Forumindex › Forums › Modellen › Senator, Monza en Commodore, Rekord, KAD › Voetenbad
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
16 augustus 2010 om 18:27 #17224812
Net was ik even het gaspedaal van mijn Monza op zijn plek aan het drukken, en toen kwam ik er achter dat het onder de matten klets en klets nat is. Ik zag ook wel rubber doppen in de bodem zitten, maar zijn/waren gewoon helemaal dicht…
Wat is de top 10 van waar het water vandaan kan komen?Groeten
Eric16 augustus 2010 om 18:38 #17713697check de voorruit op lekken (durven in de hoeken doorroesten. als je een opendak heb check je de afwatering eens (die loopt door je A stijl). De deurrubbers zou ik ook een keer checken
16 augustus 2010 om 19:14 #17713698Ik durf te zeggen, sjeck je deur stijlen (ten hoogte van je afwatterings gooitje onder de moterkap
Ik heb bij de mijne beide kanten al nwe stukken ingelast.Suc6
16 augustus 2010 om 19:45 #17713699Ow das hoogstwaarschijnlijk de 3 punts versterking die daar achter weg gerot is.
Lastig te maken als het dat is…en dat is het 90% van de tijd.
Haal de bekleding maar eens weg aan de binnenkant links van de voetenruimte…en kijk maar eens met een zaklampje omhoog…Dan zie je wel wat ik bedoel.
16 augustus 2010 om 19:51 #17713700origineel gepost door GSE
Ow das hoogstwaarschijnlijk de 3 punts versterking die daar achter weg gerot is.Lastig te maken als het dat is…en dat is het 90% van de tijd.
Haal de bekleding maar eens weg aan de binnenkant links van de voetenruimte…en kijk maar eens met een zaklampje omhoog…Dan zie je wel wat ik bedoel.
Pcies, GSE.
Als dat de oorzaak is, moet de beiden voorschermen verwijderd worden en daar achter de 3 punts versterking moet dan het probleem liggen.
16 augustus 2010 om 19:55 #17713701En dan ben je wel een paar uurtjes verder:
http://www.twomas.co.uk/phpbb3/viewtopic.php?f=2&t=581&start=0Hier heb je een goed idee van wat der allemaal los moet,die rotte plekken zijn ook goed van de binnenkant te zien..
Vooral de injectie computer houden niet zo van water…
16 augustus 2010 om 19:55 #17713702Géén roest bij de voorruit!!!!! Het schud bord of hoe het daar ook heet is naast dat zwarte stuk plastic ook nog gewoon dicht. Er zit één gat,en het lijkt erop dat die daar hoort , en die komt uit in de wielkast.
16 augustus 2010 om 19:56 #17713703En nog iets, de 3 punts versterking zitten te kleine afwaterings gooitjes, doordat er vuil (zand, modder en bladeren zich ophopen zodat het water niet weg kan, dan blijft er water erin staan, en dan rot het daar door.
16 augustus 2010 om 19:58 #17713704Ik begin goed de balen te hebben van die auto!!
16 augustus 2010 om 20:03 #17713705Kom op Joh, maken die handel en je hebt een wagen waar je nog jaren van kan genieten.
By the way, jij bent zeker niet de enige met problemen hoor, en door het maken leer je tenslotte je bolide kennen, dan is het kinderspel voor je.16 augustus 2010 om 20:14 #17713706Net even langs het hendeltje van de motorkap naar boven gekeken. Ik zag een beetje kit en voor de rest allemaal gezond metaal. Ook heb ik mijn arm langs het voorwiel gestoken om te voelen naar rare bobbels die ik niet kon vinden.
Leuk dat ik dan de auto leer kennen, maar dat is de bedoeling niet echt. Als ik dat had gewild, dan had ik er wel een gekocht van tussen de 1500 en 2000 euro. Ik heb VEEL geld voor dat ding betaald.
16 augustus 2010 om 21:18 #17713707AnoniemLid sinds:
1 January 1970morgen ff met 2 personen, eentje met de tuinslang over de voorruit, de andere binnenin de wagen, kijken waar het komen gaat :thumbup
weet je het nog niet, dan ff de voorschermen demonteren
voor een grondig onderzoekje :hmmzsucces:thumbup
16 augustus 2010 om 21:30 #17713708AnoniemLid sinds:
1 January 1970origineel gepost door ___Rebel___
Kom op Joh, maken die handel en je hebt een wagen waar je nog jaren van kan genieten.
By the way, jij bent zeker niet de enige met problemen hoor, en door het maken leer je tenslotte je bolide kennen, dan is het kinderspel voor je.:thumbup
16 augustus 2010 om 21:31 #17713709Kit hoort daar absoluut niet te zitten..Boven je motorkap handel…Haal die kit maar eens eerst weg..
Denk dat je dan je probleem al gevonden hebt..
16 augustus 2010 om 21:37 #17713710AnoniemLid sinds:
1 January 1970doe maar ff een fotootje erbij ;)
17 augustus 2010 om 05:17 #17713711:wors:worsaan allen jullie kennen de opels door en door:wors:wors
[size=-2]sorry champo ik nog niet[/size]
17 augustus 2010 om 05:57 #17713712Beste Eric, geen paniek….
Het is 1 van de beruchte plekken van de Monza en Senator, maar ook Rekord E1 en 2 en de Commo C. 1 van de eerste zaken, die ik controleerde bij de aanschaf van mijn Monza toetertijd.
De enige auto’s die er geen last van hebben, zijn degenen die gelijk vanaf aflevering een goede roestpreventie hebben gekregen, en wat ook is bijgehouden, en die auto’s, die altijd binnen hebben gestaan. Maar zelfs dat is geen garantie. De mijne voldeed aan beide voorwaarden (dus preventie en binnengestaan). maar de auto is onder het mes geweest vorig jaar, terwijl ik toch dacht, dat tie daar helemaal okido was. Maar ik constateerde kleine blaasjes, en toen heb ik het preventief laten vervangen allemaal.
Rottenis rond de veerhoeden kuin je makkelijk zien, maar dit zit verborgen. en een gevolg van die rare constructie en matige afwerking. daar zijn al verhalen genoeg over geschreven.
Zoals Ben zegt, 90% kans dat het daar doorgerot is als je natte voetenbakken hebt. Echt, even doen wat Ben zei, dus de bekleding aan de zijkant van de voetenbak weghalen, en even naar boven turen. Trouwens, je ziet snel genoeg de roestsporen dan.
En heb je daar wat, tja, dan moeten de voorschermen er echt af, de verstevigingsdriehoeken er af, en dan kun je erbij. Op zich niet zo’n grote operatie als je lassen kunt, en nieuwe driehoeken zijn gewoon te krijgen. Die kosten je de kop niet. Of je maakt zelf iets, wat nog sterker is. Kun je ook gelijk goed zien, hoe het voor de rest daar is., zoals de rest van de A-stijl, zijkanten van de paravan, enz. En is het weer okido, dan kun je er weer jaren tegen.
P.S. Die rubberen doppen in je bodem zitten er niet de de afvoer van vocht en water, maar door die gaten liep de verf weg tijdens het dompelbad in de fabriek.
P.S.2 Heb je een schuifdak, dan is het een goed plan, om de afwateringsslangen te contoleren op verstopping, en ze daarna te verlengen, zodat ze BUITEN de dorpel uitkomen (via het eerste afwateringsgat in de dorpel) . Dan voorkom je hiermee, dat het water in de dorpel komt.
P.S. 3 En heb je het probleem gevonden en opgelost, haal dan het voorste stuk tapijt eruit (Opel heeft altijd een voor- en achterstuk), hang dat te drogen aan de lijn, controleer gelijk de rest van de bodem daar, en na droging er weer in. Zit er eventueel een viltlaag onder het tapijt, gooi dit dan weg en koop bij een tapijtenboer een nieuw stuk ondertapijt. Dat kost je ook de kop niet.
17 augustus 2010 om 06:26 #17713713Kop op Champo,
Het kwaad is nu al geschied.
De wagen ziet er heel erg mooi uit, en als je van deze problemen niet op de hoogte bent van
tevoren dan let je daar ook niet op bij aanschaf.
Zo’n oude Monza heeft toch wat meer onderhoud nodig als een moderne wagen, waarbij de afwerking over het algemeen toch wel wat beter is.
En wat ben en Rinus al zeiden, het werk valt wel mee en als het gerepareerd is is ie weer helemaal in orde.17 augustus 2010 om 06:41 #17713714AnoniemLid sinds:
1 January 1970wat ik heel interessant vond,
dat was toen ik een keer bij Rob [opel4ever] onderdelen haalde.Ik zag daar zo’n mooi uitgezaagd chassis-stuk,
met daarop het beruchte ‘driehoekje’.
Het was een pracht-stukkie, kon zo hergebruikt worden
als donor,………………………althans dat dacht ik,
en ik zei het ook nog tegen RoB. :oMaar toen kwam de verrassing, hij draaide dat stuk om,
en wees me op het kritieke punt, en ja hoor, verders helemaal gaaf,
maar er was toch een klein doorgeroest gaatje,
twas echt niet veel, maar voldoende
om een nat ‘voetenbad’ te veroorzaken :mad:wat ik zou doen, is de waterslang in de waterafvoer drukken,
daar achter bij de ruitenwisser,motor.
spuit in beide afvoeren maar eens water,
kijk dan binnen in de wagen het daar naar binnen komt. :hmmzsucces , en raak niet in paniek, tis ff balen,
maar hou er wel rekening mee, dat je een mooie oldtimer/youngtimer hebt gekocht. :worsEric, kop op, dit klusje is wel weer te klaren :thumbup
17 augustus 2010 om 10:19 #17713715Het is best wel wat wat werk:
Bumper voor erafspatschermen los halen (binnenkant 2 schroeven en onder 1 en voor 3 onder de koplamp en de rits bovenop)
Dan moet je die 3 hoek losboren met zo,n puntlas boor.
Dan de rotte plek eruit snijden en nieuw erin lassen,hou wel rekening met brand gevaar binnenin..Dit had ik bij de A1 daar begon de isolatie mat te branden…hehe ik had wel een blusser bij de hand maar dat gaf ook zo,n rommerl zo,n poeder blusser binnenin.
Dan de zaak weer opbouwen met originele 3 hoek of zoiets maken wat die Engels man heeft gedaan bij die Monza in de link,wat ik zelf ook heb gedaan…
Ook kun je dan mooi de veerschotels voor 100% aflassen zodat der nooit geen vuil meer tussen komt…Krijgt dan wel van die schroeivlekken rond de veerpoten maar ze zullen niet meer rotten als je het goed last..
17 augustus 2010 om 16:43 #17713716origineel gepost door GSE
Het is best wel wat wat werk:
Bumper voor erafspatschermen los halen (binnenkant 2 schroeven en onder 1 en voor 3 onder de koplamp en de rits bovenop)
Dan moet je die 3 hoek losboren met zo,n puntlas boor.
Dan de rotte plek eruit snijden en nieuw erin lassen,hou wel rekening met brand gevaar binnenin..Dit had ik bij de A1 daar begon de isolatie mat te branden…hehe ik had wel een blusser bij de hand maar dat gaf ook zo,n rommerl zo,n poeder blusser binnenin.
Dan de zaak weer opbouwen met originele 3 hoek of zoiets maken wat die Engels man heeft gedaan bij die Monza in de link,wat ik zelf ook heb gedaan…
Ook kun je dan mooi de veerschotels voor 100% aflassen zodat der nooit geen vuil meer tussen komt…Krijgt dan wel van die schroeivlekken rond de veerpoten maar ze zullen niet meer rotten als je het goed last..
Even een quote,
Dan de rotte plek eruit snijden en nieuw erin lassen,hou wel rekening met brand gevaar binnenin..Dit had ik bij de A1 daar begon de isolatie mat te branden.Ik deed hier achter een las schort achter, maar wat ook een optie is een branddeken, zolang het maar niet in de brand vliegt en regelmatig dat even sjekken op rook en geur.
Mog je nog vragen hebben, stel ze, we zijn er om elkaar te helpen. ;)17 augustus 2010 om 16:51 #17713717Ik weet wel ergens een lasapparaat, en nu maar hopen dat ik die mag gebruiken. Ook sta ik dan buiten te bakken en te braaien en aangezien het weer gaat dat ook niet prettig werken.
Stukje nieuw dat en zo kost misschien de kop niet.
Maar ik heb deze auto nu iets van 2 maanden en dit is er al aan besteed:
accu: 100euro
uitlijnen: ergens in de 60
remvloeistof verversen ergens in de 40
rem klauw los en dat kostte mij ook weer 50 euro en ik heb alles zelf gemonteerd (remleiding was aso duur).
dan zit ik nog met een raar geluid ergens in de aandrijving.(wat het mag zijn en wat dat weer moet gaan kosten weet ik niet)
achteras bijna los gelopen(kost niets, maar toch.)
wielen de de rand van het spatbord naar binnen hebben gebogen
Nu dit weer en dat gaat weer veel werk zijn….17 augustus 2010 om 17:30 #17713718Ik wil best met jouw waslijstje ruilen Champo.
Ik heb mijn sennie op naam staan zins 17-2-2010
Hier komt mijn lijstje :
Nwe accu
Rondom nwe langere wielbouten (moest ivm mijn alu velgen ze zaten maar op 5 mm vast)
Nwe radioteur
2 nwe binnendeur panelen, 3 handgrepen voor aan het plafond
Dynamo
Start moter
2 nwe remschijven + blokjes
Remolie
Benzinetank
Benzine pomp + filter + alle slangen vernwd van benzine tank naar benzinepomp en ook onder de moter kap
contactslot
2 deursloten
Boegies + kabels
Nwe kachel moter (1 dag uitbouw en 1 dag inbouw)
Koelvloeistof
1 nwe koplamp + richtings licht en claxons
En een grillEn dan heb ik het nog niet eens over de reparaties die ik zelf al gedaan heb of nog moet doen van het plaatwerk.
En dan moet hij nog gespoten worden.Dus kom op Champo, je hoeft ook niet alles tegelijk te doen, Rome en berlijn zijn ook niet op 1 dag gebouwd.
17 augustus 2010 om 18:37 #17713719AnoniemLid sinds:
1 January 1970Laten we voorop stellen, dat als je zo’n wagen koopt,
er meestal nog wel werk aan de ‘kapstok hangt’ ;)Dus een buffer van minimaal 500 moet je sowiezo
achter je hand hebben, om de eerste troubles te ‘overleven’. :angelNa aankoop een grote beurt geven is nooit overbodig,
tenzij je bij aankoop de reparatie/beurt bon erbij krijgt,
waarop te zien is dat ie net klaar is gemaakt. :hmmzJe zit nu in een fase dat je, of het nu noodzaak is of niet,
dat jij jou Monza naar je hand gaat zetten, elk kraakje en
elk druppeltje die naar binnen komt, stroomt naar je voorhoofd,
vandaar weer afdruppelt van teleurstelling. :(Dat mag niet zo zijn, het is een fase waar jij en je Monza even doorheen moeten,
na deze fase breekt er een periode aan, dat je voorlopig
niet meer behoeft te investeren, de Monza is dan goed,
goed voor jou en zal dan elke keuring met glans doorstaan :thumbup===================================
btw: heb je al gekeken waar de lekkage vandaan komt ? :hmmz17 augustus 2010 om 19:32 #17713720Ik heb een sproeier op de auto gezet en ben onderste boven in de auto gaan liggen met een zaklamp. Toen zag ik het water na een paar seconden naar binnen druppelen. Net bij een plak kit.
origineel gepost door ___Rebel___
Ik wil best met jouw waslijstje ruilen Champo.Ik heb mijn sennie op naam staan zins 17-2-2010
Hier komt mijn lijstje :
Nwe accu
Rondom nwe langere wielbouten (moest ivm mijn alu velgen ze zaten maar op 5 mm vast)
Nwe radioteur
2 nwe binnendeur panelen, 3 handgrepen voor aan het plafond
Dynamo
Start moter
2 nwe remschijven + blokjes
Remolie
Benzinetank
Benzine pomp + filter + alle slangen vernwd van benzine tank naar benzinepomp en ook onder de moter kap
contactslot
2 deursloten
Boegies + kabels
Nwe kachel moter (1 dag uitbouw en 1 dag inbouw)
Koelvloeistof
1 nwe koplamp + richtings licht en claxons
En een grillEn dan heb ik het nog niet eens over de reparaties die ik zelf al gedaan heb of nog moet doen van het plaatwerk.
En dan moet hij nog gespoten worden.Dus kom op Champo, je hoeft ook niet alles tegelijk te doen, Rome en berlijn zijn ook niet op 1 dag gebouwd.
Mag ik dan ook eens vragen voor hoeveel jij die auto hebt aangeschaft? Ik heb expres de duurste en op het oog de beste/mooiste Monza gepakt die ik kon vinden. ik heb hem ook bij iemand vandaan getrokken die de Monza wel door en door kent. Daarom ben ik zo teleur gesteld met al dit gedoe, want ik had verwacht dat het een echt goeie auto zou zijn.
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.