vraag ivm verlagen

Forumindex Forums Modellen Corsa vraag ivm verlagen

  • Dit onderwerp is leeg.
20 berichten aan het bekijken - 1 tot 20 (van in totaal 20)
  • Auteur
    Berichten
  • #17249500
    corsa14slow
    Deelnemer
      Lid sinds:
      3 December 2011

      ja weer een verlaging topic, ik weet het ;)

      hallo, ik heb een al lang knagende vraag over het verlagen van m’n auto.
      ik ben op dit moment van plan om een GSI setje van de sloop te plukken (20mm) en onder m’n corsa b te plaatsen.
      alleen heb ik wielen er onder zitten met ET 35 165/65/14

      nu weet ik dat ik aan de voor kant een zee aan ruimte heb om daar nog lager dan GSI te gaan verlagen >30mm,
      alleen achter heb ik zo me twijfels. Aangezien ik ook regelmatig met 4 á 5 man in de auto zit wil ik wel zonder problemen de eindbestemming halen :D

      hier de foto’s:

      iemand een idee? gaat dit zonder problemen goed? of wordt het sowieso de wiel kasten uitrollen?

      mvg, corsa14slow

      #18035428
      McKaamos
      Deelnemer
        Lid sinds:
        10 December 2009

        Sja, het blijft gok-werk, maar ik verwacht dat het wel goed komt.

        Ik heb 195/50/15 onder m’n Corsa liggen, met GSi veren (het is zelfs een GSi ;) ) op 15x6J ET49 velgen.
        Dat gaat bij mij goed. dus ik verwacht geen problemen.
        Als we even terug rekenen, heb jij nu ((195-165)/2=15mm, 49-35=14mm, 15-14=1mm) 1milimeter verder naar binnen als ik heb.

        Als je toch problemen hebt, kan je altijd bump-stops monteren :)

        Trouwens, ik zou geen GSi veren van de sloop plukken.
        Koop gewoon een setje nieuwe vervangingsveren bij een automaterialenzaak (vragen naar de veren voor een 1,6 GSi versie).
        Kost je de kop niet, en dan heb je verse veren.
        Je zit altijd met slap worden van veren na verloop van jaren. Het is misschien niet veel, maar het is er wel.
        Daarbij kan het zo zijn dat de ene kant van de auto lager hangt dan de andere kant, als er b.v. altijd maar 1 persoon in gereden heeft. Dat komt de wegligging niet ten goede.

        #18035429
        robert_corsa
          Lid sinds:
          16 May 2009

          jahoor, kan gewoon.

          #18035430
          corsa14slow
          Deelnemer
            Lid sinds:
            3 December 2011

            GSI schokdempers zijn toch ook anders ten opzichte van een niet GSi demper?
            aangezien ik maar 20mm lager ga weet ik dat het zonder problemen met de oude dempers kan maar het is toch beter om ook de dempers mee te nemen?
            en wat is weet kost 1 veer voor een niet gsi al 80 euro…
            maar ik ga nu denk ik eerst de veren pakken en dan als het toch moet ga ik er dempers bij zoeken.
            weet weer voor eventjes genoeg, thanks!

            #18035431
            Corsa_GSi
            Deelnemer
              Lid sinds:
              30 June 2004

              De dempers van een GSi of Sport zijn iets stugger dan de standaard dempers.
              De veren van een GSi of Sport verlagen een standaard Corsa met 15mm.

              Misschien toch beter een verlagingssetje te nemen met veren en dempers voor jouw auto die 30mm verlagen.

              Gezien de bandenmaat verwacht ik geen problemen na de verlaging.

              #18035432
              2e-c14nz
                Lid sinds:
                5 June 2009

                Het voordeel aan btjes is dat de wielkasten vrij diep zijn. Mochten je banden en velgen niet te breed zijn dan kun je best laag gaan.

                #18035433
                corsa14slow
                Deelnemer
                  Lid sinds:
                  3 December 2011

                  Setje besteld: 40/30 van AP. Ga denk ik wel GSI dempers zoeken. Maar eerst kijken of het er mooi onder staat ;)
                  Het zijn 6J wielen.
                  Over 2 weken gaan ze er onder.

                  #18035434
                  robert_corsa
                    Lid sinds:
                    16 May 2009

                    dat komt wel goed, je heb een fijne veer uitgekozen.
                    je kunt beter gaan voor gsi dempers, vooral nu je toch een stuk lager gaat.
                    ik zou wel bijna nieuwe schokbrekers nemen in dit geval.

                    #18035435
                    corsa14slow
                    Deelnemer
                      Lid sinds:
                      3 December 2011

                      ben ik ook naar opzoek, alleen zie ik geen verschil tussen de normale en gsi/sport demper. dus misschien dat ik toch maar AP dempers erbij ga halen, maar eerst even kijken hoe het staat en je kunt volgens mij ook zonder enkele problemen met standaard schokdempers tot 4cm verlagen :D

                      #18035436
                      robert_corsa
                        Lid sinds:
                        16 May 2009

                        dat kan idd. had mijn astra g verlaagd met 40.30 ap veren. reed prima, maar in de bochten merk je wel dat de schokbrekers niet zoveel meer doen.

                        #18035437
                        corsa14slow
                        Deelnemer
                          Lid sinds:
                          3 December 2011

                          hoezo in de bochten? dat je zowat het gevoel hebt dat je op 2 wielen de bocht door gaat? dat wil ik juist niet wil lekker vlot een bocht door scheuren zonder dat de auto zoveel kantelt. er komt trouwens ook een gsi stabi. stang van de sloop op, en zit te denken aan een veerpootbrug voor boven en onder…

                          #18035438
                          McKaamos
                          Deelnemer
                            Lid sinds:
                            10 December 2009

                            Dan kan je het beste op zoek gaan naar een leuke gas+olie monotube set.
                            Heb een tijdje terug hier nog een heel verhaal er over opgehangen.

                            Komt er op neer dat de combi gas+olie helpt om een prettige rit te behouden, maar de grote zuigerdiameter en hoge gasdruk zorgen dat de auto niet zo erg kantelt.
                            Een mooie set van H&R zou leuk zijn. Bij vaste verlaging kan je het beste een zgn “Cup Kit” van H&R pakken.
                            Voordeel is dat daar Bilstein en Eibach technologie in zit, dus heb je meteen iets goeds in huis tegen een wat minder hoog prijskaartje (niet dat H&R direct goedkoop is, maar goedkoper als Eibach en Bilstein los kopen)

                            #18035439
                            corsa14slow
                            Deelnemer
                              Lid sinds:
                              3 December 2011

                              Haha, klopt dat verhaal zag ik inderdaad voorbij komen. Thnks voor die info!

                              #18035440
                              corsa14slow
                              Deelnemer
                                Lid sinds:
                                3 December 2011

                                Update!
                                na een langzame/langdurige computer upgrade kon ik weer foto’s uploaden…
                                veren zitten er onder tussen al ruim een maand eronder en moet zeggen dat het zeer lekker rijd, veel meer grip gevoel op de snelweg king:
                                rij ook nog steeds met de originele schokdempers..
                                achter gaat het allemaal maar net, heb met een test net 3/4 mm ruimte tussen band en wielkast rand, dus deze kan niet nog lager zonder aanpassing van de wielkast.

                                foto’s:

                                nu nog de facelift-bumper er goed op plaatsen want die zit te ver naar voren wat ook zichtbaar is op de foto…

                                #18035441
                                Xirokz
                                  Lid sinds:
                                  18 June 2012

                                  Misschien een ultiem domme vraag…. maar wat is het verschil in hoogte of je je auto bv. 40 mm verlaagt met alleen veren, of 40 mm met een schroefset?
                                  Of heeft dit alleen met stugheid van de vering te maken?

                                  #18035442
                                  corsa14slow
                                  Deelnemer
                                    Lid sinds:
                                    3 December 2011

                                    veren = hoogte
                                    dempers = stugheid
                                    maar volgens mij verandert de stugheid ook “iets” door verlagingsveren

                                    #18035443
                                    McKaamos
                                    Deelnemer
                                      Lid sinds:
                                      10 December 2009

                                      Veren is omlaag idd.
                                      Dempers worden ook permanent verder ingedrukt en worden stugger omdat de inwendige druk hoger wordt. Die verhoogde druk is niet goed voor dempers als dat permanent is. Nu valt het met een beetje verlaging wel mee, maar als je echt ver zakt klappen de seals rond de demperstangen er uit en loopt de olie er uit.

                                      Daarbij is de slaglengte te lang voor echt korte veren (na 30mm zakken kan dat gebeuren) en komen de veren los in de schotels te liggen zodra je de auto opkrikt. Dat is APK afkeur.

                                      Daarom moet je dus met flinke verlaging minstens kortere dempers monteren. Enerzijds vanwege de APK afkeur en anderzijds vanwege te verhoogde inwendige druk in de dempers.

                                      Dat is de hele reden dat mensen schroefsetjes kopen.
                                      Als je goed omlaag wil, is het trouwens wel weer sterk af te raden om goedkope schroefsetjes te nemen want ook daarin verhoogt de druk eigenlijk teveel omdat de dempers nagenoeg gelijk zijn aan origineel. De veren komen alleen niet los te liggen vanwege het hulpveertje die er altijd op zit bij een schroefset.

                                      #18035444
                                      corsa14slow
                                      Deelnemer
                                        Lid sinds:
                                        3 December 2011

                                        zolang mijn veren niet los liggen en mijn dempers niet lek zijn, blijf ik wel ff lekker door rijden :D

                                        #18035445
                                        robert_corsa
                                          Lid sinds:
                                          16 May 2009

                                          heb ook tijdje terug een ap set besteld, veren en dempers.
                                          volgende week donderdag komen ze erop:D

                                          #18035446
                                          corsa14slow
                                          Deelnemer
                                            Lid sinds:
                                            3 December 2011

                                            Nice! Ben benieuwd wat je van AP vind als je het er onder hebt ;)

                                          20 berichten aan het bekijken - 1 tot 20 (van in totaal 20)
                                          • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.