vivaro lpg camper

3 berichten aan het bekijken - 1 tot 3 (van in totaal 3)
  • Auteur
    Berichten
  • #18355212
    lieveheld
    Deelnemer
      Lid sinds:
      20 April 2018

      Hoi Allen met vivaro kennis.

       

      Ik overweeg om een benzine vivaro om te laten bouwen tot lpg. Tot mijn verbazing kom ik dit maar weinig tegen bij marktplaats. Zijn er bezwaren die ik niet weet om dit te doen? Zodra dit gelukt is wil ik de bus laten voorzien van een hefslaapdak en een keukentje en voila een super tegenhanger van een onbetaalbare VW T4 Het betreft hier een 9 persoons benzine bus.

      Graag uw reacties op mijn voornemen.

      Groet Maurice!!

      #18355219
      Opeltje17
      Deelnemer
        Lid sinds:
        18 January 2012

        Een vivaro op benzine zijn ook maar heel weinig geleverd, vandaar dat je ze niet vind.

        Er ligt een 2.0(F4R) motor van Renault in, schijnt dat die wel goed tegen gas kunnen, dus ik zou niet weten waarom je het niet zou doen ;-)

        #18361959
        Wouter6670
        Deelnemer
          Lid sinds:
          23 November 2018

          Hoi, mijn Vivaro 2.0 16V van 2007 rijdt al 12 jaar op LPG. In het begin wat kinderziektes gehad maar dat lag niet aan de motor maar aan de keuze van bepaalde onderdelen van het systeem (was iets Italiaans). Ondertussen staan er ruim 425.000km op de teller. Mocht het kunnen ik zou het zo opnieuw doen. Spijtig genoeg treed sinds kort compressieverlies op in de 1e cyl. wat het moeilijk maakt bij koud starten, maar eens warm rijdt ze als een trein. Het zal met spijt in het hart zijn als ik moet gaan dieselen. Bij mij ligt er een tank in van 120l wat natuurlijk heel wat ruimte wegneemt in de laadruimte. Wel op aanraden van de garagist steeds getankt bij Q8 of Total. Bij Shell e.a. zou de LPG een hoger vochtigheidsgraad hebben en daar kan de filter niet goed tegen. Ondertussen denk ik dat ik zowat de enige in België ben die met zulks rondrijd.

        3 berichten aan het bekijken - 1 tot 3 (van in totaal 3)
        • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.