Voltage op Nokkenasstekker vanaf ECU

Forumindex Forums Modellen OPC-Modellen Voltage op Nokkenasstekker vanaf ECU

9 berichten aan het bekijken - 1 tot 9 (van in totaal 9)
  • Auteur
    Berichten
  • #18389697
    JayJay
    Deelnemer
      Lid sinds:
      8 June 2020

      Ik ben bezig mijn auto te herstellen. Er zit een Z18XE in. Heb de auto een complete grote beurt gegeven, incl. distributie set, omdat onbekend was, wanneer dit voor het laatst gedaan was.  Tijdens dit werkje kwam ik erachter, dat de bedrading van de nokkenas sensor geheel bloot lagen; dus isolatie en mantel compleet weg! Voor dit werkje reed ie normaal, zonder foutcodes en oen ik ‘m weer wilde starten, niks meer. Heb er een Rydex sensor ingezet na een tijdje heb ik uit ellende de oude erin gezet en toen startte hij meteen. Heb toen een Valeo erin gezet en toen startte hij ook meteen en geen foutmeldingen. Na 20 km gereden te hebben zonder problemen heb ik de auto geparkeerd. Na een uur wilde ik weer weg en bij het starten ging het SVS-lampje (Auto+sleutel) gelijk branden. Code P340-4 No signal from camshaft (Present). Nu heb ik op de stekker gemeten vanaf de ECU en meet op de buitenste pinnen 5V en de middelste niks. de dubbele 5V vind ik vreemd, want volgens mij heb je te maken met +5V als referentie een signaaldraad en een massa. Corrigeer me als ik het verkeerd heb! Helaas heb ik geen scope, om het signaal van de sensor te backproben in bedrijf.

      Graag uitleg en ook graag de pinbezetting.

      Dank!

      #18389721
      liviu2004
      Deelnemer
        Lid sinds:
        6 April 2014

        Siemens of originele GM sensor. Andere merken = tijdsverspilling

        #18389733
        JayJay
        Deelnemer
          Lid sinds:
          8 June 2020

          Dank je voor het antwoorden! Ik heb dit meer gelezen, wat ik dan interessant waarom dit zo is. Wat is er dan anders in die van GM  en Siemens/VDO? Er zijn niet Hall-gever fabrikanten… Nog steeds vind ik het vreemd. dat ik op 2 pinnen +5V meet!

          Because I’ve seen you’re using a translator, I will translate it correctly for you from Dutch to English:

          Thank you for your re ply! I’ve seen/read this more, but what I find interesting is why is that the others won’t work. What is the different in the ones of GM and Siemens/VDO? There are not so many Hall-sensor manufacturers…. Still I find it odd, to see +5V on 2 pins!

          #18389740
          liviu2004
          Deelnemer
            Lid sinds:
            6 April 2014

            Simple, it’s all about money. How many engineers rydex has? 10? How many Siemens? 50.000? Where is the knowledge? How can rydex make a good product and sell it cheaper? They can’t.

            Check out a bremi coil for z18xe. All of them bad and make engine shut off under load.

            I barely can’t keep my mouth shut when it comes about after market parts but hey, if you want cheaper, that’s the quality and headache you get. For literally 40-50€ cheaper.

            But you’re lucky to saw that wiring mess. I know garages here changing throttle bodies and pedals for nothing because guess what, the same 5V reference voltage goes to all 3 sensors.

            #18389741
            liviu2004
            Deelnemer
              Lid sinds:
              6 April 2014

              Had one in Enschede, aftermarket part, perfect signal, but proved to be delayed by the sensor. Timing was mechanically spot on, but electronically wrong. Crap aftermarket, I can’t stand them.

              Be aware, z18xe z14xe z16se z16xe ecu can be bad as well for p0340.

              #18389748
              JayJay
              Deelnemer
                Lid sinds:
                8 June 2020

                I know that a lot of Mechanics are sh*t for brains, that’s why I maintain my own. Anyway, can I conclude that you are livong near Enschede? If so, then you know why I am cutting on the costs. I live near Acciaplantsoen and that area is markt as a “Vogelaar” wijk!

                If you do so, maybe you can borough me a sensor to see if that’s the problem. I just don’t have the money to buy the sensor (you can’t return them) and go to ACTronics in Almelo for a complete otverhaul!

                The Rydex had the same or similar problem as you described, so without scope I figured out that the signal must have been bad or complete the opposite wave. Crankshaft +, Camshaft – that equals 0. The ecu sees a signal, so no faults! Initially the Valeo worked, but gave up after 20 Km’s.

                I hope you can help me out…

                #18389781
                liviu2004
                Deelnemer
                  Lid sinds:
                  6 April 2014

                  I can help you for sure, but I live in Capelle a/d IJssel. Too far away.

                  if you clear the errors, start the engine, will the fault come back straight away? If you let idle, until cool fan starts, will the error come back? Might be the ecu as well.

                  #18389789
                  JayJay
                  Deelnemer
                    Lid sinds:
                    8 June 2020

                    No, that’s indeed too far away! By the time I am there, you will tell me the Engine is now crap, hi hi.

                    It comes straight away, Sometimes it starts easy and SVS comes on straight away, sometimes it takes far longer and it switches from SVS to MIL. Same code though.

                    #18396551
                    JayJay
                    Deelnemer
                      Lid sinds:
                      8 June 2020

                      Originele sensor gekocht en problemen zijn voorbij. Bij deze auto voor mij alleen nog maar originele Elektronica-onderdelen. Heb geen tijd om onnodige- en onzinnige diagnoses te doen!

                    9 berichten aan het bekijken - 1 tot 9 (van in totaal 9)
                    • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.