Vreemd, ik heb nu ruim 457.000 km op mijn teller van mijn Opel Vivaro 2016 (nog oude Renault Traffic model dus), en krijg nu pas ook iets vreemds: Mijn boordcomputer gaat na 2.0 tot 2.1 km exact na opstarten terug even met een flitsje van ‘oranje alarm lichtje aan’ (soms zie ik het zelfs niet) en reset dan altijd weer opnieuw.
Het gelijkaardige met jou is dat er voor de rest niets aan de hand is, en dat ik tijdens heel lange ritten dus ook geen enkele reset krijg.
Bij Opel Bulgarije en Opel België is het probleem niet meteen gekend, dus ben zelf aan het onderzoeken intussen.
Daarvoor had ik wel een probleem plots met de achterknipperlichten die niet gingen en toen hebben ze de stuurmodule voor lichten vervangen en met werk kostte me dat zo’n 350 EUR in Bulgarije (officieel Opel, heel goede garage in Sofia verder, het aantal kilometers bewijst dat overigens ook wel en onderhoudsinterval van 40.000 km is wel echt aangenaam voor een veelrijder tussen Bulgarije en België als mij).
Ik geef je een update als ik iets vind, mocht jij iets vinden, geef je dan een klein berichtje ook op mijn telefoon via bagrentsi@abv.bg (niet be maar BulGarije)?
Jean Marc
+je