Forumindex › Forums › Modellen › Senator, Monza en Commodore, Rekord, KAD › Voetenbad
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
11 april 2011 om 08:00 #17713921AnoniemLid sinds:
1 January 1970de prijs wat jij ervoor betaald hebt, ja, das veel,
maar dat komt omdat we hier vanaf de kant zitten te breien.we hebben een mooi optisch beeld van de wagen,
het innerlijke, daar schijnt het een en ander aan te haperen,
het is voor jou helaas geen gelukstreffer,
nu moet je deze ‘problemen’ in fases aanpakken, dan gaat het helemaal goed komen :worsbelangrijk bij zo’n aankoop is, dat je ermee mag proefrijden,
hoe dan ook, een rammeltje in de wagen is geen probeem,
maar een tik in de motor of een ander technisch euveltje kan grote gevolgen hebben.
geen proefrit, geen auto voor mij,
al moet ik aangeven dat er met de A2 24V geen rijden mogelijk was [schade]
had alleen een mogelijk om naar de motor luisteren,
alhoewel het wel een half uur duurde voordat ie startte [lege of uitgedroogde tank] :D
nou dat was zweten, toe ie eindelijks liep, roken als een gek,
wit rook onder de kap vandaan, kijken wat hebben we nou,
bleek de rook van de uitlaat af te komen, had ie ingespoten
met een bescherm olie of vocht, kweet het niet,
na een paar minuten was de lucht weer geklaard en konden we even genieten van de spinnende 24V,
het enige wat toen nog mooi en netjes was aan deze wagen :thumbupBelangrijk was dat ik iemand bij me had, die technisch inzicht had,
ik was voor het optische gedeelte, het koetsje, meegegaan,
zo kon er niet veel mis gaan bij de aankopen,
en idd, er kon nog een addertje verstopt zijn hier en daar,
maar vooralsnog is het nog steeds …….rijden maar :thumbup11 april 2011 om 08:40 #17713922Ik zal ook maar even neerplanten wat ik onderstussen in 3 jaar heb moeten vervangen
aan mijn Monza.* fuseekogels onder en boven
* pitmanarmen
* draagarmen voor
* beide binnenschermen vervangen
* remleidingen
* benzinetank
* 2.5E verwisseld voor een C30NE (gereviseerd door Romijn)
* TH180 automatenbak vervangen door een Getrag 265
* boboine
* bougie kabels
* LMM meter
* luchtfilterbak
* velgen + banden
* compleet nieuwe uitlaat
* nieuwe dorpels
* 1 achterscherm opnieuw gelast
* nieuwe raamrubber voorruit
* nieuwe voorruit
* compleet overgespoten
* nieuwe stukken onderkant beide deuren ingelast
* nieuwe matten
* achterdraagarmen gerestaureerd
* nieuwe veerschotels achter
* nieuwe schokdempers achter
* verdeelkap
* rotor
* zijn onderhoudsbeurten uiteraard
* niuewue remschijven voor
* nieuwe remblokken voor
* ankerplaten voor
* nieuwe koelslang
* accu
* andere radiateur
* Bodem ook een stuk opnieuw ingelastwaarschijnlijk ben ik nog wel wat vergeten, maart zo zie je maar dat er veel tijd en geld in gaat zitten.
Volgende maand worden er 2 piepkleine roestpuntjes bijgewerkt en dan ben ik voorlopig weer even klaar (hoop ik )11 april 2011 om 08:42 #17713923aandrijfasrubbern was ik nog vergeten :P
11 april 2011 om 08:43 #17713924Tja, een proefrit is ook wel een vereiste bij mij. Die kon ik toen ook maken, was geen punt. En de auto reed goed, geen vreemde dingen. Natuurlijk waren er dingetjes, maar dat had ik al ingecalculeerd en waren dus overkomelijk. Daar ik toch altijd gelijk daarna een auto een grote beurt laat geven, werden die zaken ook gelijk aangepakt. Toen was de auto technisch voor 100%.
De rest in het begin alleen visuele zaken aangepakt, waarvan ik vond dat die in orde moesten zijn, of die door eigen schuld veroorzaakt waren (zie lijstje). Toen ook koetswerktechnische zaken niet uit de weg gegaan, en gelijk (preventief) aangepakt. Maar alles gefaseerd, de schatkist is niet oneindig.
11 april 2011 om 09:29 #17713925Ik baalde ook dat ik geen proefrit kon maken, maar door goeie verhalen van hier, vertrouwde ik het toch maar. Blijkbaar een grote fout. Ook had ik moeten twijfelen dat hij zei dat een uitlaat hier en daar een gat mag hebben van zoveel bij zoveel voor APK…. Allemaal hele mooie verhalen van Opel meneer uit Mildam.
11 april 2011 om 10:14 #17713926[rquote=1911360&tid=131636&author=champo]Ik baalde ook dat ik geen proefrit kon maken, maar door goeie verhalen van hier, vertrouwde ik het toch maar. Blijkbaar een grote fout. Ook had ik moeten twijfelen dat hij zei dat een uitlaat hier en daar een gat mag hebben van zoveel bij zoveel voor APK…. Allemaal hele mooie verhalen van Opel meneer uit Mildam.[/rquote]
Op MP staat er nu weer een Monza 3.0 24V in Mildam te koop:hmmz
Zal hier ook het een en ander niet goed aan zijn??:hmmz
Of is het toch een andere verkoper?11 april 2011 om 10:15 #17713927Op de plaatjes vind ik het wel een hele mooie trouwens :thumbup
11 april 2011 om 10:33 #17713928Is dezelfde verkoper.
11 april 2011 om 11:45 #17713929Handelt blijkbaar in 24V’s. Wel foute velgen, vind ik persoonlijk. En een uitlaat mag hier en daar geen gat hebben voor de APK. Uitlaat moet deugdelijk bevestigt en gasdicht zijn. Dat zijn de enige eisen. Maar het laatste impliceert wel …..geen gaten. En ik blijf erbij, een Monza van die prijs hoort gewoon goed te zijn, geschikt voor dagelijkse inzet.
Aan de andere kant, heb je als koper ook de wettelijke plicht, om je eventueel aan te schaffen product te controleren op fouten c.q. gebreken. Doe je dat niet, dan sta je niet sterk. De verkoper mag op z’n beurt ook niks opzettelijk verzwijgen.
11 april 2011 om 11:51 #17713930[rquote=1911426&tid=131636&author=rinus de boer]Handelt blijkbaar in 24V’s. Wel foute velgen, vind ik persoonlijk. En een uitlaat mag hier en daar geen gat hebben voor de APK. Uitlaat moet deugdelijk bevestigt en gasdicht zijn. Dat zijn de enige eisen. Maar het laatste impliceert wel …..geen gaten. En ik blijf erbij, een Monza van die prijs hoort gewoon goed te zijn, geschikt voor dagelijkse inzet.
Aan de andere kant, heb je als koper ook de wettelijke plicht, om je eventueel aan te schaffen product te controleren op fouten c.q. gebreken. Doe je dat niet, dan sta je niet sterk. De verkoper mag op z’n beurt ook niks opzettelijk verzwijgen.[/rquote]
Helemaal mee eens Rinus.
Een wagen van die prijs daar moet je idd makkelijk dagelijks mee kunnen rijden zonder al teveel problemen.
:thumbup11 april 2011 om 11:54 #17713931[rquote=1911387&tid=131636&author=champo]Is dezelfde verkoper.[/rquote]
Dan is er een kans dat deze ook “verborgen gebreken” heeft
misschien.
Zo op het oog vind ik hem er wel mooi uitzien. Maar ook deze is aardig aan de prijs en is ook niet af…zie binnenschermen + barst voorruit….en als het idem is als jouw Monza zal er nog wel meer aan het licht gaan komen ben ik bang.Ook al heb je er veel geld voor betaald, laat de moed niet in je schoenen zakken, pak alles rustig aan, case by case en ga met dit schitterende weer lekker met de brommer naar het werk. Jou Monza is het zeker waard om weer pico bello te krijgen!:wors
11 april 2011 om 12:08 #17713932En daarnaast, als je hem zou willen wegdoen, moet je op een (zwaar) financieel verlies rekenen, zeker nu je er al veel geld extra hebt ingestopt. Dat krijg je dan nooit meer terug. Dus inderdaad de zaken gewoon op je gemak stuk voor stuk aanpakken. De zaken spreiden, is ook goed voor je schatkist.
11 april 2011 om 12:10 #17713933Hoezo is hij het waard? Het is een nog onbekend bedrag wat in de auto gestoken zou moeten worden en wat is dat ding dan waard? Krijg ik mijn geld weer terug?? amma nooit nie!! Dus als ik zo reken, is dat ding het niet waard.
11 april 2011 om 12:53 #17713934Ik denk niet, dat Mario de geldelijke waarde bedoelt. Hij bedoelt eerder, dat een Monza het in de figuurlijke zin des woords het waard is om weer netjes op de weg te krijgen. Dus niet de eventuele verkoopwaarde.
Wat wel zou kunnen zijn, dat als de auto weer netjes is, dat de taxatiewaarde de door jouw geinvesteerde kosten dekt. Dat doet de mijne zeker met de tax waarde, als ik het zo nareken.
Daarnaast is het zo, dat elke restaurateur jou kan vertellen, dat vaak de investering nooit helemaal terugkomt in de eventuele verkoopprijs van een auto. Er zijn maar weinig auto’s, die het economisch waard zijn om te restaureren. Maar het gaat meestal de eigenaar om het eindprodukt. Dat hij, zeker voor hem/haar, een bijzondere auto heeft waar hij van kan gaan genieten.. Echter bij jou is het nog niet zover. Als de initiele aanschafprijs ook lager was geweest, had het allemaal niet zo’n pijn gedaan.
11 april 2011 om 13:14 #17713935Je slaat de spijker op z’n kop Rinus.
De wagen ziet er nog echt mooi uit…Ik heb hem op de brug gezien bij Romijn
toen jij je versnellingsbak liet wisselen.
Wij was wel lekker vies van het gore weer toendertijd, maar ik vond hem er
echt nog heel netjes uitzien. (ik kon zo snel aan de buitenzijde geen roest vinden)Het zou zonde zijn om na zo’n investering de handoek in de ring te gooien.
Maak voor jezelf een plannetje om het een en ander te gaan aanpakken.:thumbup11 april 2011 om 15:17 #17713936[rquote=1911447&tid=131636&author=champo]Hoezo is hij het waard? Het is een nog onbekend bedrag wat in de auto gestoken zou moeten worden en wat is dat ding dan waard? Krijg ik mijn geld weer terug?? amma nooit nie!! Dus als ik zo reken, is dat ding het niet waard.[/rquote]
Die van jou ziet er aan de buitenkant echt super uit! Pak gewoon de zaken aan die moeten gebeuren desnoods met een clublid met kennis van zaken er bij en fix dat ding. Daarna laten taxeren en rijden/verkopen. Nu weg doen is kapitaal vernietiging.
11 april 2011 om 17:08 #17713937[rquote=1911545&tid=131636&author=peter777][rquote=1911447&tid=131636&author=champo]Hoezo is hij het waard? Het is een nog onbekend bedrag wat in de auto gestoken zou moeten worden en wat is dat ding dan waard? Krijg ik mijn geld weer terug?? amma nooit nie!! Dus als ik zo reken, is dat ding het niet waard.[/rquote]
Die van jou ziet er aan de buitenkant echt super uit! Pak gewoon de zaken aan die moeten gebeuren desnoods met een clublid met kennis van zaken er bij en fix dat ding. Daarna laten taxeren en rijden/verkopen. Nu weg doen is kapitaal vernietiging.[/rquote]
Just my words !!
11 april 2011 om 17:09 #17713938Hai Champo,
Ik lees jou verhalen over jou monza, maar om heel eerlijk te zijn kun je de schuld niet helemaal bij de verkoper leggen.
Of de verkoper nu te vertrouwen is of niet het blijft toch een beetje dom om een auto te kopen zonder dat je een proefrit maakt.
Het is ook nog zo dat het een oude auto betreft waar je hobbymatig tijd in moet steken zoals velen dat ook doen en dat dat geld kost is logisch.
En volgens mij heeft jou monza bij de APK zelfs een steekproef gekregen en zeg nou zelf als hij echt zo slecht zou zijn zoals jij nu beweert had de keurmeester de auto vast niet goedgekeurd en zou ik de RDW aanklagen ( gaten in de uitlaat, slechte remmen, verkeerde verlichting enz.)
Al zou de verkoper 10000 euro voor zijn auto vragen jij bent degene die het betaald.Gr. B
11 april 2011 om 19:29 #17713939AnoniemLid sinds:
1 January 1970Vond het zelf al een vreemde bijt, die Monza, op MP.
fotos van Monza in de garage, en een stevige prijs vragen :hmmzzeer spijtig dat je prijstechnish de boot in bent gegaan,
door [de manier waarop] met deze handelaar zaken te doen. :thumbdownDie foto van die Monza die Champo later liet
zien van die Monza is wel super, een prachtige foto :wubAffijn, het is nu tijd voor een gefaseerde aanpak, Champo ;)
doorrijden tot het minimum beperken
zou eerst het blokkie cq techniek in orde maken,
dat walmen, wat ik hier lees moet eerst verholpen worden.
daarna die bermuda driehoeken zo spoedig mogelijk netjes herstellen.denk dat je dan het slimste hebt gehad, en dat je de winter
er mee door kunt rijden :thumbupDe waarde die je Monza na het hertsel zal gaan vertegenwoordigen,
zal behoorlijk kunnen stijgen, te denken valt aan ong. 10.000.
Niet dat de Monza die waarde werkelijk waard is, dat is een ander verhaal,
maar verzekeringstechnisch is je investering dan ruim voldoende gedekt.Ik wens je nogmaal succes, Champo :wors
11 april 2011 om 22:25 #17713940[rquote=1911664&tid=131636&author=xr1]Hai Champo,
Ik lees jou verhalen over jou monza, maar om heel eerlijk te zijn kun je de schuld niet helemaal bij de verkoper leggen.
Of de verkoper nu te vertrouwen is of niet het blijft toch een beetje dom om een auto te kopen zonder dat je een proefrit maakt.
Het is ook nog zo dat het een oude auto betreft waar je hobbymatig tijd in moet steken zoals velen dat ook doen en dat dat geld kost is logisch.
En volgens mij heeft jou monza bij de APK zelfs een steekproef gekregen en zeg nou zelf als hij echt zo slecht zou zijn zoals jij nu beweert had de keurmeester de auto vast niet goedgekeurd en zou ik de RDW aanklagen ( gaten in de uitlaat, slechte remmen, verkeerde verlichting enz.)
Al zou de verkoper 10000 euro voor zijn auto vragen jij bent degene die het betaald.Gr. B
[/rquote]Jij kent de verkoper blijkbaar. De proefrit mocht niet en was moeilijk. Toen zat er volgens hem een slechte achteras op en geen apk of wat dan ook. Lekker makkelijk om een auto te verkopen en pas een apk regelen als het geld op de bank staat. Hoe dat ding ooit door de steekproef is gekomen weet ik ook niet. Uitlaat was lekker dicht gesmeerd met gumgun, maar hoe ze dat met de remmen en verlichting hebben gedaan weet ik niet. Misschien dat hij wel net de vertraging haalde, maar het pedaal tot de bodem kunnen trappen en geen blokkerende wielen zonder abs is toch wel knap.
Hij vertelde ook dat hij uit had gelegd hoe de rdw meneer/jongetje het moest doen….
Op het eerste oog is het een schitterende auto en het kwam mij allemaal over als een hobbyist die klaar was met zijn project en nu wee wat anders wilde. Ook hier mooie verhalen en ik dacht “dat zit wel snor”. Door het mooie en frisse uiterlijk heb ik mijn normaal zo sceptische ik even thuis gelaten en het maar gewoon gedaan. Ook had ik er niet zoveel zin in om nog een keer dik 300 kilometer te gaan rijden voor alleen een proefrit.
Hij kent deze auto’s waarschijnlijk van top tot teen. Als je er dan een verkoopt voor een top prijs, wees er dan gewoon zeker van dat hij ook echt goed is en draai er niet omheen met mooie verhalen.
Als er dan een knuppel komt die er geen zak van weet, laat die dan de punten van aandacht zien.12 april 2011 om 05:56 #17713941Blijft natuurlijk nu een feit, dat dit nu allemaal nakaarten is. Eric heeft nu deze auto, en heeft daar een substantieel bedrag voor betaald. Verkopen in deze staat is geen optie, want dat is, zoals gezegd, kapitaal vernietigng. Soms is je verlies pakken noodzakelijk, maar dit wordt dan wel erg veel, omdat er nadien ook weer het nodige is geinvesteerd.
Ik geloof stellig, dat het in de basis een goede Monza is. Alleen nu moeten er punten op de spreekwoordelijke i worden gezet. En ja, dat zal waarschijnlijk nog enige investering vergen.
Eric zal een prioriteitenlijst aan moeten leggen (als hij dat al niet gedaan heeft), van de zaken die gedaan moeten worden aan de Monza. Dus als eerste de techniek in orde, dan de rest. Daar vandaanuit kan hij dan ook een kostenraming doen, en dan deze gefaseerd uit (laten) voeren. Ik heb uit verschilende antwoorden op kunnen maken, dat Eric hulp aangeboden kan krijgen, mits hij dat wil. dat zal de kosten drukken.
Maar besteed wel de zaken uit, waarvan je weet, dat je hetzelf niet (zo) goed kan, om zeker te stellen, dat je kwaliteit geleverd krijg.
En op het eind, laat de auto taxeren, om in ieder geval je investering verzekeringstechnisch gezien veilig te stellen. Een mooie Monza kan grofweg tussen de 6500 en 9000 taxatiewaarde doen, in een uitzonderlijk geval misschien tot de 10.000 of zelfs nog iets hoger. Niet dat je dat geld ooit zal beuren tijdens een verkoop, maar voor de verzekering ben je gedekt.
En de zomer komt eraan, dus de auto hoeft geen barre omstandigheden meer mee te maken de komende tijd.
12 april 2011 om 06:36 #17713942AnoniemLid sinds:
1 January 1970pff, sorry, wordt er een beetje triest van, lijkt wel een klaagforum zo,
een ieder probeert zijn manier deze user te steunen, en dan begint ie weer …..:crybeetje respect of dankbaarheid naar de users toe is op zijn plaats,
kijk wat ze allemaal voor jou typen, de tijd nemen om hun bevindingen op te maken :worsJe bent en blijft verantwoordelijk voor je eigen aankoop,
kan wel blijven zeiken over die verkoper dit en dat, bla bla :thumbdownLaat dit verhaal nu maar eens achter je, en ja, het is een hoopjes geld.
Dit geneuzel komt de Monza niet ten goede, tis tijd om vooruit te kijken,
je hebt je brommer nog, nu eerst je geldbuidel laten groeien,
en maak die mooie Monza, want dat is het, in orde.
De basis staat er, nu moeten de puntjes op de ‘i’ gezet worden, hoe groot die i ook moge zijn. :wors12 april 2011 om 09:20 #17713943Volgens mij loop ik niet echt iemand uit te foeteren die hier iets heeft gepost.:hmmz
ik probeer de laatste tijd/half jaar weer elk weekend te werken, zodat ik zo weer geld heb. Dan gaat het wel weer goed komen, maar het is voor mij een zeer gevoelig onderwerp. Of ik de auto hou als hij klaar is, moet ik nog even bekijken.
Ik heb verschrikkelijk lang moeten werken om deze auto te kunnen kopen. En als het die auto dan nog lukt om mijn geld nog sneller af te pakken dan de belastingdienst, zakt mijn goeie humeur heel snel weg.12 april 2011 om 10:13 #17713944Kut voor je:
Afmaken die Monza en mee rijden,is mijn advies,kunt wel zeuren maar is toch te laat,volgende keer overkomt zoiets je niet meer,jammer dat je leergeld hebt moeten betalen,maar dat moet iedereen wel eens in zijn leven..Nu weg doen en eerlijk zijn tegen de volgende koper..brengt ie niet veel op,als ie fatsoenlijk op orde is beur je wel wat jijzelf hebt betaalt…
Jammer dat al die extra kosten voor jezelf zijn,maar daar is nu toch niks aan te doen,als betalen.
12 april 2011 om 10:43 #17713945champo,
toen die monza van jou bij ons stond voor de bakwissel. toen heb ik er eens goed naar zitten kijken. maar dat ding is knetterhard. motor was ook netjes ingebouwd, zoals de dynamo steun hadden ze mooi gemaakt(viel mij op). mooie lasnaden en niet een of ander schijtwerk.
kort samengevat;
laat de moet niet in je schoenen schuiven. het is een mooie auto, misschien technisch niet helemaal in orde. maar kijk naar de toekomst, en probeer de auto zo te maken zoals je hem zelf zou willen hebben. uiteraard technisch in orde maken.
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.