Vivaro 1.9 cdti (F9Q) valt stationair uit, brandstofpomp defect?

Forumindex Forums Modellen Vivaro, Movano, Arena, Combo (Bedrijfswagens) Vivaro 1.9 cdti (F9Q) valt stationair uit, brandstofpomp defect?

2 berichten aan het bekijken - 1 tot 2 (van in totaal 2)
  • Auteur
    Berichten
  • #18351825
    Rob1978
    Deelnemer
      Lid sinds:
      15 January 2018

      Beste,

      Mijn Opel Vivaro 1.9 DTI valt bij stationair draaien na ongeveer één minuutje uit. Opnieuw starten is dan niet meer mogelijk, tenzij ik eerst via het handpompje de brandstoftoevoer op druk zet. Als de auto gestart is kan ik ‘m op alle toerentallen uren laten draaien, maar stationair stopt hij ermee. Preventief heb ik de auto laten uitlezen, geen relevante foutcode’s. Ook heb ik de brandstofleiding van aan de tank tot aan het filter vervangen, het filter zelf werd vervangen alsook de leiding tot op de hogedrukpomp. De garagehouder vermoed dat de hogedrukpomp niet meer genoeg kan aanzuigen op lage toeren en tijdens het starten, waardoor de druk in de commonrail te laag wordt.
      Ik heb een test uitgevoerd met een electrisch opvoerpompje van 0.3 bar, maar dit helpt nauwelijks. De auto blijft na enige tijd stilvallen. Ook mét dit electrisch opvoerpompje gemonteerd start de auto niet, tenzij ik ‘m help met de handpomp.

      Zit er in de handpomp een terugslagklepje dat defect kan zijn?
      Kan een defecte solenoïd op de Bosch-pomp tot deze symptomen leiden?
      Is er een mechanische opvoerpomp gemonteerd op of in de hogedrukpomp, waarvan bijvoorbeeld dichtingen defect kunnen zijn?

      Ik hoor het graag, want de dure hogedrukpomp vervangen aan mijn oude vivaro is de laatste optie.

      Alvast bedankt.

      #18359384
      Ottje1000
      Deelnemer
        Lid sinds:
        10 August 2018

        Beste Rob,

        is het probleem verholpen? Zoja wat was het defect?

        hoor het graag van je, we zitten hier met hetzelfde probleem

        vr groet Stefan

      2 berichten aan het bekijken - 1 tot 2 (van in totaal 2)
      • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.