Voorstelling

Forumindex Forums Modellen Vectra, Signum Voorstelling

3 berichten aan het bekijken - 1 tot 3 (van in totaal 3)
  • Auteur
    Berichten
  • #18371814
    GermanSheperd
    Deelnemer
      Lid sinds:
      22 January 2020

      Beste forum,

      als Opel liefhebber uit het diepe West-Vlaanderen wil ik dit forum werkelijk feliciteren !

      Ik ben er 53 en zoals velen hier blij me hier te kunnen aanmelden.

      Ik zocht reeds lang een goede Vectra GTS automaat ( door rugproblemen kan ik nog met moeite een koppeling intrappen ),

      en had ook een paar voorstellingen bij mijn zoektocht.

      Zoals beschreven een automaat en liefst zonder trekhaak, die plaats ik zelf daar ik dan ook weet wat er mee gedaan word.

      Benzine Euro 4 ( LEZ in Gent waar mijn 83 jarige moeder woont )

      Airco

      CC.

      En weinig kilometers!

      Dus m.a.w. veel geduld en goed zoeken maar uiteindelijk deze gevonden :

      IMG_0259

      IMG_0262[5037]

      IMG_0260[5033]

      IMG_0261[5035]

      Hij is al wat ouder, 2003, van 1e eigenaar met volledig onderhoudsboekje waarbij

      de service interval op 10.000 kms staat, rookvrij en nergens roest.

      Het is een Z22SE met aangepaste ketting, werd toen veranderd op aanraden van de dealer.

      Gekocht met 113.500 kms en ondertussen 116.000 kms

      Heeft alles wat ik wou en heb hem eindelijk, in de te enge garage, eens kunnen polieren :good:

      Reeds gedaan :

      EGR afgedopt.

      Kofferklep bijgeregeld.

      Koplampen gepolierd.

      Voor mezelf nog eens zelf groot onderhoud gedaan inclusief 3X automaatbakolie wissel.

      Nieuwe actieve interieur filter.

      Met Op-Com fouten uitgelezen en vastgesteld dat men bij inschakelen contact de dimlichten continu kan laten branden zoals bv Volvo.

      Ik heb dit niet geactiveerd.

       

      Minpunten :

      Foutmelding PDC ” low voltage circuit” maar de PDC functioneert blijkbaar daar als men ze test door tijdens “contact aan op R” voelt men ze alle lichtjes tikken?

      Bij het inleggen van de “R” stand klinkt een gong en het symbooltje in het display, druk ik de toets in is het weg, is wel vervelend en ik weet dat ik dit kan stilleggen via Op-com maar ik ben nogal ouderwets en dus OEM ingesteld;)

      NCDC 2013 blijft het scherm bij inschakelen contact zwart/wit met het Opel logo?

      Voortrein kraakt minimaal bij verkeersdrempel ( wagen werd blanco gekeurd )?

       

       

      Verbruik valt best mee, gemiddeld 8,8 liter bij normale rijstijl.

      De Vectra bolt heerlijk en de 146 pk zijn voor mij meer dan genoeg.

      Zo, ik heb geprobeerd mezelf en de Vectra zo goed mogelijk te beschrijven en hoop hier nog veel ervaringen te mogen opdoen en van mijn zijde ook bij te staan met mijn ervaringen.

      Grts en veilige kilometers!

      Paul

      #18371825
      Huiting88
      Deelnemer
        Lid sinds:
        10 March 2015

        Mooie wagen paul, ik wou destijds ook voor een automaat gaan maar toch voor de handschakel gegaan

        Mijn koplampen wil ik ook iets mee doen want ze zijn vochtig van binnen maar lijkt me nogal een lastig klusje

         

         

        #18371832
        GermanSheperd
        Deelnemer
          Lid sinds:
          22 January 2020

          Hallo,

          de koplampen openen en drogen en juist weer afdichten vraagt wel wat geduld maar het is goed te doen.

        3 berichten aan het bekijken - 1 tot 3 (van in totaal 3)
        • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.