Vivaro 2005 problemen

1 bericht aan het bekijken (van in totaal 1)
  • Auteur
    Berichten
  • #18370559
    Kevinmarlein
    Deelnemer
      Lid sinds:
      17 December 2019

      Hallo allemaal.

      het begon enige tijd terug. Had de bus tweedehands gekocht. Het optrekken was niet echt naar behoren maar stelde me er ook geen vragen bij omdat deze al 190 000 km staan had. Maar na een tijdje ( op reis dan nog wel) toen ik afzakte van versnelling om een rond punt op te rijden viel die plots uit. Direct herstarten en reed weer verder. Dan volgende rond punt idem dito. Mijn gedacht was toen van het te lang rijden dat deze te warm had. Na een tijde er mee te sukkelen en rond vragen de luchtfilter vervangen omdat deze blijkbaar redelijk vervuild was. Probleem nog niet opgelost. Dan een nieuwe lmm erin gedaan. Probleem weg! Auto trok op zoals nooit tevoren! Reed als nieuw. Ik dolgelukkig! Maar nu komt een nieuw probleem de kop opsteken. In eerste versnelling bokt ie heel hevig! Ik moet hem uit die eerste halen! Kan deze niet onder controle krijgen/houden!  Aanzetten gebeurd nu dus in tweede versnelling. Sinds de nieuwe lmm erin zit heb ik bij het aanzetten in eerste en schakelen naar tweede wel veel zwarte rook. Bij derde gaat dit weg. Maar nu sinds een week valt ie ook weer stil bij het rijden. Voornamelijk bij het beetje meer gas geven ( lees : normaal rijgedrag) komt ook geen foutmelding op dashboard. Enige mogelijke is sleutel omdraaien en opnieuw starten tijden uitbollen. En rijd direct verder. Als ook eennprobleem sinds de nieuwe lmm is als deze stationair draait (koude motor) draait deze niet mooi. Toerental zal en schiet de lucht in. Zakken tot rond de 500toeren en strijden tot 1500 toeren. Dit gebeurd in een tijdspanne van 1 a 2 seconden maximum.

      iemand enige raad ivm het stationair draaien , het uitvallen en de zwarte rook aub? Gelieve de gewone mensentaal te hanteren want ik ben nl geen mecanicien. Ben een simpele timmerman die graag wat zelf doet aan de wagen ? bedankt alvast voor de antwoorden.

    1 bericht aan het bekijken (van in totaal 1)
    • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.