Forumindex › Forums › Modellen › Ascona › Vooras stabilisator
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
10 november 2008 om 10:22 #17208033
Heeft er iemand tekeningen/foto’s van een zware of rally uitvoering. van de voorste stabilisator. Heb begrepen dat het de wegligging veel kan verbeteren van een schokdemperfabriek uit Veghel:vertag
10 november 2008 om 10:50 #17448242Ken ik niet , maar ik heb een zware van bilstein onder mijn race manta en dat maakt een heel verschil:thumbup
Die uit veghel is voor mij onbekend ,maar ben wel benieuwd.10 november 2008 om 15:54 #17448243een 2e originele eronder bevestigen word ook weleens gedaan.
10 november 2008 om 20:14 #17448244ik rij het liefste zonder:P geeft net wat meer grip
10 november 2008 om 20:16 #17448245origineel gepost door Jaccoooo
een 2e originele eronder bevestigen word ook weleens gedaan.Heb je daar ook foto’s van toevallig? Hoe zit dat dan gemonteerd?
10 november 2008 om 20:24 #17448246Een 2e heb ik er ook al onder moet er voor apk onderuit stuurstang komt ertegen als auto helemaal uitgeveerd is en maximaal gestuurd.
10 november 2008 om 21:12 #17448247wij deden het ook bij rally auto’s. Nooit gezeik gehad met APK of zo………….
11 november 2008 om 16:24 #17448248hoe kom je aan een dikkere dan? biesheuvel????
ik zou dat ook wel eens willen zien met 2 stangenen het is volgens mij geen gewoon staal dus zelf maken zit er ook niet in
11 november 2008 om 19:28 #17448249Ik heb ze via bilstein gekocht.
Ik had een set voor voor en achter.12 november 2008 om 17:06 #17448250http://www.manta-b.de/strauss/neues/stabi_kit.htm
misschien zoiets:thumbup
12 november 2008 om 18:12 #17448251origineel gepost door mantaroel
http://www.manta-b.de/strauss/neues/stabi_kit.htm
misschien zoiets:thumbup
Dit komt bij bilstein vandaan.
12 november 2008 om 18:48 #17448252dat is best geld voor 2 van die stangetjes
12 november 2008 om 19:20 #17448253origineel gepost door larsjeG40
dat is best geld voor 2 van die stangetjesHmm, als je veel geld aan pk´s en velgen en achteras en remmen uitgeeft dan zijn die 500 euro van zo´n stabilisatorstangenset toch in verhouding niet zo duur.
14 november 2008 om 14:52 #17448254nou vind ik wel aangezien het verschil nooit echt zo onwijs veel zal zijn
en wat zit hier nou voor techniek in? het is gewoon een massa product14 november 2008 om 19:33 #17448255Ik vind het ook best veel geld maar mij is verteld door Intrax (schokdemperfabrikant) dat dit veel scheelt. Dit was het eerste wat hij mij vertelde dat een goede stabilisator veel “rol” over de voorkant voorkomt.;)
14 november 2008 om 19:42 #17448256tis veel geld voor een stukkie ijzer,maar als je hard wilt gaan is een goed sturende (en remmende) auto belangrijker dan een dikke tuf.
ik zou mijn rallyauto achter wel iets stijver willen, maar de veren (ingekorte voorveren)en schokkers(bilstein rally)zijn hard genoeg,zijn daar ook stabi’s voor te krijgen,of beter nog te maken.14 november 2008 om 21:11 #17448257origineel gepost door Jaccoooo
tis veel geld voor een stukkie ijzer,maar als je hard wilt gaan is een goed sturende (en remmende) auto belangrijker dan een dikke tuf.
ik zou mijn rallyauto achter wel iets stijver willen, maar de veren (ingekorte voorveren)en schokkers(bilstein rally)zijn hard genoeg,zijn daar ook stabi’s voor te krijgen,of beter nog te maken.Ik hoef het je denk ik niet te zeggen, maar doe het toch. Hoe stugger je de Ascona achter maakt , hoe minder de wegligging zal zijn(vooral grip).
14 november 2008 om 21:52 #17448258hoe bedoel je?
dat de vering en demping niet harder moet dat begrijp ik,maar hij mag van mij wel iets minder overhellen,vooral op het moment als je na de drift weer grip krijgt,vind ik dat de carrosserie behoorlijk heen en weer schud,(om het simpel uittedrukken)dit zou van mij wel iets minder mogen,en mijn idee was dat een stuggere stabi achter dit zal verbeteren.
als jij een andere visie hebt hoor ik het graag.15 november 2008 om 07:34 #17448259origineel gepost door m400
origineel gepost door Jaccoooo
tis veel geld voor een stukkie ijzer,maar als je hard wilt gaan is een goed sturende (en remmende) auto belangrijker dan een dikke tuf.
ik zou mijn rallyauto achter wel iets stijver willen, maar de veren (ingekorte voorveren)en schokkers(bilstein rally)zijn hard genoeg,zijn daar ook stabi’s voor te krijgen,of beter nog te maken.Ik hoef het je denk ik niet te zeggen, maar doe het toch. Hoe stugger je de Ascona achter maakt , hoe minder de wegligging zal zijn(vooral grip).
Ben ik met je eens voor een rally auto, maar voor een circuit auto op een droge baan heeft het wel zin.Met een natte baan wil je hem ook iets minder stug hebben.
15 november 2008 om 15:49 #17448260De stabi achter zal het overhellen niet weg nemen, eerder nog meer de grip laten verdwijnen daar (zoals bekend) de stabi beide wielen naar beneden wil drukken. Als je dan een toch een stuggere wil monteren zal je zachtere veren moeten monteren om de grip te bewaren.
Het overhellen ligt voornamelijk voor, dus zul je eens naar de mogelijkheden voor moeten kijken.15 november 2008 om 16:37 #17448261Als je achter meer grip wilt moet je de panhardstang vervangen door een Mumfordlink gaat je rolcenter van naar beneden http://www.lescanfield.info/rear_geometry.htm effe deze site checken. Het is effe werk om het onder je auto te krijgen
15 november 2008 om 19:04 #17448262jezus die mumfordlinks zien er wel erg professioneel uit vraag me alleen af of het echt zo veel beter is als een Z link (watt link)
15 november 2008 om 20:25 #17448263M400, laat toch doen, als ze denken dat minder overhellen ook altijd beter is, wordt het verschil tussen hun en ons alleen nog maar wat groter :jerry
en circuit auto op droge baan: bla bla bla :P
15 november 2008 om 20:41 #17448264Okee, je hebt gelijk, heb me een beetje laten meeslepen……Zal het niet meer doen:D:D:D
15 november 2008 om 22:39 #17448265origineel gepost door mr-turbo
M400, laat toch doen, als ze denken dat minder overhellen ook altijd beter is, wordt het verschil tussen hun en ons alleen nog maar wat groter :jerrygaan jullie ook rally’s rijden dan:P
ik probeer met mijn posts uittevogelen of er nog want winst te behalen is op gebied van wegligging,ik dacht dat er achter nog wel wat te verbeteren viel,maar als ik dat hier zo hoor werkt dat juist averechts.
maar dan rijst mijn vraag hoe komen jullie aan die wijsheid,ervaring?op welk gebied?
begrijp me niet verkeerd,ik wil graag iets van iemand aannemen,maar wil graag weten hoe men aan deze wijsheid komt.
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.