vivaro 145 biturbo

1 bericht aan het bekijken (van in totaal 1)
  • Auteur
    Berichten
  • #18363440
    windthings
    Deelnemer
      Lid sinds:
      26 January 2019

      hey, ik ben aan mijn derde vivaro bezig. De eerste was ongelooflijk goed 270000km zonder problemen, dus ingeruild voor een andere met identieke motorisatie: hoger verbruik,radiator gescheurd, distributieketting versprongen en om te eindigen motor defect. De pechverhelping heeft deze 4 keer gedepaneerd vanuit het buitenland. Toch een nieuwe vivaro gekocht, in oktober 2017. Nu 15maanden later heeft deze wagen al 4 keer in de garage gestaan: EGR klep, zuigertje van ontkoppelingspedaal, turbo defect en nu weer EGR klep. Dit alles wel in de garantie periode maar toch. Ik rij prive veel met deze wagen vooral naar sport en outdoorevents  en wil er niet van weten dat ik weer eens de pechverhelping moet opbellen zoals met de vorige vivaro.

      De navi 80 werkt soms goed soms valt hij uit of kraakt hij, het trillen op het stuur komt mij ook bekend voor, kortom ik ben aan het uitkijken voor een andere wagen want het vertrouwen raakt zoek. Als ik bij de dealer kom lachen ze de problemen weg: EGR klep ? das de eerste bij dit type, turboproblemen onbekend,

      ik zeg het na 3 vivaro’s en daarvoor 2 corsa’s van mijn vrouw ga ik het voor bekeken houden bij opel en naar een ander merk overstappen. Als wij een bestelwagen voor privegebruik kopen dient deze om een 5tal jaren en 250000km gerust te zijn en op onze bestemmingen aan te komen en niet om te denken wat gaat er nu weer uitvallen of welk verklikkerlampje gaat nu weer branden. :wacko:

    1 bericht aan het bekijken (van in totaal 1)
    • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.