Vivaro Navi 80 Intellilink

Forumindex Forums Modellen Vivaro, Movano, Arena, Combo (Bedrijfswagens) Vivaro Navi 80 Intellilink

10 berichten aan het bekijken - 1 tot 10 (van in totaal 10)
  • Auteur
    Berichten
  • #18354363
    Sven H
    Deelnemer
      Lid sinds:
      29 March 2018

      Hall iedereen,

      Ik ben nieuw hier en ben sinds één week de eigenaar van een Vivaro Black & White-edition waarin een Navi 80 Intellilink is ingebouwd. De navigatie betreft een TomTom met Live Services. Zijn er nog forumleden met een Black & White-edition?

      Er zijn achteraan in het plafond luidsprekers gemonteerd. Het rare is dat er in het geluidsmenu geen faderfunctie beschikbaar is. Is dit bij jullie ook zo?

      Is er iemand die weet hoe ik met behulp van de TomTom Home-app het kaartmateriaal kan updaten? Ik kan mijn navigatietoestel (de sd-kaart) niet registreren in mijn TomTom-account… De TomTom Home-app herkent de sd-kaart niet. In mijn Finder is de inhoud van de sd-kaart leeg (vermoedelijk beveiligd).

      De TomTom Live Services werken bijgevolg ook niet…  :negative: Niettegenstaande op de Belgische Opel-site vermeld staat dat deze gratis zijn tot 2020. Bij Services krijg ik steeds de melding dat er geen gegevensverbinding tot stand kan gebracht worden.

      Mijn Opel dealer weet het ook niet  :scratch: en zoekt een oplossing…

      Alvast bedankt voor de hopelijk positieve reacties.

      Mvg, Sven

      #18355023
      diesel38
      Deelnemer
        Lid sinds:
        14 April 2018

        Ik heb het zelfde probleem met mij vivaro. mij garage weet het ook niet en zegt dat het de servers zijn van tomtom

         

        #18355040
        Edgez
        Deelnemer
          Lid sinds:
          15 April 2018

          Ik heb in november afgelopen jaar ook een nieuwe vivaro aangekocht. Ik heb de eerste 2 dagen hier ook problemen mee gehad. Uiteindelijk heeft zich dit vanzelf opgelost. Het updaten van de kaart is mij ook niet gelukt.

          #18358377
          GTavenier
          Deelnemer
            Lid sinds:
            19 July 2017

            De live servicces van Tom Tom worden geregistreerd bij eerste gebruik van de Navi 80 en lopen tot 2020 waarna je er zelf voor moet betalen.

            Het kaartmateriaal kan niet met een Tom Tom account worden geupdate je zult een nieuwe kaart moeten kopen bij de dealer, mijn Vivaro had kaarten die in 2017 bij aanschaf al meer dan 2 jaar oud waren en delen van nieuwe wegen stonden er dus niet op. Ik heb een nieuwe kaart afgedwongen want de prijzen hiervoor zijn niet mals.

            Ik heb trouwens GIGANTISCH veel vastlopers met het Navi80 systeem en zo een beetje alles is al eens vervangen, waar ik van anderen hoor dat ze nooit problemen hebben. Het hele systeem loopt dan vast het scherm bevriest en dan moet ik de auto echt op slot zetten alles uit en 10 minuten wachten en dan werkt alles weer. Het gebeurt ook regelmatig dat het scherm op zwart gaat en het Opel en Tom Tom logo weer verschijnt en het systeem dan opnieuw opstart. Ik heb af en toe het idee dat het met warmte te maken heeft maar ik weet het niet zeker.

            Voor wat betreft de achterspeakers, bij inbouw wordt vaak vergeten de achterspeakers in het Navi80 systeem te programmeren. Was bij mij ook het geval en is nu opgelost ik zie op het scherm nu 2 voorstoelen en 3 stoelen achter en kan met mijn vinger slepen hoe ik wil faden of balancen.

            #18358478
            Sven H
            Deelnemer
              Lid sinds:
              29 March 2018

              Bedankt iedereen voor jullie antwoord.

              Ondertussen zijn de live-services geactiveerd en heb ik een kaartenupdate afgedwongen.

              @GTavernier, al een vastloper gehad doch niet problematisch. En inderdaad, ik heb ook de indruk dat bij warmte het systeem te warm loopt  :wacko:

              De fader-functie is bij mij onbestaande. Niettegenstaande de achterspeakers werden geactiveerd. Bij geluidsinstellingen heb ik enkel de keuze tussen balans, Bas/treble en Bass Boost Arkamys. Kan je bij gelegenheid een foto posten van de faderfunctie  op de Nav80? Alvast bedankt.

               

              #18358689
              Bigfrank67
              Deelnemer
                Lid sinds:
                22 July 2018

                <b><i> Voor wat betreft de achterspeakers, bij inbouw wordt vaak vergeten de achterspeakers in het Navi80 systeem te programmeren. Was bij mij ook het geval en is nu opgelost ik zie op het scherm nu 2 voorstoelen en 3 stoelen achter en kan met mijn vinger slepen hoe ik wil faden of balansen</i></b>

                Ik zou graag willen weten hoe of waar dit is gedaan, omdat ik het zelfde probleem heb met de achter speakers :help:

                #18358692
                Bigfrank67
                Deelnemer
                  Lid sinds:
                  22 July 2018

                  [quote quote=18358377]. Voor wat betreft de achterspeakers, bij inbouw wordt vaak vergeten de achterspeakers in het Navi80 systeem te programmeren. Was bij mij ook het geval en is nu opgelost ik zie op het scherm nu 2 voorstoelen en 3 stoelen achter en kan met mijn vinger slepen hoe ik wil faden of balancen.[/quote]

                  ik zou graag willen weten hoe of waar dit is gedaan. Heb het zelfde probleem met mijn vivaro

                  #18360560
                  tissen
                  Deelnemer
                    Lid sinds:
                    23 September 2018

                    Ik ben ook in bezit van een black en white, nr32.

                    Ik heb het zelfde probleem met het audio systeem i.v.m. fader de vier luidsprekers werken wel maar heb er geen controle over

                    Verder lig ik er niet wakker van , na de garantie periode flikker ik er alles uit en instaleer ik een nieuw audio systeem.

                    Verder nog problemem met de led verlichting ,numerplaat verlichting en binnen verlichting knipperen als gek.

                    #18360617
                    Sven H
                    Deelnemer
                      Lid sinds:
                      29 March 2018

                      Hallo Tissen,

                      Ik heb nummer 55.

                      Gisteren blokkeerde de navi80. Mijn laatste positie was geblokkeerd op het scherm.

                      De garagehouder loste dit op door de batterij eens los te koppelen. Het systeem doet een reboot en het probleem was opgelost.

                      Ik kreeg te horen dat er een systeemupdate is van de navi80. Men ging bekijken hoe ze die kunnen uitvoeren :scratch: want dat blijkt nogal omslachtig te zijn. Wie weet is er een faderfunctie na de update. Ik heb er ook al aan gedacht een nieuw systeem te monteren doch van de TomTom Live Services ben ik wel tevreden. Deze hebben me al veel tijd bespaard.

                      Inzake de binnenverlichting (led): als ik de portieren sluit blijven de leds (degene in het plafond) als het ware verder gloeien  :scratch: . Volgens de garage zou dit geen problemen opleveren met betrekking tot de batterijspanning.

                      Grtz Sven

                      #18361398
                      Kweetni01
                      Deelnemer
                        Lid sinds:
                        4 June 2018

                        [quote quote=18358377]De live servicces van Tom Tom worden geregistreerd bij eerste gebruik van de Navi 80 en lopen tot 2020 waarna je er zelf voor moet betalen. Het kaartmateriaal kan niet met een Tom Tom account worden geupdate je zult een nieuwe kaart moeten kopen bij de dealer, mijn Vivaro had kaarten die in 2017 bij aanschaf al meer dan 2 jaar oud waren en delen van nieuwe wegen stonden er dus niet op. Ik heb een nieuwe kaart afgedwongen want de prijzen hiervoor zijn niet mals. Ik heb trouwens GIGANTISCH veel vastlopers met het Navi80 systeem en zo een beetje alles is al eens vervangen, waar ik van anderen hoor dat ze nooit problemen hebben. Het hele systeem loopt dan vast het scherm bevriest en dan moet ik de auto echt op slot zetten alles uit en 10 minuten wachten en dan werkt alles weer. Het gebeurt ook regelmatig dat het scherm op zwart gaat en het Opel en Tom Tom logo weer verschijnt en het systeem dan opnieuw opstart. Ik heb af en toe het idee dat het met warmte te maken heeft maar ik weet het niet zeker. Voor wat betreft de achterspeakers, bij inbouw wordt vaak vergeten de achterspeakers in het Navi80 systeem te programmeren. Was bij mij ook het geval en is nu opgelost ik zie op het scherm nu 2 voorstoelen en 3 stoelen achter en kan met mijn vinger slepen hoe ik wil faden of balancen.[/quote]

                        Hoe kan je zien welke versie van kaarten je hebt?

                      10 berichten aan het bekijken - 1 tot 10 (van in totaal 10)
                      • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.