Forumindex › Forums › Overige › APK & RDW › Vooras Kadett
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
11 november 2008 om 21:42 #17208051
Bij mijn zoon zijn Kadett C 1200 is een huls ( binnenzijde spiraalveer) waar de aanslagrubber in zit totaal verrot.
Is dit nu een afkeurpunt of niet. 2 Apk keurmeesters gevraagd, 2 verschillende antwoorden.12 november 2008 om 18:41 #17448979Is helaas wel afkeur.
‘Wat moet ik nu precies onder ‘veerschotel’ verstaan?’
Er zijn veel constructies waarbij het moeilijk blijkt om te bepalen wat als veerschotel beschouwd moet worden. Over het algemeen kan gesteld worden dat, buiten de McPherson veerpoot om, datgene als veerschotel geldt dat direct dient ter ondersteuning van de schroefveer. Dit moet gezien worden over één complete winding van de veer én over een hoogte van de veerdikte ter plaatse van de eerste winding (zowel boven als onder). Alles wat binnen de 10 centimeter daaromheen zit is veerbevestiging .
23 januari 2009 om 22:24 #17448980volgensmij is het geen afkeur want bij meer als de helft van de c kadett s is hij rot of zit er al geen rubber meer in
is een toren die de aanslagrubber vast houd
zit tussen de veer in met of zonder deze zit de veer gewoon vast en kan ze nergens heen.is puur alleen voor de aanslag24 januari 2009 om 12:31 #17448981Is ook alleen voor de aanslag maar het is ook een deel van de veerschotel,als je het verhaaltje hierboven goed leest zie je dat alles wat binnen 10 cm van het 1e gedeelte van de veer zit tot de veerschotel behoort en niet doorgeroest mag zijn.
Ik keurde het vroeger ook gewoon goed totdat ik er op de verkeerde manier achter kwam dat het echt niet mag :D
24 januari 2009 om 12:57 #17448982aldoende leert men
haha:mad:24 april 2009 om 19:29 #17448983bij meerdere van mij c kadetts zijn die dingen ook verrot. nog nooit last van gehad met apk,
wat nu als ik die hele zooier gewoon uit haal?
wat er niet is, is ook niet verrot( en bij velagen zit dat ding toch in de weg)
25 april 2009 om 21:19 #17448984Wat niet weet wat niet deert.
Vaak is het bovenste gedeelte niet doorgeroest dus zou je ook links en rechts de roest eraf kunnen slijpen dan een plaat op het restant van de (omgekeerde) toren lassen en daar een silent blok met een draadeind in schroeven dan is het gewoon aangepast ten behoeve van de verlaging en er staat nergens in de regels dat dat niet mag. -
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.