Vivaro schokt bij optrekken in 1

Forumindex Forums Modellen Vivaro, Movano, Arena, Combo (Bedrijfswagens) Vivaro schokt bij optrekken in 1

3 berichten aan het bekijken - 1 tot 3 (van in totaal 3)
  • Auteur
    Berichten
  • #18457777
    bartsfanmail@gmail.vom
    Deelnemer
      Lid sinds:
      6 February 2022

      hallo

      Ik heb een Vivaro 2014 model automaat. Deze heeft nu net 120.000 km gereden.

      Sinds een langere tijd schokt deze als ik optrek in de eerste versnelling. Soms doet ie dit ook weer langere tijd niet maar het komt altijd weer terug. Het gebeurt voornamelijk als ik heel langzaam optrek. Als ik hem laat uitrijden en dan weer gas geef is er niks aan de hand.

      ik lees hier in oudere berichten dat het een kwaaltje van een small block is? Nu heb ik totaal geen verstand van auto’s, maar de berichten gaan voornamelijk over (nog) oudere modellen. Omdat het een automaat is kan ik niet spelen met de koppeling. Verder rijdt hij zonder problemen en schakelt hij prima.

      de garage heeft er een stuk in gereden en zij vermoeden dat het de pakking van de koppeling is. En dan komt die bekende blik: zeg maar wat we moeten doen met deze dure reparatie.

      en daar zit bij mij het pijnpunt. Ik gebruik de auto als aangepaste auto en het vervoer van mijn rolstoel. Ik heb op het moment echt geen budget voor een nieuwe. Natuurlijk heeft elke auto een bepaalde levensduur maar ik heb deze eind 2015 nieuw de showroom uit gereden en hoop dat hij langer mee gaat dan 120.000 km. Ik heb hem altijd goed laten onderhouden bij de dealer en een erkende garage en hij krijgt jaarlijks een grote onderhoudsbeurt. Vorige week nog sensoren en gloeibougies laten vervangen. Dus dit is het probleem niet.

      kan het kloppen dat dit inderdaad de koppeling is? Maakt vervangen dan uit?
      Kan ik hier nog even mee doorrijden of maak ik dan de hele versnellingsbak kapot (het is zo’n computer automaat met versnellingsbak)

      of moet ik er rekening mee gaan houden dat de auto nu het einde van zijn leven heeft bereikt? :cry:

      excuus als dit wat paniekerig over komt, maar de auto is nogal belangrijk voor me.

      #18512397
      Nic Reyners
      Deelnemer
        Lid sinds:
        19 February 2023

        Zelfde probleem hier. En hydraulische cilinder van onder de pedaal is al vervangen.. Wat was bij jou de oplossing?

        #18512435
        Opeltje17
        Deelnemer
          Lid sinds:
          18 January 2012

          We hebben het hier over een techshift(quickshift bij renault) deze heeft geen cilinder bij het pedaal, daar het een automaat is.

          Aangrijpingspunt van de koppeling opnieuw inleren zou kunnen helpen.

        3 berichten aan het bekijken - 1 tot 3 (van in totaal 3)
        • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.