Forumindex › Forums › Modellen › Calibra › vooruit vervangen van calibra
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
25 november 2010 om 16:55 #17228945
ik heb interesse in een calibra:wub. echter heeft deze een kapotte voorruit waardoor die niet door de apk komt:swear.
heeft iemand ervaring met het vervangen van een voorruit?
enig idee wat het kost? carglas is duur en wordt denk ik toch laatste optie.als iemand een voorruit heeft liggen en hem wilt verkopen laat het maar weten, kan altijd nog bij mij in de buurt de ruit laten lijmen eventueel bij een bedrijf.
ik hoor het wel;)
25 november 2010 om 17:40 #17765168Ik heb me laten vertellen dat ruitjes voor een Calibra erg duur zijn. Al gauw 1200 euro voor de achterruit (grootste stuk glas in de auto).
Na even op Marktplaats te hebben gekeken vond ik deze voor 2 tientjes: http://link.marktplaats.nl/395493216
25 november 2010 om 18:34 #17765169Tja 20euro… Is het slim een 2de handse???
Is het niet beter om tog even te zoeken na een nieuwe voor tegen de 100euro ik noem maar iets?
Ik heb tog liever iets duurder…. maar dan weet ik wel zeker dat het weer goed is het is tog je voorruit waar je altijd door kijkt…25 november 2010 om 18:38 #17765170AnoniemLid sinds:
1 January 1970hmmbeetje vreemde berdenering
dat je liever 1 hebt die wat duurder is???een raam is een raam
dingen verrotten /veroesten niet;)
ding is er zelf wel weer in te plakken
als je het oude raam maar even goed schoonmaakt voor t lijmen gaat dat prima:thumbup
t ergste is de oude ruit eruit halen;)
25 november 2010 om 18:41 #17765171als de ruit goed is maakt het niet uit. dan heb ik liever n ster in n ruit van 20 euro als van 100. kapot gaat die toch. of die nieuw is of 2de hands.
maar 1200 euro is wel heel duur:fy1
toevallig niemand die een ruit zelf al heeft vervangen.de auto waar het om gaat kost 1250 euro zonder apk en met kapotte voorruit en met apk 1650euro.(dus voorruit vervangen).
wil gewoon weten of het de moeite waard is de auto op te halen zonder apk etc en dan zelf de voorruit te laten maken en apk er op te zetten.
25 november 2010 om 18:41 #17765172gewoon kopen die cali
even wa plus verzekeren en tijdje daarna laat je een nieuw raam er in zetten
beter niet bij carglass want dan betaal je een stuk meer zelf
hier zit 1 dan betaal je gewoon eigen risico van 7 tientjes
zegt ie dat ie een sterretje wou repareren en dat ie doorscheurde dan hoef je geen 140 te betalen25 november 2010 om 18:43 #17765173origineel gepost door louwe 16 klepper
hmmbeetje vreemde berdenering
als je het oude raam maar even goed schoonmaakt voor t lijmen gaat dat prima:thumbup
indd moet een penswerk zijn ze er uit te halen.
emiel zei ook dat het toch best prijzig was ruiten helemaal schoon te maken en te ontvetten enzo(teminste als dat het zelfde gaat als bij de vrachtwagen).25 november 2010 om 18:44 #17765174origineel gepost door corres
gewoon kopen die cali
even wa plus verzekeren en tijdje daarna laat je een nieuw raam er in zetten
beter niet bij carglass want dan betaal je een stuk meer zelf
hier zit 1 dan betaal je gewoon eigen risico van 7 tientjes
zegt ie dat ie een sterretje wou repareren en dat ie doorscheurde dan hoef je geen 140 te betalener zit op het moment geen apk op:(
anders had ik het indd zo kunnen doen.
en om door de apk te komen moet de ruit vervangen worden25 november 2010 om 18:47 #17765175maar er staan hier een paar plaatjes van calibra’s te koop op het forum voor weinig MET apk waarom dan dee zonder voor 1250???
26 november 2010 om 07:47 #17765176Ken wel een gozer hier in den haag die mijn ruit heeft vervangen. Die jonge werkt bij carglass maar doet het buiten zijn werk. Alles totaal was volgens mij 300 of 350 euro incl oude demonteren en nieuwe rubber alles! De nieuwe ruit zat inbegrepen in de prijs. Weet niet waar haasmees ergens ligt :p
26 november 2010 om 12:01 #17765177AnoniemLid sinds:
1 January 1970origineel gepost door j3113
origineel gepost door louwe 16 klepper
hmmbeetje vreemde berdenering
indd moet een penswerk zijn ze er uit te halen.
emiel zei ook dat het toch best prijzig was ruiten helemaal schoon te maken en te ontvetten enzo(teminste als dat het zelfde gaat als bij de vrachtwagen).tubbetje kit kost mischien 2 tot 3 tientjes
als je dan de rubbers heel houd
zijn dat je kostten;)
dus zo erg is het ook weer nieten ja t is ff n klusje om de oude ruit er uit te peuteren zonder juist gereedschap
maar t is wel te doen
heb zelf ook wel es n voor raam gedaanwas enkel n e kadett ipv vectra;)
26 november 2010 om 13:18 #17765178Een ruitrubber hou je onmogelijk intact, deze zul je ook zeker moeten vervangen.
Maaruh, 1250 zonder ruit en apk of 1650 met ruit en apk zou ik gewoon voor de laatste gaan hoor, weet je iig dat hij weer een vol jaar apk heeft en dat de rest goed is, voor zover een APK betrouwbaar is dan….
26 november 2010 om 16:45 #17765179ja indd dan is 1650 nog niet zo gaat. ga zowieso nog wat proberen af te pingelen.
maar deze ruit zit gelijmd en de oude ruit moet je er uit snijden zoals mij is verteld, er is niemand dit zelf al een heeft geprobeerd of laten doen door carglas?
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.