voordeel composet?

Forumindex Forums Overige I.C.E. en navigatie voordeel composet?

  • Dit onderwerp is leeg.
5 berichten aan het bekijken - 1 tot 5 (van in totaal 5)
  • Auteur
    Berichten
  • #17207922
    corsajeroen
      Lid sinds:
      1 January 2008

      hoi
      Kheb een corsa C en kheb tijd geleden me voordeur speakers vervangen door 300 watt dacht ik. Maar nou lees ik elke keer wat over een composet, dat veel mensen dat inbouwen. Maar wat is dit eigelijk precies? Is et geluid dan gewoon veel beter ofzo? en is dit gewoon aantesluiten op de standaart radio?

      gr jeroen

      #17446687
      Roelof
        Lid sinds:
        30 June 2004

        Een Compo set is niets anders dan een 2-weg speaker waarvan de tweeter als een los onderdeel erbij zit. De tweeter kan je dan anders plaatsen om het geluid ervan beter gericht te krijgen en/of een breder geluidsbeeld te krijgen. Vaak zit er een beter filtersysteem bij en heb je altijd de optie voor een beter filtersysteem.

        Maar 300 watt voor een deurspeaker (16cm)…… geloof het maar niet, die gaan echt roken als je er 300 heuse watten op zet.

        #17446688
        x-tinction
          Lid sinds:
          12 October 2008

          hij heeft gewoon gekeken denk ik naar de piek van de boxen
          En soms zitten ook in composets 2 speakers met 2 tweeters

          #17446689
          corsajeroen
            Lid sinds:
            1 January 2008

            ok ja kheb idd gewoon gekeken naar de piek staat 300 op (klinkt in elk geval beter dan standaard daar ging et om) Maar kheb al losse tweeters liggen die er nog bij moeten met zo’n filter dus eigelijk heb et geen nut dat ik een composet ga nemen

            #17446690
            Powercorsa
              Lid sinds:
              26 October 2007

              Een compo set is op elkaar afgesteld, zal dus in de meeste gevallen een beter geluid geven.

            5 berichten aan het bekijken - 1 tot 5 (van in totaal 5)
            • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.