En heb jij of een ander forumlid toevallig ook een idee over mijn EGR vraagje?@Dantji wrote:
En ik heb nog een vraagje over de EGR, moet dat middelste, uitstekende, gedeelte makkelijk met de hand te bewegen zijn?
dat heb ik eigenlijk niet goed geprobeerd te checken na het schoonmaken.Dan weet ik of ik daar ook nog een keer naar moet kijken.
Klopt het dat ik deze sensor moet hebben?
gevonden via carpartsdirect.nl
GENERAL MOTORS 09 118 150
OPEL 62 38 10123 januari 2012 om 09:00 #17975044EGR nogmaals grondig schoongemaakt, en het lampje blijft uit.
Auto houd ook niet meer in.23 januari 2012 om 15:53 #17975045dan heeft t toch daar aan gelegen..
Willem
23 januari 2012 om 16:26 #17975046Ik hoop idd. dat dit het even was Wim :)
Ik heb net het diesel filter vervangen, de oude was volgens mij best vies …
Een paar hikjes bij het starten, maar hij liep snel weer stationair.Het nieuwe oliefilter ligt ook al klaar, maar volgens mij heb ik daar een speciale dop voor nodig…
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.