Vivaro 2003 – Stoel vervangen door bank – problemen?

Forumindex Forums Modellen Vivaro, Movano, Arena, Combo (Bedrijfswagens) Vivaro 2003 – Stoel vervangen door bank – problemen?

4 berichten aan het bekijken - 1 tot 4 (van in totaal 4)
  • Auteur
    Berichten
  • #18347406
    Jerre85
    Deelnemer
      Lid sinds:
      21 August 2017

      Hi,

      Ik sta op punt van een Vivaro 1.9 uit 2003 te kopen, deze heeft vooraan 2 aparte stoelen terwijl dit aan de passagierskant aangepast dient te worden naar een bijrijdersbank waar twee personen op kunnen zitten. Deze banken zijn overal te vinden echter vraag ik mij af :

      – Zijn deze gewoon te monteren op dezelfde bevestigingspunten als de huidige stoel?
      – Geeft dit problemen met aansluiting onderaan de stoel m.b.t. gordelsensors/airbag etc…
      – Andere?

      Ik ben benieuwd of iemand hier ervaring mee heeft.

      Alvast bedankt voor jullie reacties!
      groeten,

      #18347698
      Adri8872
      Deelnemer
        Lid sinds:
        30 August 2017

        Als je de stoel verwijderd kan je de mat optillen en zie je de bevestigings bouten in de vloer zitten, deze eruit en je kan een bank van een trafic/ vivaro monteren. Ik heb zelf een vivaro b en daar past een bank cq stoel in van een type 1.

        Succes

        #18347707
        TWA
        Deelnemer
          Lid sinds:
          17 June 2010

          Klinkt stom, maar zit je niet verzekering technisch en/of belasting technisch met het feit dat je aantal zitplaatsen op de kentekenpapieren niet meer overeen komt? :scratch:

          Greetz Emiel

          #18347899
          Jerre85
          Deelnemer
            Lid sinds:
            21 August 2017

            Hi,

            Is wettelijk geen probleem daar op het gelijkvormigheidsattest geen aantal zitplaatsen staat vermeld en de nodige bevestigingspunten inderdaad reeds mee in de bodemplaat zitten. Ik ben Belg dus op de eerstvolgende technische controle moet dit uiteraard ook gemeld worden (weet niet hoe dit gaat in Nederland…). Tevens spreekt het voor zicht dat de verzekering van 1+1 naar 1+2 moet worden aangepast.

            Bendankt voor jullie input.

            Groeten,

          4 berichten aan het bekijken - 1 tot 4 (van in totaal 4)
          • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.