voorverwarming werkt amper

Forumindex Forums Techniek Ecotec voorverwarming werkt amper

  • Dit onderwerp is leeg.
3 berichten aan het bekijken - 1 tot 3 (van in totaal 3)
  • Auteur
    Berichten
  • #17208101
    sebbe
    Deelnemer
      Lid sinds:
      25 November 2005

      moeilijk starten:

      Hallo, mijn moeder rijd met een zafira 2.0DTL van 2000 met 230.000km.

      bij koude motor voorgloeit hij ongeveer 4 a 5sec, maar bij deze start de motor niet, tenzij lang aandringen. Als je 3 a 4 maal voorgloeit dan start hij wel goed.
      Als de motor een beetje gedraaid heeft en je zet hem uit en je start terug, niets aan de hand, wacht je een half uurtje dan start hij weer moeilijk, dan gaat de voorgloei helemaal niet.

      Hij is daarvoor al verschillenden malen binnen geweest bij opel, maar tot op heden heeft hij het nog steeds. Blijkbaar zou hij dit al doen vanaf het begin, als ik de vorige eigenaar mag geloven.
      Als ik hem voor de eerste keer start en ik voorgloei geen 3 a 4 keer, dan start hij moeilijk en komt er ook blauwe rook uit: verwijst naar olieverbruik. Als de motor warm is dan rookt hij niet tijdens het rijden.

      Weet iemand wat dit zou kunnen zijn?

      #17450058
      wim-v6
      Deelnemer
        Lid sinds:
        12 August 2005

        Deze Blauwe rook is GEEN olieverbruik!!!!!

        Dit is slecht verbrandende dieselolie!! (parafine rook)

        dit komt omdat de verbrandingsruimte niet goed worden voorverwarmd.

        Zijn de gloeiers of de stuurmodule hiervan al eens vervangen??

        Willem

        #17450059
        sebbe
        Deelnemer
          Lid sinds:
          25 November 2005

          Hallo, de gloeikaarsen zijn verniewd, de stuurmodule: dit is een klein module die naast de batterij zit vermoed ik? Die heb ik al eens omgewisseld met die van een 1.7DTL motor van een astra, maar bleef hetzelfde.

          Opel dealer vind het niet, is al verschillende malen binnen geweest voor dit probleem, nu zeggen ze me dat hij terug binnen moet omdat het waarschijnlijk aan de dichtingen ligt van de verstuivers, maar dat lijkt mij zo vreemd.
          Als ik 3 a 4 keer voorverwarm dan start hij prima.

        3 berichten aan het bekijken - 1 tot 3 (van in totaal 3)
        • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.